Η θεαματική ώθηση που έδωσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορωνοϊού θα συνεχιστεί προβλέπουν οι αναλυτές.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών της UBS, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί περισσότερο από 10% ετησίως τα επόμενα 10 χρόνια, διεκδικώντας ένα ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων από τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές που βασίζονται μόνο σε φυσικά καταστήματα.
Εφέτος, τα παγκόσμια έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 20% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.
Μάλιστα, αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 7 τρισ. έως το 2025, σύμφωνα με το eMarketer.
Σε άνοδο το m-commerce
Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις συναλλαγές πραγματοποιούνται μέσω κινητών τηλεφώνων και εφαρμογών, (πρόκειται για το λεγόμενο m-commerce). Το μερίδιο του αναμένεται να αυξηθεί λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης των smartphone και από το γεγονός ότι οι millennials χρησιμοποιούν κυρίως αυτό το κανάλι.
Η ευκολία είναι η αιτία
Η ευκολία είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν διαδικτυακά. Μπορούν να αγοράσουν τα επιθυμητά αγαθά και υπηρεσίες όποτε και όπου θέλουν, χωρίς περιορισμούς τόπου και χρόνου. Παράλληλα μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές από την άνεση του σπιτιού τους χωρίς να πρέπει να επισκεφτούν πολλαπλά φυσικά καταστήματα, ενώ τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει έρχονται στην πόρτα τους.
Η τεχνολογία έχει επίσης διευκολύνει το διαδικασία πληρωμής.
Στην Κίνα μία στις δύο αγορές γίνονται ηλεκτρονικά
Η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε εντυπωσιακά σε όλες γεωγραφικές περιοχές μετά τα περιοριστικά μέτρα για να αντιμετωπιστεί η πανδημία, ωστόσο σε Κίνα και ΗΠΑ ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Αυτή τη στιγμή το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από δύο αγορές (Κίνα και ΗΠΑ) και δύο εταιρείες (Alibaba, Amazon).
Για παράδειγμα στην Κίνα, με την αξία του e-commerce στα 2,2 τρισ. δολάρια ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης των online πωλήσεων αυξήθηκε από 34% το 2019 σε 47% το 2021 και αναμένεται να ξεπεράσει το 50% το 2022 και το 57% το 2025, με βάση τα στοιχείa του eMarketer.
Αντίστοιχα στις ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει φτάσει στο 15% το 2021 από το 11% που ήταν το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας.
Εκτός από την Κίνα και τις ΗΠΑ, στις κορυφαίες αγορές όσον αφορά τη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου συμπεριλαμβάνονται το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νότια Κορέα, ενώ υστερούν η Ιταλία, η Ελβετία και η Βραζιλία.
Latest News
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.