Η θεαματική ώθηση που έδωσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορωνοϊού θα συνεχιστεί προβλέπουν οι αναλυτές.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών της UBS, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί περισσότερο από 10% ετησίως τα επόμενα 10 χρόνια, διεκδικώντας ένα ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων από τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές που βασίζονται μόνο σε φυσικά καταστήματα.

Εφέτος, τα παγκόσμια έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 20% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.

Μάλιστα, αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 7 τρισ. έως το 2025, σύμφωνα με το eMarketer.

Σε άνοδο το m-commerce

Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις συναλλαγές πραγματοποιούνται μέσω κινητών τηλεφώνων και εφαρμογών, (πρόκειται για το λεγόμενο m-commerce). Το μερίδιο του αναμένεται να αυξηθεί λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης των smartphone και από το γεγονός ότι οι millennials χρησιμοποιούν κυρίως αυτό το κανάλι.

Η ευκολία είναι η αιτία

Η ευκολία είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν διαδικτυακά. Μπορούν να αγοράσουν τα επιθυμητά αγαθά και υπηρεσίες όποτε και όπου θέλουν, χωρίς περιορισμούς τόπου και χρόνου. Παράλληλα μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές από την άνεση του σπιτιού τους χωρίς να πρέπει να επισκεφτούν πολλαπλά φυσικά καταστήματα, ενώ τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει έρχονται στην πόρτα τους.

Η τεχνολογία έχει επίσης διευκολύνει το διαδικασία πληρωμής.

Στην Κίνα μία στις δύο αγορές γίνονται ηλεκτρονικά

Η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε εντυπωσιακά σε όλες γεωγραφικές περιοχές μετά τα περιοριστικά μέτρα για να αντιμετωπιστεί η πανδημία, ωστόσο σε Κίνα και ΗΠΑ ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Αυτή τη στιγμή το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από δύο αγορές (Κίνα και ΗΠΑ) και δύο εταιρείες (Alibaba, Amazon).

Για παράδειγμα στην Κίνα, με την αξία του e-commerce στα 2,2 τρισ. δολάρια ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης των online πωλήσεων αυξήθηκε από 34% το 2019 σε 47% το 2021 και αναμένεται να ξεπεράσει το 50% το 2022 και το 57% το 2025, με βάση τα στοιχείa του eMarketer.

Αντίστοιχα στις ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει φτάσει στο 15% το 2021 από το 11% που ήταν το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας.

Εκτός από την Κίνα και τις ΗΠΑ, στις κορυφαίες αγορές όσον αφορά τη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου συμπεριλαμβάνονται το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νότια Κορέα, ενώ υστερούν η Ιταλία, η Ελβετία και η Βραζιλία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Διεθνή |

Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες

Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.