Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερα ρυπογόνα από τα συμβατικά που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσίευσε το Διεθνές Συμβούλιο Μεταφορών, στο πλαίσιο της οποίας εξετάστηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα επιβατικά οχήματα. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους έχει 60%-68% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αναφέρεται συγκεκριμένα.
Η ολοκληρωμένη μελέτη συγκρίνει τις εκπομπές άνθρακα καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας όλων των τύπων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στην Κίνα και στην Ινδία. Βάση αυτής, στην Ευρώπη οι εκπομπές ρύπων είναι 66%-69% χαμηλότερες από ένα παρόμοιο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Στις ΗΠΑ, αυτό το εύρος είναι 60%-68%, στην Κίνα είναι 37%-45% και στην Ινδία είναι 19%-34%. Αν υποθέσουμε ότι αυτές οι περιοχές θα εφαρμόσουν προγράμματα μείωσης των ρύπων, τότε το 2030 αναμένεται να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο η διαφορά των εκπομπών ρύπων μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων.
Επιπλέον, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε αυτή η διαφορά θα μεγαλώνει περισσότερο υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το ίδιο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, όπου σήμερα οι εκπομπές ρύπων είναι μειωμένοι κατά 26%-40% σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης. Αν το υδρογόνο, επίσης, παραχθεί από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε η διαφορά αναμένεται να φθάσει στο 76%-80%.
Η συγκεκριμένη ανάλυση τονίζει ότι δεν υπάρχει μέλλον για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εάν θέλουμε πραγματικά να απαλλαγούμε από τον άνθρακα. Ακόμη και αν χρησιμοποιηθούν βιοκαύσιμα, τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να είναι πιο ρυπογόνα από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ επισημαίνεται ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να καταργηθούν σταδιακά στο χρονικό διάστημα 2030-2035.
Τα λεπτομερή ευρήματα της μελέτης αναφέρουν ότι μόνο με τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα κυψελών καυσίμου που θα τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να επιτευχθεί μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, πιάνοντας τον στόχο της Συμφωνίας των Παρισίων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Walmart - EDPR σύναψαν 15ετές συμβόλαιο για ηλιακό πάρκο στο Τέξας
Η Walmart θα λειτουργήσει ως προμηθευτής για 225 MWp αυξάνοντας την υφιστάμενη εταιρική προμήθεια από έργα της EDPR
Πού θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα η Audi
Εργοστάσιο που κατασκευάζεται στη Νότια Καρολίνα από τη μητρική Volkswagen μεταξύ των επιλογών που διαθέτει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ολοκληρώθηκε η εξαγορά αιολικού πάρκου στη Ρουμανία από την ΔΕΗ
Το αιολικό πάρκο παράγει περισσότερες από 200GWh ετησίως καθώς βρίσκεται στις περιοχές Dorobantu και Topolog, οι οποίες έχουν το καλύτερο αιολικό δυναμικό στη χώρα
Ηλεκτροκίνητα Ferrari με... playback ήχους βενζινοκινητήρα;
Η ιταλική εταιρεία λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα το τελευταίο τρίμηνο του 2025 και μάλλον θα βρυχώνται με playback
Πώς μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων θα βοηθήσει νεοφυείς να ανιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή
Ένα ευρωπαΪκό VC μόλις συγκέντρωσε 325 εκατομμύρια δολάρια για να τις βοηθήσει
Η Apple φεύγει η Xiaοmi έρχεται: Η επέλαση της εταιρείας στα EV
Τέλος του μήνα η κινεζική Xiaomi λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Σε 1 εκατ. επιπλέον πωλήσεις στοχεύει η Nissan - Ρίχνει το κόστος στα EV
Τι προβλέπει το μακροπρόθεσμο σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Λίφτινγκ» στον Αναπτυξιακό - Βασικός άξονας οι πράσινες επενδύσεις
Στόχος είναι να καταστεί ο Αναπτυξιακός νόμος χρήσιμο εργαλείο για την επαναβιομηχάνιση της ελληνικής οικονομίας
Μεγάλη συμμετοχή στην «Ώρα της Γης» - Στα δάση εστιάζει η Ελλάδα
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παγκόσμια συμμετοχική εκστρατεία για το περιβάλλον
Η Γερμανία ενισχύει με 300 εκατ. ευρώ υπέρακτιο αιολικό στη Β. Θάλασσα
Το έργο υποστηρίζουν η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας και ιδιώτες