Αγώνα δρόμου για την προσέλκυση ικανών στελεχών που θα εξελίξουν τη νέα γενιά των έξυπνων αυτοκινήτων που θα έχουν το «μυαλό» ηλεκτρονικού υπολογιστή και θα κινούνται βασισμένα σε ειδικό λογισμικό κάνουν αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας.

Τελευταίο παράδειγμα η μεταγραφή στη Ford του ανθρώπου που αποτέλεσε ένα από μεγάλα τα μυαλά πίσω από τη δημιουργία του Model 3 της Tesla και στη συνέχεια μεταπήδησε στην Apple που η οποία θέλει να μπει κι αυτή δυναμικά στην κατασκευή ηλεκτρικών κι «έξυπνων» αυτοκινήτων.

Η μεγάλη ζήτηση από αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας για να κατασκευαστούν από το μηδέν αυτοκίνητα που θα κινούνται με τη συμβολή προηγμένου λογισμικού (software) οδήγησε στη μετακίνηση του Νταγκ Φιλντ στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργώντας αίσθηση στον κλάδο που βρίσκεται να αναβρασμό. Παραδοσιακές και μη αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν συνεχώς να εξελίξουν νέα μοντέλα τα οποία θα κινούνται με ηλεκτρισμό και θα μπορούν σε μεγάλο τουλάχιστον βαθμό να κινούνται μετά από μερικά χρόνια κι αυτόνομα.

Με τη Σίλικον Βάλει να μάχεται με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, το μεγάλο αφεντικό της Ford Τζιμ Φάρλεϊ δεν μπορούσε να κρύψει τη χαρά του για τη μεταγραφή που πέτυχε, δελεάζοντας στα λημέρια του τον Φίλντ. «Πρόκειται για μνημειώδη στιγμή στο χρόνο, μια στιγμή στο χρόνο στην οποία πιστεύω ότι τώρα πρέπει πραγματικά να επαναδημιουργήσουμε μια εταιρεία σε ιστορία 118 χρόνων», ήταν τα λόγια του αφεντικού της Ford.

Η πρόσληψη ήταν σαν «πραξικόπημα» για τη Ford η οποία υπό το Φάρλεϊ έχει καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να πείσει τους επενδυτές πως μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια σε νέες τεχνολογίες την Tesla και άλλες εταιρείες του χώρου. Οι τιμές στις μετοχές της αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από τον Οκτώβριο που ανέλαβε καθήκοντα ο Φάρλει.

Πλήγμα

Η αποχώρηση του Φιλντ από την Apple αποτελεί σημαντικό πλήγμα για την εταιρεία η οποία έχει καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να παρουσιάσει όχι μόνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και αυτοκίνητο που θα μπορεί να κινείται αυτόνομα σε πολύ μεγάλο ή πλήρη βαθμό. Το σχέδιο αυτό με τη φερόμενη ονομασία Τιτάν άρχισε να υλοποιείται από το 2014 αλλά έκτοτε έγιναν πολλές αλλαγές σε αυτό καθώς και στα πρόσωπα που συμμετείχαν.

Η Apple βέβαια μόνο τυχαία δεν είναι, αφού αποτελεί σήμερα την εταιρεία με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στον κόσμο, ύψους περίπου 2,6 τρις δολαρίων. Νωρίτερα φέτος ήταν πολύ έντονες οι φήμες πως η μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας βρίσκεται πιο κοντά στο στόχο της να προχωρήσει με την κατασκευή ενός τέτοιου οχήματος. Οι φήμες ανέφεραν ντιλ με άλλες μεγάλες και καταξιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά τελικά δεν ανακοινώθηκε τίποτε επίσημα. Το μέγεθος και οι φιλοδοξίες της Apple κάνουν ακόμη πιο σημαντική τη μετακίνηση του Φιλντ στη Ford. Ο Φιλντ είχε πάει στην Apple το 2018 και είναι τουλάχιστον το τέταρτο υψηλόβαθμο στέλεχος που αποχωρεί από το τμήμα σχεδιασμού οχημάτων της εταιρείας από το Φεβρουάριο και μετά. Ο Φιλντ αρνήθηκε να σχολιάσει εάν η αποχώρησή του σηματοδοτεί το τέλος των προσπαθειών της Apple για την ανάπτυξη οχημάτων. Πηγές ανέφεραν ότι άλλοι συνάδελφοί του στην Appleενημερώθηκαν για την αποχώρησή του μόλις λίγο πριν να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις από τη Ford.

Ο Φιλντ στην αμερικανική εταιρεία αναλαμβάνει το ρόλο του επικεφαλής του τμήματος προηγμένης τεχνολογίας και ενοποιημένων συστημάτων, όπως ανακοίνωσε η ίδια η Ford. Εκεί θα συνεργαστεί στενά με τον Χαου Τάι Τανγκ, που είναι επικεφαλής ανάπτυξης πλατφορμών και λειτουργιών της εταιρείας. Η Ford με έδρα το Ντιτροίτ επιθυμεί να γίνει περισσότερο τεχνολογική εταιρεία ώστε να υλοποιήσει νέες τεχνολογίες σε οχήματα. Ο Φιλντ έχει δουλέψει ξανά για τη Ford από το 1987 έως το 1993 και δήλωσε ότι διατηρεί στενές σχέσεις με αυτή λόγω της μακράς ιστορίας της στην αμερικανική αυτοκίνηση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως