«Ανέβηκε» στη «Διαύγεια» η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη, για τη χορήγηση έκτακτης εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης ποσού 718,65 ευρώ σε κάθε έναν από τους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά από τις πυρκαγιές, οι οποίες έπληξαν περιοχές της χώρας τον Αύγουστο του 2021 και οι οποίοι κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι.

Συγκεκριμένα, χορηγείται έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση ποσού 718,65 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 45 βασικά επιδόματα ανεργίας (45 * 15,97 = 718,65 ευρώ) σε κάθε έναν από τους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά από τις πυρκαγιές, οι οποίες έπληξαν περιοχές της χώρας τον Αύγουστο του 2021 και οι οποίοι κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι, επιδοτούμενοι ή μη.

Διαδικασία

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΑΕΔ, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η εγγραφή στο μητρώο ανέργων του Οργανισμού με κωδικούς TaxisNET ή ΟΑΕΔ.

Για όσους κάνουν εγγραφή από σήμερα και ύστερα, να επιλέξουν την κατηγορία «Διακοπή λειτουργίας, λόγω ανωτέρας βίας (Πυρκαγιές Αυγούστου 2021)» ως την αιτία αναστολής της εργασιακής σχέσης.

Η διεύθυνση για την εγγραφή στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ είναι: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/anergia/ekdose-deltiou-anergias (gov.gr →  Εργασία και ασφάλιση  → Ανεργία →  Έκδοση δελτίου ανεργίας).

Μετά την εγγραφή, οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για την έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση με κωδικούς TaxisNET ή ΟΑΕΔ και να επισυνάψουν βεβαίωση μερικής ή ολικής καταστροφής της επιχείρησης ή τουλάχιστον έγγραφο με τα στοιχεία της επιχείρησης (ΑΦΜ, Επωνυμία, Διεύθυνση), καθώς και αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (IBAN).

Η διεύθυνση για την αίτηση είναι: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/phusikes-katastrophes/eniskhuses-puroplikton-ergazomenon-oaed-2021 (gov.gr →  Πολίτης και καθημερινότητα →  Φυσικές καταστροφές →  Πρόγραμμα έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης εργαζομένων σε επιχειρήσεις-εργοδότες με έδρα σε πυρόπληκτες περιοχές).

Προϋποθέσεις

Για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης απαιτείται η υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης από τους δικαιούχους εγγεγραμμένους στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, στο ΚΠΑ 2 του τόπου εργασίας τους, στην οποία αναγράφονται τα εξής στοιχεία:

α) Το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του δικαιούχου.

β) Στοιχεία ταυτοπροσωπίας.

γ) Ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής του Ασφάλισης (AMΚΑ).

δ) Ο Αριθμός του Φορολογικού του Μητρώου (ΑΦΜ).

ε) Ο αριθμός λογαριασμού σε μορφή IBAN οποιασδήποτε εμπορικής τράπεζας που δραστηριοποιείται στον ελληνικό χώρο, συμπεριλαμβανομένου και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

στ) Οποιοδήποτε πρόσφορο στοιχείο δημόσιας αρχής, στην οποία εργαζόταν ο δικαιούχος, από το οποίο να προκύπτει η ολική ή μερική καταστροφή της επιχείρησης του εργοδότη.

Καταβολή

Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η προσκόμιση του ανωτέρω δικαιολογητικού, η ολική ή μερική καταστροφή της επιχείρησης του εργοδότη θα διαπιστώνεται από Έκθεση Επιτόπιου Ελέγχου των αρμοδίων Υπηρεσιών ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ της πληγείσας επιχείρησης (έδρα ή υποκατάστημα).

Η καταβολή θα γίνει, μετά τον έλεγχο και έγκριση των αρμοδίων Υπηρεσιών ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ του τόπου εργασίας τους.

Η λήξη της καταβολής ορίζεται σε 60 ημέρες από την ημερομηνία έναρξης καταβολής της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax