Ένας τρόπος για να σταματήσετε τις αναλήψεις από μία τράπεζα είναι να οδηγήσετε ένα φορτηγό γεμάτο μετρητά μέχρι την πόρτα της τράπεζας και να το ξεφορτώσετε σε πλήρη δημόσια θέα.
Όταν, όμως, προκαλείται πανικός από έλλειψη οδηγών, όπως συμβαίνει στα πρατήρια της Βρετανίας, μία τέτοια λύση δεν είναι δυνατή. Η παροχή βραχυπρόθεσμης βίζας σε οδηγούς φορτηγών από το εξωτερικό ή η επιστράτευση στρατιωτών ελαχιστοποιεί τις βραχυπρόθεσμες διαταραχές. Η μόνη μακροπρόθεσμη λύση – η απότομη αύξηση μισθών για τους οδηγούς φορτηγών- βάζει φωτιά στον πληθωρισμό.
Τα προβλήματα εφοδιασμού, που ώθησαν τους Βρετανούς οδηγούς να τρέξουν να φουλάρουν αυτοκίνητά τους, το Σαββατοκύριακο, είναι η πιο δραματική εκδήλωση κρίσης στο εργατικό δυναμικό φορτηγών, οι αρχές της οποίας χρονολογείται από την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ένωση Road Haulage Association, μια ομάδα συμφερόντων, έχει πει εδώ και μήνες ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχει έλλειψη 100.000 οδηγών φορτηγών.
Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για μία χώρα όπως η Βρετανία, της οποίας τα σιδηροδρομικά δίκτυα έχουν σχεδιαστεί, κυρίως, για επιβάτες, όχι για φορτία. Το RHA υπολογίζει ότι το 98% όλων των εμπορευμάτων που πωλούνται, μεταφέρονται, κάποια στιγμή, με φορτηγό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση του πρωθυπουργού, Μπόρις Τζόνσον, αίρει όλα τα εμπόδια, για να διατηρήσει την κίνηση στις αλυσίδες διανομής.
Τα περισσότερα από αυτά τα μέτρα έκτακτης ανάγκης θα χρειαστούν χρόνο για να δώσουν κάποιο αποτέλεσμα. Οι στρατιώτες, για παράδειγμα, δεν μπορούν ξαφνικά να οδηγήσουν ένα εμπορικό βυτιοφόρο. Εν τω μεταξύ, το να αφήνουμε ενεργειακούς γίγαντες, όπως η BP και η Royal Dutch Shell, να συντονίζουν τα δρομολόγια για τις παραδόσεις δεν κάνει ιδιαίτερη διαφορά, εάν δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί. Τουλάχιστον, οι καταναλωτές δεν μπορούν να αρχίσουν να αποθηκεύουν καύσιμα έτσι όπως αποθήκευαν χαρτί υγείας, στις αρχές της πανδημίας.
Ωστόσο, δεν είναι δυνατή η κανονική παροχή υπηρεσιών μέχρι να βρεθούν νέοι οδηγοί για να καλύψουν τις κενές αυτές θέσεις στην αγορά εργασίας. Αυτό έχει ήδη συμβεί σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως η Tesco, με ανεπίσημα στοιχεία να δείχνουν ότι έγιναν μέχρι και 50% αυξήσεις στους μισθούς των οδηγών φορτηγών, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό μπορεί να είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση οδηγών για παραδόσεις καυσίμων, οι οποίοι, βάσει των στοιχείων μέχρι σήμερα, πληρώνονται καλύτερα.
Τέτοιες δραματικές αυξήσεις μισθών θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών, οι οποίες, με τη σειρά τους, θα δυσκολέψουν τους υπεύθυνους χάραξης οικονομικής πολιτικής να χαρακτηρίσουν τις πιέσεις ως «παροδικές». Ακόμη και πριν από την κρίση που προκλήθηκε στην προσφορά καυσίμων, η Τράπεζα της Αγγλίας δήλωσε ότι αναμένει ο πληθωρισμός να ξεπεράσει το 4%, κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, διπλάσιο από το αρχικό ποσοστό-στόχος. Το μόνο πράγμα που σίγουρα θα παραδώσουν οι οδηγοί φορτηγών, που βρίσκονται σε ζήτηση στη Βρετανία, είναι η αύξηση των τιμών.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Από τις κρατικές συμβάσεις στην επιδρομή: Πώς η Ευρώπη στράφηκε κατά της κινεζικής Nuctech
Τα μηχανήματα προμηθευτών εξοπλισμού ασφαλείας χρησιμοποιούνται με δημόσιες συμβάσεις
Τι θα ακολουθήσει για το TikTok μετά την έγκριση της απαγόρευσης από το Κογκρέσο των ΗΠΑ
Η εφαρμογή βίντεο υπόσχεται νομική μάχη για να αποτρέψει την προσπάθεια διαχωρισμού της από την κινεζική μητρική
Σε ομηρία η περιουσία μέγα χορηγού του Τραμπ και τα δισ. στο Tik Tok
Η επενδυτική Susquehanna International Group κατέχει μερίδιο περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη μητρική εταιρεία ByteDance καθώς η εφαρμογή αντιμετωπίζει πιθανή απαγόρευση
Η «συρρίκνωση» της ΕΕ και οι τρεις κίνδυνοι
Με τον εθνικισμό να αυξάνεται στα περισσότερα κράτη μέλη, η αποδοχή μεγαλύτερης ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης μπορεί να είναι η πιο δύσκολη μάχη από όλες
Ένα βήμα πίσω από την άβυσσο στη Μέση Ανατολή
Ο κίνδυνος λανθασμένων υπολογισμών μεταξύ Ιράν και Ισραήλ θα παραμείνει
Γιατί δεν μπορούμε να σταματήσουμε να κοιτάμε το πρόσωπό μας στο διαδίκτυο
Η αύξηση των βιντεοκλήσεων έχει γεννήσει μια εντελώς νέα σειρά προβλημάτων για τις εταιρείες τεχνολογίας — και εμάς
Ξαναφτιάχνοντας το «made in India»
Ο αγώνας να ζωντανέψει η ινδική μεταποίηση
Οι αγορές και ο βάτραχος στο βραστό νερό
Ενώ η αντίδραση στις τελευταίες εχθροπραξίες ήταν ήπια, η παγκόσμια οικονομία είναι πολύ εύθραυστη για μια νέα κρίση
Η βαριά σκιά του πολέμου πλανάται πάνω στην παγκόσμια οικονομία
Οι βραχυπρόθεσμες επιδόσεις ήταν απροσδόκητα καλές, αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής βαδίζουν στα τσόφλια των αυγών
Τη νύχτα που το πυραυλικό υπερθέαμα του Ιράν συντάραξε το Ισραήλ
Η «Επιχείρηση Αληθινή Υπόσχεση» της Τεχεράνης κατέδειξε εναέρια ισχύ ορατή σε όλους, αλλά μοιραία για κανέναν