Νομοθετικές ρυθμίσεις υποχρεωτικού χαρακτήρα ζητά η Διεθνής Ένωση Θαλάσσιας Ασφάλισης (International Union of Marine Insurance-IUMI) προκειμένου να εξασφαλισθεί μια ομαλή και ασφαλής μετάβαση της διεθνούς ναυτιλίας στα νέα καύσιμα.
Η IUMI υποστηρίζει πλήρως τις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να απαλλαγεί από τον άνθρακα, αλλά αναγνωρίζει ότι πρέπει να υπάρχει επαρκής πρόβλεψη για τη διαχείριση του κινδύνου και επαρκής υποστήριξη για την περίοδο μετάβασης. Για τους νέους τύπους καυσίμων που προωθούνται όπως η αμμωνία και το υδρογόνο και την χρήση τους απαιτούνται κατάλληλές διαδικασίες διαχείρισης και ασφάλισης και προς τούτο απαιτούνται και νομοθετικές ρυθμίσεις σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Η Helle Hammer, Chair of IUMI’s Policy Forum δηλώνει μεταξύ άλλων ότι οι ασφαλιστές επικροτούν την πολιτική του ΙΜΟ για μια ναυτιλία χωρίς άνθρακα. Ως ναυτασφαλιστές λέει, είναι δουλειά μας να βοηθήσουμε τους πλοιοκτήτες για την μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών ρύπων με ασφάλεια, οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν όλα τους αναλαμβανόμενους κινδύνους αυτής της μετάβασης και πως θα τους διαχειριστούν. Όμως αυτοί είναι τύποι καυσίμων δεν έχουν δοκιμασθεί αρκετά και οι ασφαλιστές δεν έχουν στη διάθεση του κάποιο ιστορικό[lk1] ζημιών ώστε να εκτιμήσουν πλήρως τους πιθανούς κινδύνους.
Πρέπει τονίζει η Hammer, να μάθουμε για αυτά τα νέα καύσιμα και να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας ανάλογα. Το σημαντικότερο είναι ότι οι ασφαλιστές χρειάζονται κανονισμούς τόσο από τον ΙΜΟ όσο και από τους νηογνώμονες για την εφαρμογή και τη χρήση αυτών των νέων καυσίμων. Αυτό θα διασφαλίσει την ασφάλεια του πληρώματος και θα επιτρέψει στους underwriters να αξιολογήσουν και να προσφέρουν την απαραίτητη οικονομική προστασία για αυτό το νέο προφίλ κινδύνου, υπογραμμίζει η εκπρόσωπος της IUMI. Έχοντας μάλιστα, υπόψη τον χρόνο που απαιτείται για την κατάρτιση των νέων κανονισμών η IUMI, παροτρύνει τον ΙΜΟ και τις άλλες ρυθμιστικές αρχές να ξεκινήσουν από ώρα τις σχετικές διαδικασίες κατάρτισης των νέων κανονισμών. ».
Ήδη στον ΙΜΟ υποβλήθηκαν προτάσεις για την κατάρτιση κατευθυντήριων γραμμών ασφαλείας για νέους τύπους καυσίμων. Επίσης στο πλαίσιο της Maritime Safety Committee, του ΙΜΟ , η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και η INTERCARGO πρότειναν την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για την ασφάλεια των νεότευκτων πλοίων που χρησιμοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο. Η Helle Hammer τονίζει όμως ότι οι προτεινόμενες κατευθυντήριες γραμμές δεν είναι υποχρεωτικές και επομένως μπορούν να αποτελέσουν μόνο ένα προσωρινό μέτρο. Χρειάζεται επειγόντως να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν υποχρεωτικές νομοθετικές ρυθμίσεις για να διευκολυνθεί η μετάβαση σε πιο πράσινα καύσιμα.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια