Η θεαματική ώθηση που έδωσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορωνοϊού θα συνεχιστεί προβλέπουν οι αναλυτές.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών της UBS, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί περισσότερο από 10% ετησίως τα επόμενα 10 χρόνια, διεκδικώντας ένα ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων από τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές που βασίζονται μόνο σε φυσικά καταστήματα.

Εφέτος, τα παγκόσμια έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 20% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.

Μάλιστα, αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 7 τρισ. έως το 2025, σύμφωνα με το eMarketer.

Σε άνοδο το m-commerce

Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις συναλλαγές πραγματοποιούνται μέσω κινητών τηλεφώνων και εφαρμογών, (πρόκειται για το λεγόμενο m-commerce). Το μερίδιο του αναμένεται να αυξηθεί λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης των smartphone και από το γεγονός ότι οι millennials χρησιμοποιούν κυρίως αυτό το κανάλι.

Η ευκολία είναι η αιτία

Η ευκολία είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν διαδικτυακά. Μπορούν να αγοράσουν τα επιθυμητά αγαθά και υπηρεσίες όποτε και όπου θέλουν, χωρίς περιορισμούς τόπου και χρόνου. Παράλληλα μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές από την άνεση του σπιτιού τους χωρίς να πρέπει να επισκεφτούν πολλαπλά φυσικά καταστήματα, ενώ τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει έρχονται στην πόρτα τους.

Η τεχνολογία έχει επίσης διευκολύνει το διαδικασία πληρωμής.

Στην Κίνα μία στις δύο αγορές γίνονται ηλεκτρονικά

Η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε εντυπωσιακά σε όλες γεωγραφικές περιοχές μετά τα περιοριστικά μέτρα για να αντιμετωπιστεί η πανδημία, ωστόσο σε Κίνα και ΗΠΑ ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Αυτή τη στιγμή το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από δύο αγορές (Κίνα και ΗΠΑ) και δύο εταιρείες (Alibaba, Amazon).

Για παράδειγμα στην Κίνα, με την αξία του e-commerce στα 2,2 τρισ. δολάρια ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης των online πωλήσεων αυξήθηκε από 34% το 2019 σε 47% το 2021 και αναμένεται να ξεπεράσει το 50% το 2022 και το 57% το 2025, με βάση τα στοιχείa του eMarketer.

Αντίστοιχα στις ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει φτάσει στο 15% το 2021 από το 11% που ήταν το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας.

Εκτός από την Κίνα και τις ΗΠΑ, στις κορυφαίες αγορές όσον αφορά τη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου συμπεριλαμβάνονται το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νότια Κορέα, ενώ υστερούν η Ιταλία, η Ελβετία και η Βραζιλία.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Αυξήσεις μισθών, μια ανάγκη που κερδίζει έδαφος
Tax |

Αυξήσεις μισθών, μια ανάγκη που κερδίζει έδαφος

Στη Γερμανία, τα κόμματα που ετοιμάζονται να συγκροτήσουν τη νέα κυβέρνηση δεσμεύτηκαν να αυξήσουν το κατώτατο ωρομίσθιο κατά 25%. Σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, επίσης, οι αυξήσεις είναι σημαντικές. Η γενικότερη τάση, όμως, παραμένει συγκρατημένη

Intel – Ευρωπαϊκή μάχη για τα δύο νέα εργοστάσια της στην Ε.Ε.
Διεθνή |

Πολυθρόνα για... τέσσερις η μάχη για τα δύο νέα εργοστάσια της Intel στην Ε.Ε.

Πάντως, προβάδισμα για το νέο μέγκα-εργοστάσιο έχει η Γερμανία και για τη νέα μονάδα ημιαγωγών η Ιταλία, με την Intel να προσανατολίζεται σε επενδύσεις έως 80 δισ. ευρώ, μέσα στην επόμενη δεκαετία, στην Ευρώπη

Κίνα – Πράσινο φως για την πιλοτική εφαρμογή φόρου ακινήτων
Διεθνή |

Κίνα: Πράσινο φως για την πιλοτική εφαρμογή φόρου ακινήτων

Το πράσινο φως για την πιλοτική επιβολή, για πρώτη φορά, φόρου ακινήτων σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας έδωσε σήμερα το Κρατικό Συμβούλιο της Κίνας σε μια προσπάθεια να σταθεροποιήσει τις τιμές που έχουν ανέβει στα ύψη