Οι ελλείψεις προσωπικού στον κλάδο των μεταφορών και συγκεκριμένα οδηγών φορτηγών θα μπορούσαν να πλήξουν την εορταστική περίοδο της αυξημένης ζήτησης και να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους, προειδοποιεί ο κολοσσός στον κλάδο της οινοποιίας, Accolade.
Ο Ρόμπερτ Φόιε, επικεφαλής της εταιρείας, που περιλαμβάνει τα brands Hardys, Echo Falls, Kumala, Banrock Station και Stowells, έκανε λόγο για ελλείψεις σε προσωπικό, ειδικά μεταξύ των προμηθευτών, στη διανομή και στην παράδοση προϊόντων, αναφέρει το BBC.
Επισημαίνεται ότι το πρόβλημα που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες είναι γενικευμένο στη Βρετανία. Εταιρείες όπως η Wetherspoons και η McDonald’s, έχουν πληγεί από αυτό.
Οι καταναλωτές βλέπουν τον αντίκτυπο των ελλείψεων οδηγών και των προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού, από τη διακοπή των πωλήσεων του milkshake από τα McDonalds, μέχρι τα σούπερ μάρκετ που ξεμένουν από cola διαίτης.
Ο κ. Φόιε είπε συγκεκριμένα: «Αυτές οι ελλείψεις, εάν συνεχιστούν, θα μπορούσαν σίγουρα να επηρεάσουν την αγορά την περίοδο των Χριστουγέννων. Προσπαθούμε να τα ξεπεράσουμε, αλλά εξαρτάται από τη γενικότερη κατάσταση σε ολόκληρη τη βιομηχανία μεταφορών και φορτηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Αύξηση κόστους
Ο ίδιος προειδοποίησε, ακόμη, ότι οι ελλείψεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους: «Ο μόνος τρόπος για να το μετριάσουμε είναι εάν συνεργαζόμαστε πολύ στενά με τους προμηθευτές φορτηγών και μεταφορών μας και τους πελάτες μας. Το έχουμε κάνει ως έναν βαθμό, τα καταφέρνουμε καλά μέχρι τώρα, αλλά τελικά το κόστος θα αυξηθεί».
Πρόσθεσε, επίσης, ότι «οι ελλείψεις προσωπικού είναι σίγουρα εκεί και υπάρχει μια εντελώς νέα ομάδα εργαζομένων που πρέπει να εκπαιδευτεί, από οδηγούς φορτηγών μέχρι προσωπικό εστιατορίου», πρόσθεσε ο κ. Foye.
Η μονάδα της Accolade των 8,5 εκατομμυρίων λιρών και 80.000 τ.μ. στο Μπρίστολ είναι το μεγαλύτερο κέντρο διανομής κρασιού στην Ευρώπη, με δυναμικότητα εμφιάλωσης πάνω από ένα εκατομμύριο μπουκάλια και διανομής περισσότερων από 180 εκατομμυρίων λίστρων κρασιού ετησίως.
Η βιομηχανία του κλάδου υφίσταται την επίδραση των παγκόσμιων lockdown, κυρίως με τις επιπτώσεις που είχε στον κλάδο της φιλοξενίας.
Στο 65% του 2019 η αγορά στη Βρετανία
Ο κ. Φόιε ανέφερε ότι παρά την άρση των περιορισμών στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι επιχειρήσεις χρειάζονταν περισσότερο χρόνο για να επιστρέψουν στα προ της πανδημίας επίπεδα.
«Το Ηνωμένο Βασίλειο η αγορά έχει ανοίξει πλήρως, αλλά λόγω της επίδρασης της πανδημίας, οι συνήθειες των ανθρώπων έχουν αλλάξει και ορισμένες αγορές έχουν φύγει από τις επιχειρήσεις. Η αγορά βρίσκεται πραγματικά μόνο στο 65% του επιπέδου του 2019. Νομίζουμε θα χρειαστούν δύο χρόνια για να επιστρέψουμε στο επίπεδο του 90%-95% στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Και πρόσθεσε: «Στις ΗΠΑ, ανοίγουν εξαιρετικά γρήγορα και βρίσκονται στο επίπεδο του 90%.
Παρόμοιο πρόβλημα και σε άλλες χώρες
Η Ένωση Οδικών Μεταφορών (RHA) της Βρετανίας εκτιμά ότι αυτήν τη στιγμή λείπουν από τον κλάδο περίπου 100.000 οδηγοί.
Ο Μάρκ Όστουολντ, επικεφαλής οικονομολόγος της ADM ISI, ανέφερε παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν η Δυτική Ευρώπη και οι ΗΠΑ.
«Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μεγάλες αυξήσεις μισθών και ακόμη και τα μπόνους πρόσληψης έχουν κάνει ελάχιστα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα», είπε.
«Τα προβλήματα παράδοσης τα Χριστούγεννα είναι πολύ πιθανά, κυρίως λόγω των εκτεταμένων lockdown τους τελευταίους δύο μήνες στην Κίνα και σε μεγάλο μέρος της ανατολικής Ασίας».
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ