Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος του κόσμου με 5.774 πλοία, 410 εκατ. dwt και 242,3 εκατ gt σύμφωνα με τα στοιχεία που διέθεσε στον ot.gr ο κορυφαίος ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Επίσης ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελεί με όρους gt το 16,5% του παγκοσμίου στόλου ενώ πριν από δέκα χρόνια αποτελούσε το 13,6%. Το επιπλέον μερίδιο αγοράς που κέρδισε ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος σημαίνει ότι αυξήθηκε πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές του.
Με όρους dwt το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου ως τμήμα του παγκοσμίου ανεβαίνει στο 18,9%. Όπως εκτιμά ο Stephen Gordon Managing Director, Clarksons Research μιλώντας στον ot.gr η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται στα 141,7 δις. δολ, και φτάνει στο 11,8% της αξίας του παγκοσμίου στόλου.
Όπως τονίζει ο Stephen Gordon οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στον κόσμο (1.566 πλοία, 163,4 εκατ. dwt, μερίδιο 23,4% του παγκοσμίου στόλου), τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων (2.479 πλοία, 203,8 εκατ. dwt και 21,5% μερίδιο του παγκοσμίου στόλου) και επίσης κατέχουν το 19,6% του παγκοσμίου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (122 πλοία 10,9 εκατ. dwt).
Οι επιδόσεις του υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλου, αποκτούν μεγαλύτερη αξία όταν ληφθεί υπόψη ότι η χώρα μας δεν διαθέτει δικά της φορτία όπως συμβαίνει με άλλες μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις όπως είναι η Κίνα ή η Γερμανία κ.λ.π.
Αντιθέτως όπως τονίζεται καις την πρόσφατη έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) η ελληνική ναυτιλία µεταφέρει φορτία µεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της µεταφορικής της ικανότητας, γεγονός που την καθιστά τον µεγαλύτερο διασυνοριακό µεταφορέα παγκοσµίως. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει ζωτική σηµασία για το παγκόσµιο εµπόριο, καθώς µεταφέρει βασικά αγαθά, συµπεριλαµβανοµένων γεωργικών και δασικών προϊόντων, πετρελαίου και παραγώγων πετρελαίου, υγροποιηµένων αερίων, χηµικών, σιδήρου και άλλων µεταλλευµάτων, άνθρακα και λιπασµάτων.
Η ελληνική ναυτιλία έχει επίσης στρατηγική σηµασία για την ΕΕ επειδή, µεταξύ άλλων, τόσο η οικονοµία της ΕΕ όσο και η ευηµερία των πολιτών της εξαρτώνται από την πρόσβαση σε οικονοµικά προσιτές πηγές ενέργειας. Καθώς η εξάρτηση της ΕΕ από εισαγωγές ενέργειας από χώρες εκτός ΕΕ προσεγγίζει το 58,2%11, ο ελληνόκτητος στόλος είναι κρίσιµης σηµασίας για την εξασφάλιση εισαγωγής ενέργειας στην ΕΕ από διαφορετικές περιοχές του πλανήτη.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι