
Τo 75% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν πάντα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Εντύπωση προκαλεί ότι υπάρχει ένας συσχετισμός μεταξύ των οδηγών που επιδεικνύουν παραβατική συμπεριφορά και των ατόμων που αδιαφορούν για τα μέτρα υγειονομικής προστασίας. Έτσι, το 70% δηλώνει ότι δεν ακολουθούν πάντα τις οδηγίες υγείας (προληπτικά μέτρα, λουκέτα, απαγορεύσεις κυκλοφορίας κ.λπ.), ενώ το 30% των Ευρωπαίων υποστηρίζει ότι ακολουθεί πάντα τις οδηγίες για τη δημόσια υγεία και μόνο το 25% επισημαίνει ότι κάνει κάτι αντίστοιχο στην εφαρμογή του ΚΟΚ.
Τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας για το Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης πραγματοποίησε η Ipsos, όπου ρωτήθηκαν 2.400 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω, συμπεριλαμβανομένων 2.400 Γάλλων και τουλάχιστον 1.000 ατόμων από 10 ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Σλοβακία, Σουηδία), αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Οι άνθρωποι που ακολουθούν τους κανόνες φαίνεται να παρακινούνται κυρίως από τους στόχους αυτών των κανόνων, δηλαδή την αποφυγή του κινδύνου ατυχήματος ή μόλυνσης. Σε όλες τις περιπτώσεις, ο φόβος των ποινών παίζει λιγότερο σημαντικό ρόλο.
Ενώ οι Γάλλοι ανησυχούσαν περισσότερο για τη δική τους ασφάλεια στο δρόμο (33% έναντι 28% για οδηγίες υγείας), αυτό δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους (26% για την τήρηση του κώδικα κυκλοφορίας έναντι 27% για την τήρηση των οδηγιών για τη δημόσια υγεία). Η εμπιστοσύνη για την τήρηση του ΚΟΚ δίνει κίνητρο να το εφαρμόσουν στο 30% των Ευρωπαίων οδηγών.
Το 88% των Ευρωπαίων οδηγών δηλώνει ότι οδηγεί μερικά χιλιόμετρα την ώρα πάνω από το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, το 62% συνεχίζει να οδηγεί όταν το φανάρι είναι πορτοκαλί ή μόλις έχει γίνει κόκκινο, το 51% ξεχνά να χρησιμοποιήσει τα φλας όταν περνάει άλλα οχήματα ή αλλάζει κατεύθυνση και το 43% δεν σταματά εντελώς σε μια πινακίδα «stop».
Ωστόσο, το 8% λέει ότι οδηγεί παρά το γεγονός ότι έχει υπερβεί το νόμιμο όριο του αλκοόλ στο αίμα, το 7% δηλώνει ότι παίρνει το τιμόνι μετά τη λήψη φαρμάκων που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική του υγεία ή να έχει υπνηλία, ενώ το 3% βγαίνει στο δρόμο μετά την χρήση ναρκωτικών.


Latest News

Τέμπη: Έτσι δεν θα γινόταν η τραγωδία – Αυτοψία στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Αττικής
O προϊστάμενος στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας του Σκα στις Αχαρνές εξήγησε πώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση.

Συγκλονιστική κατάθεση για το Μάτι και για τα σχέδια απομάκρυνσης των πολιτών
Συνεχίζει την κατάθεσή του ο δικαστικός πραγματογνώμονας, επιμένοντας πως αν είχε δοθεί εγκαίρως εντολή εκκένωσης, οι άνθρωποι στο Μάτι θα είχαν σωθεί.

Τέμπη: Απολογούνται την Παρασκευή οι σταθμάρχες και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
Τι αναμένεται να υποστηρίξουν οι δύο σταθμάρχες στη Λάρισα και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ για όσα συνέβησαν το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη

Νερό: Τι θα γίνει με ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ
Η κυβέρνηση επιμένει ότι δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης του νερού. Όμως τα ερωτήματα παραμένουν

Προκαταρκτική για τον αντιδήμαρχο που βρέθηκε με 800.000 ευρώ στον λογαριασμό του
Η εξέλιξη αυτή πέρα από τις οποίες μελλοντικές εξελίξεις σε δικαστικό επίπεδο, εκτιμάται ότι θα έχει και πολιτικές επιπτώσεις για το ελεγχόμενο πρόσωπο

Αλλάζει η ώρα τα ξημερώματα της Κυριακής 26 Μαρτίου
Μία ώρα μπροστά οι δείκτες των ρολογιών

Επανεκκίνηση για τρένα και προαστιακό – Όλες οι αλλαγές σε δρομολόγια, προσωπικό και ταχύτητα
Τα δρομολόγια τρένων και προαστιακού που ξεκινούν από την Τετάρτη. Τα νέα μέτρα που θα ισχύουν ως προς την ταχύτητα, το προσωπικό και τα νυχτερινά δρομολόγια.

Μάτι: «Υπήρχε ο χρόνος για την απομάκρυνση των κατοίκων»
Για δέκατη ημέρα κατέθεσε ο δικαστικός πραγματογνώμων, Δημήτρης Λιότσιος για τη φωτιά στο Μάτι

Αποκάλυψη: Ο 59χρονος σταθμάρχης έκανε πρακτική εξάσκηση σε χαλασμένους πίνακες
Νέα στοιχεία για την πολυσυζητημένη εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη

Έτσι έβγαλε ταυτότητα η «Μαρία Τσάλλα» - Πώς «παγίδεψαν» ηλικιωμένο να υπογράψει
Στο επίκεντρο των ερευνών το Αλιβέρι και η Εύβοια.