Περισσότερα από 70 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια στο Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς δεν μπορούν να εκφορτώσουν εμπορεύματα λόγω έλλειψης εργαζομένων.

Στα παντοπωλεία διαπιστώνει κανείς σχεδόν καθημερινά ελλείψεις. Αλυσίδες εστιατορίων σταματούν να διαθέτουν κάποια από τα προϊόντα τους. Και πολύ συχνά κατά τη διάρκεια μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής διαβάζει κανείς την επισήμανση ότι η αποστολή θα καθυστερήσει…

Όλα αυτά, αν και φαινομενικά διαφορετικά μεταξύ τους, έχουν έναν κοινό παρονομαστή: τα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Η διόρθωση των στρεβλώσεων αυτών δεν θα είναι εύκολη ή γρήγορη, λένε οι ειδικοί.

Στον πυρήνα αυτού του προβλήματος που επεκτείνεται σε όλον τον κόσμο, έρχεται να προστεθεί μια ακόμα παράμετρος: η έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα ανοικτά των ακτών της Καλιφόρνια δεν έχουν κάποιον να τα ξεφορτώσει.

Η έλλειψη οδηγών φορτηγών-ένα πρόβλημα που υπήρχε πριν από την πανδημία, αλλά το οποίο επιδεινώθηκε από τότε-σημαίνει ότι τα αγαθά δεν μπορούν να φτάσουν από τα λιμάνια στις αποθήκες για να βρουν έπειτα το δρόμο τους προς τους λιανοπωλητές και τους καταναλωτές.

Ο Τόνι Κόστα, επικεφαλής πληροφόρησης στην Bumble Bee Seafood, λέει ότι η πανδημία ήταν ένα «δίκοπο μαχαίρι» για την εταιρεία του. Το 2020, η ζήτηση για τα προϊόντα της Bumble Bee εκτοξεύτηκε, με 6 εκατομμύρια νέους πελάτες να δοκιμάζουν τις προσφορές της εταιρείας.

Ωστόσο, η εξάπλωσης της παραλλαγής Δέλτα σε ορισμένες από τις χώρες όπου προμηθεύεται προϊόντα αναγκάζει τώρα την Bumble Bee να αναζητήσει διαφορετικούς προμηθευτές. «Έχουμε όλο αυτό το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τα προϊόντα μας, αλλά έχουμε όλη αυτή τη διακοπή στην αλυσίδα εφοδιασμού», λέει, στο CNBC.

Καθώς εταιρείες όπως η Bumble Bee αυξάνουν τη ζήτηση, πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος μεταφοράς και τους μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού.

Ο κ. Κόστα λέει ότι έχει δει τετραπλάσιες και πενταπλάσιες αυξήσεις στα έξοδα αποστολής.

«Η τυπική μας αποστολή φορτηγών ήταν μεταξύ $ 4.000 και $ 5.000 πριν από την πανδημία», υπογραμμίζει και προσθέτει ότι το κόστος αυτό τώρα έχει ανέβει πάνω από τις 19.000 δολ. ενώ η αποστολή των εμπορευμάτων διαρκεί τρεις έως τέσσερις φορές περισσότερο από το συνηθισμένο.

Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού σε κάθε τμήμα της αλυσίδας εφοδιασμού έχουν αντίκτυπο στις εταιρείες κάθε κατηγορίας. Επηρεάζει επίσης την οικονομική ανάπτυξη. Μια έρευνα από το Αμερικανικό Επιμελητήριο αποκαλύπτει ότι το 90% των CEOs λένε ότι η έλλειψη εργατικού δυναμικού περιορίζει την οικονομική ανάπτυξη στις τοπικές περιοχές.

Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες συμφωνούν με το γεγονός ότι η πανδημία θα έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στον τρόπο λειτουργίας των αλυσίδων εφοδιασμού. Οι τεχνολογικές πλατφόρμες που χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση θα βοηθήσουν τις εταιρείες να εντοπίσουν πιθανά προβλήματα προτού διαταράξουν τη ροή των αγαθών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Οικονομικός πόλεμος Δύσης και Ρωσίας – Ποιος θα αντέξει στον μαραθώνιο;
Αναλύσεις |

Δύση vs Ρωσίας – Ποιος θα λυγίσει πρώτος στον παγκόσμιο οικονομικό πόλεμο;

Παρά τις κυρώσεις, ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και η ρωσική στρατιωτική μηχανή δεν δείχνει να χάνει την ισχύ της. Το στοίχημα του Πούτιν και των επιτελείων της Δύσης.