
Το διετές σήριαλ του διαγωνισμού για τη διαχείριση της Ψυττάλειας φαίνεται πως βαίνει προς ολοκλήρωση με νικήτρια την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ. Τον δρόμο άνοιξε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), βάζοντας φρένο στο γαϊτανάκι των συνεχών δικαστικών προσφυγών, αλλά και των διαδοχικών παρατάσεων της υφιστάμενης σύμβασης που έχει λήξει από το 2019. Το ΣτΕ αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι μόνη παραδεκτή προσφορά για την πενταετή σύμβαση των 260 εκατ. ευρώ, είναι αυτή του σχήματος των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ, που έχει ήδη τη διαχείριση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας από την έναρξη της λειτουργίας του.
Ουσιαστικά, το ανώτατο Δικαστήριο βάζει «στοπ» στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΥΔΑΠ να συμπεριλάβει στο άνοιγμα των προσφορών και τα σχήματα INTRAKAT-SuezInternational-ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και Μυτιληναίος-Τεχνική Εταιρεία Χριστόφορος Κωνσταντινίδης, με πρόκριμα την ενίσχυση του ανταγωνισμού για ένα έργο η αξία του οποίου φτάνει τα 320εκατ. ευρώ.
Μια απόφασης της οποίας προηγήθηκε ένα πλούσιο παρασκήνιο. Αρχικά, η Επιτροπή του διαγωνισμού είχε προτείνει τον αποκλεισμό των άλλων δύο μνηστήρων, επικαλούμενη ελλείψεις στους φακέλους. Η μεγάλη δυσαρέσκεια ειδικά της γαλλικής πλευράς, που εκπροσωπείτο από τη Suez, έφτασε μάλιστα ως και το Μέγαρο Μαξίμου. Όμως, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, μετά από απόφαση του ΣτΕ, όπως είχε εξηγήσει σε ενημέρωση των δημοσιογράφων ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, κ. Χάρης Σαχίνης, η διοίκηση έλαβε την απόφαση να προχωρήσει στο άνοιγμα και των τριών φακέλων.
Σύμφωνα δε με την ερμηνεία της διοίκησης, το Ανώτατο Δικαστήριο αναγνώρισε ότι το ΔΣ της εταιρείας είναι το μόνο που μπορεί να λάβει απόφαση για το ποιος θα περάσει και ποιος θα αποκλειστεί από τη διαγωνιστική διαδικασία, επιτρέποντάς του μάλιστα να συνεκτιμήσει όποια πληροφορία έκρινε απαραίτητη από έγκριτους καθηγητές και επιστήμονες του ΤΕΕ. Αυτή η τελευταία γνωμοδότηση μάλιστα έχει εγείρει και πλήθος ερωτημάτων.
Η εν λόγω απόφαση έφερε νέα δικαστική θύελλα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα και την Τρίτη παράταση της υφιστάμενης σύμβασης, η οποία αρχικά έληγε στις 31 Μαρτίου 2019. Η πιο πρόσφατη αφορά maximumδιάστημα ενός έτους (ως 31/03/2022), όμως με την υπογραφή της νέας σύμβασης η παράταση αυτή θα λήξει απευθείας. Η πρόσφατη συμπληρωματική σύμβαση ήταν ύψους 27 εκατ. ευρώ.
Προ διμήνου, στο ΣτΕ προσέφυγε η ΕΥΔΑΠ εναντίον απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), εμ την οποία έκανε δεκτή προσφυγή του σχήματος ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ κατά της απόφασης της εταιρείας να παραμείνουν στον διαγωνισμό οι δύο κοινοπραξίες που αρχικά είχαν αποκλειστεί.
Τελικά, μετά την απόφαση του ΣτΕ ότι παραδεκτή προσφορά είναι μόνο αυτή της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ, η οποία έχει συγκεντρώσει και την υψηλότερη βαθμολογία ως προς την τεχνική προσφορά, αναμένεται και το άνοιγμα του φακέλου της οικονομικής προσφοράς, που θα βάλει στην τελική ευθεία την ανακήρυξη του αναδόχου.


Latest News

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Καθαρά κέρδη 57,4 εκατ. ευρώ το 2024, επιστροφή 174 εκατ. στους μετόχους
Τα Βασικά Οικονομικά Μεγέθη του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρήση του 2024

Νέα αύξηση 3,7% του δείκτη τιμών στα οικοδομικά υλικά - Ποια σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το κόστος κατασκευής νέων κτηρίων στην Ελλάδα - Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά