
Το πρώτο τρίμηνο του 2024, η A.P. Moller – Maersk θα παρουσιάσει το πρώτο μιας σειράς οκτώ μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα λειτουργούν με μεθανόλη, ουδέτερη σε άνθρακα. Τα πλοία θα κατασκευασθούν από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και θα έχουν μεταφορική ικανότητα 16.000 Teu το κάθε ένα.
Η συμφωνία με την HHI περιλαμβάνει επίσης μια option για την ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων πλοίων, το 2025. Η σειρά θα αντικαταστήσει τα παλαιότερα πλοία της εταιρείας, εξοικονομώντας ετησίως περί το ένα εκατ. τόνους εκπομπών CO2.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση της περισσότεροι από τους μισούς από τους 200 μεγαλύτερους πελάτες της Maersk έχουν θέσει-ή βρίσκονται στο στάδιο του καθορισμού-φιλόδοξων επιστημονικών στόχων μηδενικών εκπομπών άνθρακα στην εφοδιαστική τους αλυσίδα. Έτσι και η Maersk στο πλαίσιο της συνεργασίας της με ομίλους όπως οι Amazon, Disney, H&M Group, HP Inc., Levi Strauss & Co., Microsoft, Novo Nordisk, The Procter and Gamble Company, PUMA, Schneider Electric, Signify, Syngenta και Unilever δεσμεύτηκε ότι θα χρησιμοποιήσει και θα κλιμακώσει ενεργά μηδενικές λύσεις άνθρακα για τη μεταφορά με τα πλοία της των προϊόντων τους.
Τα υπό ναυπήγηση πλοία θα διαθέτουν κινητήρα διπλού καυσίμου και συγκεκριμένα μεθανόλης και συμβατικών καυσίμων χαμηλού θείου. Οι πρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX) για να επιτευχθεί η δυνατότητα διπλού καυσίμου, κυμαίνονται στο 10-15% του συνολικού κόστους, επιτρέποντας στη Maersk να κάνει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με αρμόδιους φορείς για την εξασφάλισης της παραγωγής επαρκούς ποσότητας μεθανόλης ουδέτερης σε άνθρακα.
Ήδη όπως ανακοίνωσε νωρίτερα τον Αύγουστο έκλεισε την πρώτη συνεργασία με την REintegrate, θυγατρική της δανέζικής εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας European Energy, η οποία θα δημιουργήσει μια νέα εγκατάσταση παραγωγής 10.000 τόνων ουδέτερης από άνθρακα, οικολογικής μεθανόλης, την οποία θα χρησιμοποιήσει το πρώτο από τα οκτώ υπό ναυπήγηση πλοία.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα