Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος του κόσμου με 5.774 πλοία, 410 εκατ.  dwt και 242,3 εκατ gt σύμφωνα με τα στοιχεία που διέθεσε στον ot.gr ο κορυφαίος ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Επίσης ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελεί με όρους gt το 16,5% του παγκοσμίου στόλου ενώ πριν από δέκα χρόνια αποτελούσε το 13,6%.  Το επιπλέον μερίδιο αγοράς που κέρδισε ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος σημαίνει ότι αυξήθηκε πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές του.

Με όρους dwt το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου ως τμήμα του παγκοσμίου ανεβαίνει στο 18,9%. Όπως εκτιμά ο Stephen Gordon Managing Director, Clarksons Research μιλώντας στον ot.gr η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται στα 141,7 δις. δολ, και φτάνει στο 11,8% της αξίας του παγκοσμίου στόλου.

Όπως τονίζει ο Stephen Gordon οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στον κόσμο (1.566 πλοία, 163,4 εκατ. dwt, μερίδιο 23,4% του παγκοσμίου στόλου), τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων (2.479 πλοία, 203,8 εκατ. dwt και 21,5% μερίδιο του παγκοσμίου στόλου) και επίσης κατέχουν το 19,6% του παγκοσμίου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (122 πλοία 10,9 εκατ. dwt).

Οι επιδόσεις του υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλου, αποκτούν μεγαλύτερη αξία όταν ληφθεί υπόψη ότι η χώρα μας δεν διαθέτει δικά της φορτία όπως συμβαίνει με άλλες μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις όπως είναι η Κίνα ή η Γερμανία κ.λ.π.

Αντιθέτως όπως τονίζεται καις την πρόσφατη έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) η ελληνική ναυτιλία µεταφέρει φορτία µεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της µεταφορικής της ικανότητας, γεγονός που την καθιστά τον µεγαλύτερο διασυνοριακό µεταφορέα παγκοσµίως. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει ζωτική σηµασία για το παγκόσµιο εµπόριο, καθώς µεταφέρει βασικά αγαθά, συµπεριλαµβανοµένων γεωργικών και δασικών προϊόντων, πετρελαίου και παραγώγων πετρελαίου, υγροποιηµένων αερίων, χηµικών, σιδήρου και άλλων µεταλλευµάτων, άνθρακα και λιπασµάτων.

Η ελληνική ναυτιλία έχει επίσης στρατηγική σηµασία για την ΕΕ επειδή, µεταξύ άλλων, τόσο η οικονοµία της ΕΕ όσο και η ευηµερία των πολιτών της εξαρτώνται από την πρόσβαση σε οικονοµικά προσιτές πηγές ενέργειας. Καθώς η εξάρτηση της ΕΕ από εισαγωγές ενέργειας από χώρες εκτός ΕΕ προσεγγίζει το 58,2%11, ο ελληνόκτητος στόλος είναι κρίσιµης σηµασίας για την εξασφάλιση εισαγωγής ενέργειας στην ΕΕ από διαφορετικές περιοχές του πλανήτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα