«Παράθυρο» για την επανένταξη του οδικού τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού άνοιξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας εχθές στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Το έργο της αναβάθμισης του οδικού άξονα, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, βρίσκεται ήδη στο pipelineτου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όμως για να ανοίξει ο δρόμος για την υλοποίησή του αναμένεται η τρίτη -και τελική- έγκριση από την Κομισιόν για την «επιστροφή» του Πάτρα-Πύργος στην παραχώρηση.
Ουσιαστικά, το πολυσυζητημένο έργο της Πατρών – Πύργου λειτουργεί ως πιλότος. Επί του παρόντος, η υπόθεση βρίσκεται σε φάση διευκρινίσεων για να δοθεί επιτέλους μετά από μήνες το «πράσινο φως» από την Κομισιόν για την επανένταξη του τμήματος στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Εν συνεχεία, το πρώτο τμήμα που θα πάρει σειρά προς υλοποίηση θα είναι το Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 27,5 χλμ., το οποίο ολοκληρώνει τον Δυτικό Οδικό Άξονα της χώρας. Το πρώτο βήμα θα είναι η επικαιροποίηση των μελετών, που έγιναν την περίοδο 2013-2014 και προέβλεπαν αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με κεντρικό διαχωριστικό στηθαίο. Σημειώνεται ότι για το εν λόγω τμήμα υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι και μελέτη οδοποιίας.
Ως προτιμητέα λύση χαρακτήρισε ο Υπουργός, την ένταξη στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς όμως να αποκλείεται η δημοπράτηση του ως δημόσιο έργο, εφόσον πληρούνται οι δείκτες βιωσιμότητας και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στα «συν» αυτής της λύσης συγκαταλέγεται ότι δεν απαιτείται η προκήρυξη συνοδών τεχνικών μελετών, καθόσον ο κατασκευαστικός κίνδυνος αναλαμβάνεται πλήρως από́ τον παραχωρησιούχο.
Όπως εκτίμησε όμως ο κ. Καραμανλής, δεν είναι βέβαιο πως θα μπορούσε να γίνει ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος ως «κλασικό» δημόσιο έργο, καθώς τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν είναι εύκολο να κατοχυρώσουν τη χρηματοδότησή του, μέσω της ένταξής του στο ΕΣΠΑ. Το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 160 εκατ. ευρώ, συν 30 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων.
Το έργο Καλό Νερό – Τσακώνα περιλαμβάνεται ήδη στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως αυτός αποτυπώνεται στην πρώτη αναθεώρηση του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) 2014-2025.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο