Έχασε την θέση του τέταρτου ευρωπαϊκού λιμανιού στην Ευρώπη, ο Πειραιάς για το πρώτο εξάμηνο του 2021 από το λιμάνι της ισπανικής Βαλένθια το οποίο συνεχίζεται να αναπτύσσεται ραγδαία από το τέλος του προηγούμενου έτους. Το λιμάνι της Βαλένθια διακίνησε 2.830.826 Teu το πρώτο εξάμηνο του 2021 ενώ ο Πειραιάς στο σύνολο του (δυο προβλήτες της ΣΕΠ και ένας προβλήτας του ΟΛΠ) διακίνησε περί τα 2.670.000 Teu, εκ των οποίων τα 2.370.900 Teu διακινήθηκαν μέσω της ΣΕΠ και τα 300.000 Teu με΄σω του προβλήτα Ι του ΟΛΠ.

Κύκλοι του ΟΛΠ σχολιάζοντας την εξέλιξη αυτή στον «Ot.gr» σημείωναν ότι το λιμάνι της Βαλένθια διαθέτει μια μεγαλύτερη ενδοχώρα και στην συγκεκριμένη συγκυρία «τραβάει» περισσότερα φορτία σε σύγκριση με τον Πειραιά, ενώ εκτίμησαν ότι με την προσθήκη των νέων γερανογεφυρών που έφτασαν πρόσφατα στον Πειραιά θα αυξηθεί περαιτέρω η δυναμικότητα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και θα καλυφθεί η διαφορά με το ισπανικό λιμάνι. Επανέλαβαν τέλος την αναγκαιότητα κατασκευής του τέταρτου προβλήτα προκειμένου ο Πειραιάς να παραμείνει ανταγωνιστικός. Ωστόσο για τον τέταρτο προβλήτα είναι γνωστές οι αντιρρήσεις των όμορων δήμων αλλά και η στάση αναμονής που τηρεί η κυβέρνηση, για το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο.

Πάντως η δυναμικότητα του Πειραιά θα αυξηθεί άμεσα με τις νέες γερανογέφυρες που κατέφθασαν στις 21 Ιουνίου. Πρόκειται ως γνωστό για τέσσερις νέες γερανογέφυρες Φορτοεκφόρτωσης Πλοίων Super Post Panamax, οι οποίες δύνανται εξυπηρετούν mega container πλοία 20.000 Teu, αυξάνοντας τη συνολική ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού στα 8 εκατ. Teu. Οι τρεις γερανογέφυρες προορίζονται για τους προβλήτες της ΣΕΠ και η τέταρτη, για τον προβλήτα 1 του ΟΛΠ.

Σε ανακοίνωση του ο ΟΛΠ ανέφερε ότι «η νέα Γερανογέφυρα σε συνδυασμό με τις ηλεκτρικές γερανογέφυρες νέας τεχνολογίας στοιβασίας, οι οποίες επίσης αναμένονται, θα οδηγήσουν σε αύξηση της δυναμικότητας του Προβλήτα Ι της τάξεως του 30% και 1,3 εκατ. TEU ανά έτος». Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang, τόνισε «τη συμβολή της νέας Γερανογέφυρας στην ακόμα αποτελεσματικότερη λειτουργία του πρώτου Λιμένα της Μεσογείου σε σχέση με τη διαχείριση των μεγάλων εμπορευματικών πλοίων».

Επίσης σε ανακοίνωση της η ΣΕΠ την ίδια περίοδο σημείωνε μεταξύ άλλων ότι σύμφωνα με το σχέδιο, οι τρεις νέες γερανογέφυρες, αναμένεται να λειτουργήσουν στα τέλη Αυγούστου, αντικαθιστώντας τις παλαιότερες και μικρότερες Γερανογέφυρες 4, 5 και 6, ενώ οι πιο μεγάλες Γερανογέφυρες 19 & 20 (24 σειρές) θα μεταφερθούν στον Δυτικό Προβλήτα ΙΙ, για να εξυπηρετούν τα πλοία με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα των 20 χιλιάδων containers, που πλευρίζουν εκεί .

Έτσι, ο Προβλήτας II θα έχει συνολικά 9 Γερανογέφυρες Ανατολικά που θα εξυπηρετούν ταχύτατα τα πλοία με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και 10.000 containers, ενώ Δυτικά θα έχει 8 Γερανογέφυρες εκ των οποίων οι 6 είναι από τις μεγαλύτερες στον κόσμο και μπορούν να εξυπηρετούν ταυτόχρονα τα Ultra Large πλοία των 20.000 Containers των Πελατών μας. Εκτός από τα παραπάνω, υπάρχει σε εξέλιξη ανακατασκευή της υποδομής του Προβλήτα ΙΙ με την αγορά και εγκατάσταση 4 ακόμη e-RTGs (γερανογεφυρών πυκνής στοιβασίας) που αυξάνουν την ετήσια χωρητικότητα του Προβλήτα ΙΙ κατά 300.000 containers και συνολικά σε 6,5 εκατομμύρια containers για την ΣΕΠ Α.Ε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα