«Παράθυρο» για την επανένταξη του οδικού τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού άνοιξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας εχθές στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Το έργο της αναβάθμισης του οδικού άξονα, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, βρίσκεται ήδη στο pipelineτου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όμως για να ανοίξει ο δρόμος για την υλοποίησή του αναμένεται η τρίτη -και τελική- έγκριση από την Κομισιόν για την «επιστροφή» του Πάτρα-Πύργος στην παραχώρηση.
Ουσιαστικά, το πολυσυζητημένο έργο της Πατρών – Πύργου λειτουργεί ως πιλότος. Επί του παρόντος, η υπόθεση βρίσκεται σε φάση διευκρινίσεων για να δοθεί επιτέλους μετά από μήνες το «πράσινο φως» από την Κομισιόν για την επανένταξη του τμήματος στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Εν συνεχεία, το πρώτο τμήμα που θα πάρει σειρά προς υλοποίηση θα είναι το Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 27,5 χλμ., το οποίο ολοκληρώνει τον Δυτικό Οδικό Άξονα της χώρας. Το πρώτο βήμα θα είναι η επικαιροποίηση των μελετών, που έγιναν την περίοδο 2013-2014 και προέβλεπαν αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με κεντρικό διαχωριστικό στηθαίο. Σημειώνεται ότι για το εν λόγω τμήμα υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι και μελέτη οδοποιίας.
Ως προτιμητέα λύση χαρακτήρισε ο Υπουργός, την ένταξη στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς όμως να αποκλείεται η δημοπράτηση του ως δημόσιο έργο, εφόσον πληρούνται οι δείκτες βιωσιμότητας και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στα «συν» αυτής της λύσης συγκαταλέγεται ότι δεν απαιτείται η προκήρυξη συνοδών τεχνικών μελετών, καθόσον ο κατασκευαστικός κίνδυνος αναλαμβάνεται πλήρως από́ τον παραχωρησιούχο.
Όπως εκτίμησε όμως ο κ. Καραμανλής, δεν είναι βέβαιο πως θα μπορούσε να γίνει ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος ως «κλασικό» δημόσιο έργο, καθώς τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν είναι εύκολο να κατοχυρώσουν τη χρηματοδότησή του, μέσω της ένταξής του στο ΕΣΠΑ. Το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 160 εκατ. ευρώ, συν 30 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων.
Το έργο Καλό Νερό – Τσακώνα περιλαμβάνεται ήδη στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως αυτός αποτυπώνεται στην πρώτη αναθεώρηση του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) 2014-2025.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου