Προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και ανατιμήσεις αντιμετωπίζουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι γερμανικές επιχειρήσεις.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε το διάστημα από 22 Ιουλίου μέχρι 9 Αυγούστου η Γερμανική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων (DIHK) σε 3.000 γερμανικές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται εντός και εκτός της χώρας, σύμφωνα με το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βερολίνο.

Συγκεκριμένα, το 83% των συμμετεχόντων στην έρευνα, αναφέρει αύξηση τιμών ή προβλήματα στην παράδοση πρώτων υλών, ενδιάμεσων προϊόντων και αγαθών. Μάλιστα, το 53% δεν αναμένει βελτίωση της κατάστασης μέχρι το 2022. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον εύρημα στη σκιά των πληθωριστικών πιέσεων, αποτελεί και το γεγονός ότι το 67% των επιχειρήσεων προκρίνειως τρόπο αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων τη μετατόπιση του αυξημένου κόστους στις τιμές καταναλωτή.

Όπως σχολίασε ο πρόεδρος της DIHK, Βόλκερ Τρίερ, η έλλειψη πρώτων υλών και τα προβλήματα που παρατηρούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού θα συνεχίσουν να επηρεάζουν όλο το φάσμα της γερμανικής οικονομίας και να εμποδίσουν τη διαδικασία ανάκαμψης μετά την πανδημία.

Οι μεγαλύτερες ελλείψεις

Η πλειοψηφία των παραγωγών μηχανημάτων και των  βιομηχανιών μετάλλων, σε ποσοστό 85%, αναφέρει ότι αντιμετωπίζει συχνότερα προβλήματα στην προμήθεια χάλυβα, ενώ σημαντικές καθυστερήσεις ή/και ελλείψεις σημειώνονται και στο αλουμίνιο.

Ο κατασκευαστικός κλάδος αναφέρει σε υψηλά ποσοστά ελλείψεις και αυξημένες τιμές σε χάλυβα (72%), ξύλο (46%) και πλαστικά (46%).

Παρόμοια είναι και η εικόνα από την αυτοκινητοβιομηχανία, όπου επιπλέον οι ημιαγωγοί αναφέρονται μεταξύ των προϊόντων με τη μεγαλύτερη έλλειψη.

Το 43% των επιχειρήσεων από τον κλάδο της χημικής βιομηχανίας αντιμετωπίζει ελλείψεις σε πλαστικά, χημικές πρώτες ύλες και ενδιάμεσα προϊόντα, ενώ σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις τροφίμων και κλωστοϋφαντουρικών προϊόντων αναφέρει το λιανεμπόριο.

Αιτίες

Ως βασικότερος λόγος για τις ελλείψεις αναφέρεται η αυξημένη ζήτηση και παράλληλα η μειωμένη παραγωγική ικανότητα σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας της διαφορετικής εξέλιξης της πανδημίας.

Μία στις δύο γερμανικές επιχειρήσεις αναφέρει ότι οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται και η αυξανόμενη συμφόρηση σε σημαντικούς διαμετακομιστικούς κόμβους αποτελούν τη βασικότερη αιτία ελλείψεων πρώτων υλών. Επιπλέον, η παγκόσμια αναταραχή που προκάλεσε το πρόσφατο κλείσιμο του τερματικού σταθμού του κινεζικού λιμένα Νίγκμπο επηρεάζει ήδη τις γερμανικές επιχειρήσεις, με το 88% από αυτές να αντιμετωπίζουν υψηλότερες τιμές αγοράς πρώτων υλών ή ενδιάμεσων προϊόντων.

Μετακύλιση κόστους στη λιανική

Αναγκαία μέτρα από την πλευρά τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το κόστος θεωρούν οι γερμανικές επιχειρήσεις αφενός την αναζήτηση νέων προμηθευτών, αφετέρου τη μετακύλιση του ενδιάμεσου κόστους στις τιμές καταναλωτή. Εξάλλου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το 43% των εκπροσώπων επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, ήδη καταγράφει σημαντικές απώλειες τζίρου, ενώ 1 στις 4 επιχειρήσεις σχεδιάζει στο εγγύς μέλλον να περιορίσει ή να παύσει τη δραστηριότητά της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Κίνα και Σαουδική Αραβία – Τα νέα… καλύτερα φιλαράκια;
Διεθνή |

Ο «άξονας» Κίνας και Σ. Αραβίας αλλάζει τον χάρτη της Μέσης Ανατολής

Η πρόσφατη επίσκεψη του Τζο Μπάιντεν στη Σ. Αραβία είναι αμφίβολο εάν έκλεισε το ρήγμα ανάμεσα στις δύο πλευρές. Η φημολογούμενη επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ στο Ριάντ θα συσφίξει περαιτέρω τους διμερείς δεσμούς.