Με τα χρόνια, o κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν πραγματικό «στόλο» αποθηκών, μεταφορικών κόμβων, βαν και φορτηγών ώστε να διασφαλίσει ότι μπορεί να εκπληρώσει την πρωταρχική της δέσμευση για παράδοση των πακέτων της σε δύο ημέρες ή και λιγότερο.
Ο αεροπορικός στόλος της Amazon, ο οποίος διαθέτει τώρα 75 αεροπλάνα, είναι μία ακόμα πιο κρίσιμη παράμετρος του εφοδιαστικού μηχανισμού της εταιρείας. Ο στόλος δίνει στην Amazon μεγαλύτερο έλεγχο στα δικά της πακέτα και τη δυνατότητα να παρέχει ακόμη πιο γρήγορες παραδόσεις.
Επίσης φέρνει την Amazon σε άμεσο ανταγωνισμό με τη FedEx και τη UPS. Οι αναλυτές έχουν προβλέψει εδώ και καιρό ότι η Amazon στοχεύει να γίνει «κορυφαίος πάροχος logistics» και εκτιμούν ότι θα μπορούσε μια μέρα να διακινεί πακέτα και για λογαριασμό άλλων εταιρειών, και όχι μόνο τα προϊόντα που έχει στις δικές της αποθήκες.
Ανταγωνιστής αερομεταφορέων
Η τελευταία επέκταση της εταιρείας υποδηλώνει ότι η Amazon Air εξελίσσεται πλέον σε έναν σοβαρό ανταγωνιστή των παραδοσιακών αερομεταφορέων.
Η Amazon Air πραγματοποιεί πτήσεις πλέον από 42 αεροδρόμια στις ΗΠΑ, αφού πρόσθεσε τακτικές πτήσεις σε επτά αεροδρόμια τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με μελέτη που εξέδωσε την Τετάρτη το Ινστιτούτο Chaddick του Πανεπιστημίου DePaul.
Αυτό σημαίνει ότι το 70% του πληθυσμού των ΗΠΑ βρίσκεται σε απόσταση 100 μιλίων από ένα αεροδρόμιο όπου βρίσκεται η Amazon Air, όταν τον Μάιο του 2020, το ποσοστό αυτό ήταν 54%, σύμφωνα με τη μελέτη.
Το αυξανόμενο αποτύπωμα της Amazon Air τής δίνει τη δυνατότητα να αποστέλλει πακέτα και απόθεμα και σε περιοχές που βρίσκονται σε μικρή απόσταση με φορτηγό ή βαν, δήλωσαν ερευνητές του DePaul.
Όλο και πιο κοντά στους καταναλωτές
Η αυξανόμενη εγγύτητα της Amazon Air προς τους καταναλωτές είναι το κλειδί, καθώς η Amazon συνεχίζει να αυξάνει τις ταχύτητες παράδοσης από δύο σε μία ημέρα. Όλη αυτή η στρατηγική της εταιρείας για μείωση των χρόνων παράδοσης σημαίνει και υψηλότερα έξοδα αποστολής. Η Amazon δαπάνησε περισσότερα από 61 δισεκατομμύρια δολάρια για το μεταφορικό της δίκτυο το 2020, από σχεδόν 38 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος, βάσει υπολογισμών του CNBC.
«Το διευρυμένο εύρος της Amazon Air ενίσχυσε την ικανότητά της να μεταφέρει γρήγορα τις παραγγελίες της μεταξύ των πολλών αποθηκών και των υπηρεσιών διαλογής, ώστε να είναι δυνατή η παράδοση της επόμενης ημέρας για μια τεράστια γκάμα προϊόντων σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού των ΗΠΑ», αναφέρεται στην έκθεση.
Η αρχή έγινε το 2016
Η Amazon ξεκίνησε τον αεροπορικό της στόλο το 2016. Η εταιρεία εξακολουθεί να βασίζεται σε εξωτερικούς αερομεταφορείς όπως η Atlas Air Worldwide Holdings και η Air Transport Services Group, για να διανείμει μέρος των πακέτων της, αλλά έχει αρχίσει σιγά σιγά και τον δικό της εμπορικό αεροπορικό στόλο.
Τον Ιανουάριο, η εταιρεία ανακοίνωσε τις πρώτες της αγορές αεροσκαφών, αγοράζοντας 11 μεταχειρισμένα αεροσκάφη Boeing 767-300 για να τα προσθέσει στον στόλο των μισθωμένων αεροσκαφών της. Ο αεροπορικός στόλος της Amazon παραμένει ένα κλάσμα του μεγέθους της FedEx, η οποία διαθέτει 467 αεροπλάνα, και του στόλου της UPS με 284 αεροσκάφη, σύμφωνα με τα στοιχεία του planepotters.net.
Τον περασμένο μήνα, η Amazon άνοιξε το δικό της «superhub» αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σινσινάτι / Β. Κεντάκι, το οποίο εκτείνεται σε 600 στρέμματα και διαθέτει ένα ρομποτικό κέντρο ταξινόμησης 800.000 τετραγωνικών ποδιών, όπου τα πακέτα ταξινομούνται με ταχυδρομικό κώδικα και ταξινομούνται σε φορτηγά πριν από την παράδοση. Το hub μπορεί να πραγματοποιήσει έως και 200 πτήσεις την ημέρα.
Η δραστηριότητα πτήσεων της Amazon αυξήθηκε κατά 17% τους τελευταίους έξι μήνες σε μέσο όρο 164 πτήσεων την ημέρα. Οι ερευνητές του De Paul προέβλεψαν ότι η Amazon θα επεκτείνει τις πτήσεις της κατά 12-14%, ανεβάζοντας τονσυνολικό της ημερήσιο αριθμό σε περισσότερες από 180 πτήσεις έως τον Ιανουάριο του επόμενου έτους.
Η Amazon πιθανότατα απέχει πολύ από το να προσφέρει τις υπηρεσίες cargo σε τρίτους, αφού η διαχείριση του δικού της όγκου παραγγελιών είναι η κύρια προτεραιότητα της, δήλωσε ο Τζόζεφ Σουίτερμαν, διευθυντής του Ινστιτούτου Chaddick. Η Σάρα Ρόαντς, αντιπρόεδρος της Amazon Global Air, δήλωσε στο CNBC τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στη διαχείριση του όγκου των δικών της παραγγελιών. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει βέβαια καθώς το δίκτυο της Amazon Air συνεχίζει να αυξάνεται, κατέληξε τόνισε ο Σουίτερμαν.
Latest News
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D) [γράφημα]
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία
Άνοιξε ξανά η συριακή Κεντρική Τράπεζα – Για πρώτη φορά μετά την ανατροπή Άσαντ
Η συριακή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι οι καταθέσεις των Σύρων πολιτών στις τράπεζες στη Συρία είναι ασφαλείς
Lazard: Το 2025 «σημείο καμπής» για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της
Οι εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Lazard, Peter Orszag
Ο χορός των τραπεζικών συγχωνεύσεων καλά κρατεί στην Σκανδιναβία - Το νέο deal Nykredit - Spar Nord
Οι τράπεζες συγχωνεύονται και γίνονται πιο ισχυρές στη Δανία - Πώς η Nykredit αποκτά την Spar Nord και γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα
Απεργιακά... Χριστούγεννα στo Harrods - Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
Οργή στους εργαζόμενους του Harrods για το μέρισμα ύψους 180 εκατ. λιρών που μοιράστηκε στους μετόχους παρά την πτώση κερδών
Τσουνάμι ομολόγων απειλεί τις αγορές το 2025 - Η προειδοποίηση της BIS
Το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε κατά πάνω από 12 τρισ. δολάρια το εννεάμηνο του 2024 φτάνοντας το ποσό των 323 τρισ. δολαρίων
Στο 3% ο πληθωρισμός στη Νορβηγία, «έσπασε» το ετήσιο σερί επιβράδυνσης
Μεγάλη άνοδο - έκπληξη κατέγραψαν στη Νορβηγία τα οικιακά αγαθά, όπως τρόφιμα, έπιπλα, ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα οικιακού εξοπλισμού
Απογειώθηκαν τα κέρδη των αεροπορικών - Γιατί είναι «στα κάγκελα» με Boeing - Airbus
Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δει την ανάπτυξή τους να παρεμποδίζεται από προβλήματα στη Boeing και στην Airbus
Οι «χρησμοί» της Schroders για το 2025 - Πού να εστιάσουν οι επενδυτές
Η Schroders έχει μια αισιόδοξη οπτική για το 2025, όμως επισημαίνει πως αυτό μπορεί να αλλάξει λόγω πολιτικών κινδύνων