Για ένα δυνατό φίνις που θα επιβεβαιώσει μία πολύ καλή χρονιά λαμβανομένης υπόψη της πανδημίας covid 19, «ψάχνει» ο ελληνικός τουρισμός. Μετά τον πολύ καλό Αύγουστο που στο σύνολο της χώρας φαίνεται να έφτασε σε πληρότητες στα επίπεδα του 80%, αυτό που αναζητά τώρα ο ελληνικός τουρισμός για να κλειδώσει το στόχο του «50%» (τουριστικά έσοδα 2021, ως ποσοστό των τουριστικών εσόδων του 2019) είναι να πάει καλά η «ουρά» της τουριστικής σεζόν στους καλοκαιρινούς προορισμούς και να καταγραφεί ένα ικανοποιητικό ενδιαφέρον για την Αθήνα το δίμηνο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο δυο μήνες που ιστορικά είναι «high season» για την πρωτεύουσα.

Αυτοί είναι οι δυο τομείς στους οποίους εστιάζει την προσοχή του το επόμενο διάστημα ο τουριστικός κλάδος της χώρας προκειμένου να έχουμε μία οριστικά καλή σεζόν για φέτος, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι δεν θα έχουμε έξαρση της πανδημίας πανευρωπαϊκά και στην Ελλάδα.

Ποιοι μένουν ανοικτοί μέχρι Νοέμβριο

Για την Αθήνα ως προορισμό  οι ξενοδόχοι δεν μπορούν να κάνουν πολλά καθώς η συντριπτική πλειονότητα των κρατήσεων είναι μέσω Internet και σχεδόν last minute. Για τους θερινούς τουριστικούς προορισμούς αυτό που κάνει όμως ο ξενοδοχειακός τομέας είναι με προσφορές να «γεμίζει τα κενά» των επόμενων ημερών σε μία προσπάθεια να διατηρήσει όσο το δυνατόν πιο υψηλές πληρότητες μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου αλλά και τον Οκτώβριο. Κρήτη, Ρόδος, Κως είναι προορισμοί που παραμένουν «ανοικτοί» μέχρι και σχεδόν τον Νοέμβριο.

Φέτος όπως εκτιμούν παράγοντες της ξενοδοχειακής αγοράς Σεπτέμβριος και Οκτώβριος μπορεί να είναι τηρουμένων των αναλογιών «δυνατοί» μήνες καθώς προχωρούν και οι εμβολιασμοί σε μία σειρά χωρών της ΕΕ όπως π.χ. στην Ολλανδία και ανοίγει για περισσοτέρους πολίτες ο δρόμος για ταξίδια. Όπως εκτιμάται οι αυτοί που έχουν μεγαλύτερη διάθεση για ταξίδια είναι οι εμβολιασμένοι πολίτες των χωρών της ΕΕ και αυτό εφόσον δεν υπάρξει κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό αναφορικά με την πορεία της πανδημίας, θα εκφραστεί και τους επόμενους δυο μήνες.

Δυναμικός ο Σεπτέμβριος

Επισημαίνεται ότι ο Σεπτέμβριος μέχρι στιγμής παραμένει δυναμικός καθώς οι πληρότητες στα ξενοδοχεία σε δημοφιλείς προορισμούς παραμένει στα επίπεδα του 80% του 2019, ενώ όσον αφορά την Αθήνα κάθε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη καθώς η αγορά της πρωτεύουσας δεν λειτουργεί με tour operators. Αυτή την στιγμή οι πληρότητες σε ορισμένες μονάδες είναι στα επίπεδα του 50% ωστόσο είναι δύσκολο να προβλεφθεί τι θα συμβεί τις επόμενες εβδομάδες. Όπως διευκρινίζεται πάντως αρμοδίως  υπάρχουν και μονάδες που είναι μία κατηγορία μόνες τους όπως π.χ. ο Αστέρας Βουλιαγμένης όπου εκεί οι πληρότητες είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Αυτό που επίσης παρακολουθούν σε καθημερινή βάση οι ξενοδοχειακοί παράγοντες είναι η πορεία της πανδημίας. Αν και διαπιστώνουν ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν χαλαρώσει σημαντικά τα μέτρα κυρίως για τους εμβολιασμένους, δεν παύουν να φοβούνται μία έξαρση της πανδημίας που θα τις υποχρεώσει σε πιο αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα.

Υψηλές επιδόσεις

Πάντως οι αποδόσεις μέχρι τώρα του ελληνικού τουρισμού κρίνονται ιδιαίτερα ικανοποιητικές.

Σύμφωνα με στοιχεία της Fraport από τα 14 αεροδρόμια που ελέγχει οι διεθνείς αφίξεις τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, έκλεισαν στο 80% των αφίξεων του Αυγούστου του 2019 που σημαίνει ότι σε ετήσια βάση στα 14 αεροδρόμια είμαστε πλέον σε αφίξεις πάνω από το 50% του 2019.

Αν ο Σεπτέμβριος και Οκτώβριος κινηθούν ανάλογα με τον Αύγουστο (-20% σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες το 2019)  τότε η αεροπορική επιβατική κίνηση  θα φτάσει στο 60% αυτής  του 2019.  Από τους δημοφιλείς προορισμούς ξεχωρίζουν τον Αύγουστο η Σαντορίνη  που και αυτόν το μήνα όπως και τον Ιούλιο είχε  περισσότερους επιβάτες (+6%) από ότι τον Αύγουστο του 2019, ενώ πολύ καλά πήγε η Μύκονος (-10% σε σύγκριση με τον  Αύγουστο τον 2019) και ανάλογα και τα υπόλοιπα νησιά.

Στα ξενοδοχεία σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εβδομαδιαίας έρευνας του ΙΤΕΠ για το διάστημα 16-22 Αυγούστου η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας  ήταν 71% και η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας ήταν 83%. Επίσης η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίων των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας ήταν 81€ ενώ η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας ήταν 126€ με την συνολική μέση τιμή να είναι στα 114 ευρώ. Πάντως η υψηλότερη τιμή που πέτυχαν τα ξενοδοχεία σύμφωνα με την έρευνα του ΙΤΕΠ ήταν τα 120 ευρώ το διάστημα 2-8/8.

Δεδομένου λοιπόν ότι φέτος τα ταξιδιωτικά έξοδα ανά ταξίδι είναι υψηλότερα και τα συνολικά έσοδα για την χώρα μας από θα είναι υψηλότερα για τον ίδιο αριθμό αφίξεων σε σύγκριση με το 2019.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος που αφορούν και τον Ιούνιο η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ανήλθε στα 631,2 ευρώ έναντι 557,5 ευρώ το ίδιο διάστημα το 2019, καταγράφοντας μία αύξηση κατά 13,21%. Επίσης ειδικά τον Ιούνιο φέτος η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ήταν 728,7 ευρώ έναντι 607,4 ευρώ τον Ιούνιο του 2019 σημειώνοντας μία αύξηση κατά 19,97%.

Η άνοδος αυτή επιβεβαιώνεται και από διεθνείς μελέτες. Οι τιμές των ξενοδοχείων κυρίως πολυτελών και πεντάστερων αυξήθηκαν φέτος το καλοκαίρι σε δημοφιλείς προορισμούς της Μεσογείου σύμφωνα με στοιχεία μελέτης της Ισπανικής  Mabrian Technologies (την παρουσίασε ΕΔΩ ο ot.gr )  που έγινε σε περισσότερα από 73.000 ξενοδοχεία.

Η Ελλάδα είναι, με διαφορά, ο μεσογειακός προορισμός που έχει καταγράψει την μεγαλύτερη αύξηση – + 31% για ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων και +47% για ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Η Τουρκία είναι χώρα με τις μικρότερες αυξήσεις ενώ καταγράφει και πτώση ( – 4%) στα ξενοδοχεία τριών αστέρων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τουρισμός: Τι είναι το «Gig-Tripping» που κυριαρχεί στις ταξιδιωτικές τάσεις
Τουρισμός |

Το «Gig-Tripping» είναι η τελευταία ταξιδιωτική τάση που επιβάλλεται να δοκιμάσετε

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, αυτός ο δημοφιλής όρος αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς - Ποιες πόλεις και χώρες είναι ιδανικές και οικονομικές για το συγκεκριμένο τύπου διακοπών

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών
Τουρισμός |

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών

Με τις ευρωπαϊκές εκλογές και την ουγγρική προεδρία της ΕΕ προ των πυλών, οι ηγέτες του κλάδου της φιλοξενίας είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να συναποφασίσουν για τις πολιτικές προτεραιότητες