Το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο μετά το χτύπημα της πανδημίας θα κλείσει η AEGEAN στα τέλη Σεπτεμβρίου, καθώς προετοιμάζεται για την πρώτη χρονιά με πλήρη δραστηριότητα.

Η πορεία του φετινού καλοκαιριού, κατά το οποίο η χώρα μας βρέθηκε μεταξύ των κορυφαίων προορισμών στην Ευρώπη, έδειξε σημάδια σταθερής ανάκαμψης.

Παρά το ότι οι συνέπειες της πανδημίας θα είναι ορατές και για τα επόμενα χρόνια, οι προβλέψεις για το 2022 είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Δίνοντας βάρος στο hub της Αθήνας και επιταχύνοντας την παραλαβή των νέων αεροσκαφών για το 2022 και 2023, η AEGEAN προετοιμάζεται για την επόμενη μέρα.

Κατά την τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2021, ο πρόεδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης ανέπτυξε τους κεντρικούς άξονες της στρατηγικής από εδώ και μπρος. «Έχουμε αφήσει τα χειρότερα πίσω μας. Το τρίτο τρίμηνο του 2021 θα είναι το πρώτο κερδοφόρο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας» ανέφερε.

Ουσιαστικά, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας θα σταματήσει να «καίει» χρήμα και με τις επιδόσεις του τρίτου τριμήνου αναμένεται να καλύψει τις απώλειες του δεύτερου. Αυτό σημαίνει μεν περιορισμό των απωλειών για το τρέχον έτος, όμως δεν συμπαρασύρει το σύνολο της χρονιάς που παραμένει δύσκολη.

Σημάδια ανάκαμψης και ο ρόλος της Αθήνας

Η εικόνα πάντως στην αεροπορική αγορά φαίνεται πως αλλάζει και η χώρα μας μετά τις θετικές επιδόσεις του εφετινού καλοκαιριού έχτισε μια βάση για επιστροφή στην κανονικότητα από το 2022. Η επόμενη χρονιά θα είναι η πρώτη κατά την οποία οι ταξιδιώτες αναμένεται να είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν, καθώς ο εμβολιασμός και το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό έχουν χτίσει ένας τείχος άμυνας απέναντι στην πανδημία.

Βεβαίως, όπως επισήμανε ο κ. Βασιλάκης, η ιδιαίτερα θετική πορεία της Ελλάδας, που ανέβασε ρυθμούς από τον Ιούλιο και «απογειώθηκε» τον Αύγουστο, πετυχαίνοντας αποκατάσταση κατά 95% των πτήσεων (flight recovery) σε σχέση με την Ευρώπη που κέρδισε πίσω το 70% σε σχέση με το 2019, δημιούργησε και έντονο ανταγωνισμό. Ακόμη και οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς της Ευρώπης, που δεν πετούν ακόμη με το μεγαλύτερο μέρος των προγραμμάτων που είχαν προ πανδημίας, προτίμησαν να αυξήσουν την παρουσία τους στην Ελλάδα.

«Αυτό δίνει μεν πλεονέκτημα σε μια εταιρεία που έχει τη βάση της στην Ελλάδα, αλλά εντείνει σίγουρα και τον ανταγωνισμό» επισήμανε ο κ. Βασιλάκης.

Σε αυτό το περιβάλλον, η AEGEANεπανέφερε τον Αύγουστο το 80% των πτήσεων του 2019, αριθμό υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και με πληρότητες που κινήθηκαν χαμηλότερα κατά 12%-15% σε σχέση με το 2019. Εικόνα που φαίνεται από τις προκρατήσεις ότι διατηρείται τον Σεπτέμβριο και δημιουργεί δυναμική για επέκταση της σεζόν και ως τα τέλη Οκτωβρίου.

Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης το διάστημα από τον Οκτώβριο ως και τον Μάρτιο του 2022, η εταιρεία εκτιμάται ότι θα βρίσκεται στο -12% με -25% της δραστηριότητάς της, δεδομένου ότι η χώρα μας δεν παρουσιάζει υψηλά ποσοστά χειμερινού τουρισμού.

Επίσης, η στρατηγική για το επόμενο διάστημα, όπως επισήμανε ο κ. Βασιλάκης περιλαμβάνει την περαιτέρω ενίσχυση του προορισμού της Αθήνας καθώς το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποτελεί κόμβο διασύνδεσης των προορισμών του εξωτερικού τόσο με μικρότερους νησιωτικούς, όσο και με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα.

Παράλληλα, εκτίμησε ότι, παρά τη ζημιά που έχουν πάθει μες την πανδημία οι citybreakπροορισμοί, η Αθήνα θα αρχίσει να ανακάμπτει -ακόμα και ως ενδιάμεσος σταθμός- μετά και τα ιστορικά χαμηλά που καταγράφηκαν κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Στο κάδρο έβαλε ακόμη τα αεροδρόμια Ηρακλείου και Θεσσαλονίκης, όπου και η AEGEANπρόκειται να ενδυναμώσεις τις βάσεις της.

Καλύπτει γρηγορότερα το χαμένο έδαφος για τα νέα αεροσκάφη

Στο πεδίο της παραγγελίας των νέων αεροσκαφών, η AEGEAN θα πετά με συνολικά 30 νέα αεροσκάφη στον στόλο της από το καλοκαίρι του 2023, μετά την επιτάχυνση των παραλαβών της μεγάλης παραγγελία από την Airbus. Ουσιαστικά, με την εξέλιξη αυτή καλύπτεται το χαμένο έδαφος της πανδημίας και η αεροπορική εταιρεία θα επιτύχει τον στόχο της αρχικής της παραγγελίας των A320neo, παρά το γεγονός ότι εντός του 2021 παρέλαβε μόλις ένα νέο αεροσκάφος.

Όπως είπε εχθές ο κ. Βασιλάκης, μετά από νέα διαπραγμάτευση με την Airbus, ο μεγάλος όγκος των νέων παραλαβών επιταχύνεται για τα έτη 2022 και 2023, σε σχέση με την αναπροσαρμογή που είχε γίνει στο πικ της καθήλωσης ελέω Covid-19 και έφτανε στα έτη 2025-2026. Ειδικότερα, εντός του του 2022 θα φτάσουν στην Αθήνα 12 νέα αεροσκάφη και ακόμη 10 εντός του 2023.

«Στόχος μας είναι ο πυρήνας των αεροσκαφών με τα οποία θα πετάμε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, να περιλαμβάνει 30 νέα αεροσκάφη το συντομότερο δυνατόν» ανέφερε ο πρόεδρος της AEGEAN, τονίζοντας ότι ως το καλοκαίρι του 2023 αυτό θα έχει επιτευχθεί.

Αυτό σημαίνει βεβαίως ότι επιταχύνονται και οι εκροές της εταιρείας για τα νέα αεροσκάφη. Το σύνολο των καθαρών εκροών σε προκαταβολές από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα ανέλθει σε περίπου 115 εκατ. δολάρια (100 εκατ. ευρώ).

Όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης, με την ανανέωση του βασικού πυρήνα του στόλου της εταιρείας, η AEGEAN θα καταφέρει να μειώσει τα λειτουργικά της κόστη καθώς τα A320neo είναι πιο αποδοτικά. Συγχρόνως, θα επεκταθεί και ο χρόνος ζωής των παλαιότερων αεροσκαφών, ενώ θα περιοριστεί το κόστος συντήρησης συντήρησής τους, καθώς θα πετούν λιγότερους μήνες και θα πραγματοποιούν λιγότερα μίλια κάθε χρόνο. Η AEGEAN πετά κατά τους χειμερινούς μήνες με συνολικά 55 αεροσκάφη και κατά τη θερινή σεζόν ο στόλος ενισχύεται.

Ο συνολικός χρόνος παράδοσης πάντως παραμένει το 2026, οι νέες όμως παραλαβές θα γίνουν εμπροσθοβαρώς. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική συμφωνία θα ολοκληρωνόταν το 2024.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Κωνσταντινίδης (ΟΤΕ) – «Με την τεχνολογία η χώρα μπορεί να αλλάξει πίστα»
Επιχειρήσεις |

Κωνσταντινίδης (ΟΤΕ): «Με την τεχνολογία η χώρα μπορεί να αλλάξει πίστα»

Τη σημασία της ταχύτητας στην υλοποίηση των έργων και των στόχων προς την ψηφιακή μετάβαση από όλους τους φορείς της αγοράς, υπογράμμισε ο υπεύθυνος στρατηγικής του Ομίλου ΟΤΕ στο 4ο Athens Investment Forum.