Η κλιματική αλλαγή εξελίσσεται σε ολοένα σημαντικότερο ζήτημα για την γερμανική οικονομία. Οι καταστροφικές πλημμύρες σε Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία και Ρηνανία-Παλατινάτο στα μέσα Ιουλίου υπογράμμισαν με τον πλέον ξεκάθαρο, αλλά και οδυνηρό τρόπο ότι χρειάζονται ριζικές τομές αν θέλουμε να περιορίσουμε τη συχνότητα ακραίων καιρικών φαινομένων. Στο μεταξύ οι περισσότερες γερμανικές εταιρίες έχουν αναγνωρίσει την ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών. Ακόμα και οι επενδυτές ζητούν πλέον από τις εταιρείες περισσότερη διαφάνεια σχετικά με την στρατηγική αντιμετώπισης της νέας πρόκλησης.
Αρκετές ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη απάντησαν στις πιέσεις των επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων των Allianz και Munich Re. Δημιούργησαν μάλιστα το χαρτοφυλάκιο Net-Zero Insurance Alliance (NZIA) στο οποίο δεσμεύονται για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. «Στόχος μας είναι να μετασχηματισθεί η οικονομία, έτσι ώστε να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στους 1,5 βαθμούς», δήλωσε ο επικεφαλής της Allianz Όλιβερ Μπέτε στην παρουσίαση της πρωτοβουλίας των ασφαλιστικών.
Τόσο οι τράπεζες, όσο και τα αμοιβαία κεφάλαια ισχυρίζονται ότι δίνουν πλέον βάρος σε μια χρηματοδότηση φιλική προς το κλίμα. Προφανώς όμως η γερμανική χρηματοοικονομική εποπτική αρχή BaFin διατηρεί αμφιβολίες, για το κατά πόσο τράπεζες και αμοιβαία κεφάλαια είναι έτοιμες για αυτό το βήμα όπως ισχυρίζονται. Έτσι, την περασμένη εβδομάδα δημοσίευσε ένα σχέδιο οδηγίας, σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες αμοιβαίων κεφαλαίων θα πρέπει να αναμένουν αυστηρότερους ελέγχους από την αρμόδια εποπτική αρχή.
Η Γερμανία απέτυχε να προστατεύσει το κλίμα
Με σκεπτικισμό παρακολουθεί και ο Γκέρχαρντ Σικ από την πρωτοβουλία πολιτών «χρηματοοικονομική στροφή» την δέσμευση γερμανικών τραπεζών για τον σεβασμό των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Κατά την άποψή του οι οικειοθελείς δεσμεύσεις των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, όσο ευπρόσδεκτες κι αν είναι, δεν υποκαθιστούν ένα αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Στο μεταξύ και η χημική βιομηχανία κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι με μια φιλικότερη προς το περιβάλλον παραγωγή ενδέχεται να αυξήσει τους τζίρους της. Η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έχει ιδιαίτερη σημασία για μας λόγω της ενεργοβόρας παραγωγικής διαδικασίας, δηλώνει ο πρόεδρος του γερμανικού ομίλου χημικών Covestro από το Λεβερκούζεν Μάρκους Στάιλεμαν. Όμοια άποψη διατυπώνει και ο επικεφαλής της BASF Μάρτιν Μπρουντερμίλερ, ο οποίος φιλοδοξεί να καταστήσει κλιματικά ουδέτερη την μεγαλύτερη χημική βιομηχανία του κόσμου μέχρι το 2050. Μέχρι το 2030 επιδιώκει τον περιορισμό των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% σε σύγκριση με το 2018 και κοστολογεί τις σχετικές επενδύσεις με μέχρι 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Θα πρέπει να περιοριστούν πανευρωπαϊκά οι πτήσεις κατά 30%
Κυβερνήσεις και εταιρείες εξακολουθούν να κινούνται με ρυθμούς χελώνας, διαπιστώνει ο ειδικός σε ζητήματα κλίματος της Greenpeace, Κρίστοφ Τις. Το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση WWF θεωρεί ότι η Γερμανία έχει αποτύχει στην προσπάθεια αποτελεσματικότερης προστασίας του κλίματος: Ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες για τη βιώσιμη αναδιάρθρωση της οικονομίας, με την ενίσχυση των ΑΠΕ, περιορίστηκε εσκεμμένα όσο το δυνατόν περισσότερο, επικρίνει ο Κρίστοφ Χάινριχ επικεφαλής του τομέα Προστασία της Φύσης στο WWF Γερμανίας: «Η τωρινή κυβέρνηση απέτυχε στη μάχη κατά της κλιματικής κρίσης και της οικονομικής ύφεσης. Την σκυτάλη παίρνει κατά συνέπεια η επόμενη κυβέρνηση, η οποία θα κληθεί “να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά”».
Και οι γερμανικές αεροπορικές εταιρίες έχουν δεσμευθεί να συμβάλλουν στην καταπολέμηση τις κλιματικής αλλαγής. Η Lufthansa για παράδειγμα προτίθεται να περιορίσει κατά 50% τους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030 και να διασφαλίσει την κλιματική ουδετερότητα μέχρι τα μέσα του αιώνα. Κατά την εκτίμηση των επιστημόνων ωστόσο, την γνώμη των οποίων ζήτησε η Greenpeace, όλα αυτά δεν αρκούν. Ακόμα κι αν τα αεροσκάφη πετούν στην ουσία με ρεύμα στην Ευρώπη θα έπρεπε οι πτήσεις να περιοριστούν κατά περίπου 30% για να γίνουν οι αεροπορικές συγκοινωνίες αισθητά πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
Latest News
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος
Η R Energy1 Holdings εξαγόρασε φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 10 MW
Με την εξαγορά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου αυξάνεται στα 55 MW
Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα κατασκευάζει η Intrakat για τη ΔΕΗ
Το συμβατικό τίμημα του έργου ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
«Κενό» 1,8 τρισ. δολ. στην πράσινη μετάβαση βλέπει η BlackRock - Πώς επιδρά στα χαρτοφυλάκια
Απαιτούνται περισσότερες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Τα «ομόλογα καταστροφής» και οι ασφαλιστικές στο έλεος του... καιρού
Η επικεφαλής της Eiopa λέει ότι η αύξηση των ζημιών από φυσικές καταστροφές πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις εταιρείες και τα κράτη μέλη
Πού θα βρεθούν τα 780 εκατ. για την προστασία των ελληνικών θαλασσών – Η κατανομή
Το roadmap των δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία των ωκεανών
Πλώρη… για τα εναλλακτικά καύσιμα από τους πλοιοκτήτες – Οι βιώσιμες λύσεις
Η ναυτιλιακή βιομηχανία διερευνά εναλλακτικές επιλογές για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων
Δοκιμάζονται τα «πράσινα λεωφορεία» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών και φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες