Διπλάσιος αριθμός πλοίων άλλαξε χέρια από την αρχή του χρόνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, επιβεβαιώνοντας το σημαντικό ενδιαφέρον για επενδύσεις κυρίως στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δευτερευόντως στα containerships και στα δεξαμενόπλοια. Πρωταγωνιστές σε αυτόν τον φρενήρη αριθμό αγορών second hand (μεταχειρισμένων) πλοίων, οι έλληνες πλοιοκτήτες που έσπασαν το φράγμα των 5 δισ. δολαρίων σε αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, μέχρι τώρα μεταβιβάστηκαν 1.450 πλοία, έναντι 750 την ίδια περίοδο πέρυσι, εκ των οποίων 715 bulkers, 363 δεξαμενόπλοια, 244 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 19 πλοία μεταφοράς αερίων. Η συνολική αξία των αγοραπωλησιών υπολογίζεται σε 22,08 δισ. δολάρια, όταν πέρυσι όλη τη χρόνια η αξία των αγοραπωλησιών είχε διαμορφωθεί σε 16,5 δισ. δολάρια.
Οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν ένα στα πέντε πλοία που ενεπλάκησαν σε κάποια συναλλαγή, ενώ σε αξία οι ελληνικές επενδύσεις ανήλθαν σε 5,08 δισ. δολάρια και αποτελούν το 23,5% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν μέχρι στιγμής σε second hand πλοία. Ειδικότερα, οι έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν, μεταξύ άλλων, 184 bulkers αξίας 3,06 δισ. δολαρίων, 68 δεξαμενόπλοια αξίας 1,34 δισ. δολαρίων και 28 containerships αξίας 0,39 δισ. δολαρίων.
Στη λίστα των αγοραστών, στη δεύτερη θέση πίσω από τους Ελληνες, βρίσκονται οι Κινέζοι με αγορές 257 πλοίων αξίας 3,14 δισ. δολαρίων.
Άνοδος της αξίας
Η μεγάλη αξία των πλοίων δεν εξηγείται μόνο από το ότι πουλήθηκαν πολλά πλοία, αλλά και από την άνοδο της αξίας τους το τρέχον έτος. Για παράδειγμα, η τιμή ενός Capesize ηλικίας πέντε ετών έχει ανέβει μέσα σε έναν χρόνο κατά 60% και φτάνει τώρα στα 57,5 εκατ. δολάρια.
Πλοιοκτήτες και αναλυτές αναμένουν ότι η ανοδική κίνηση στους ναύλους των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου θα συνεχιστεί τουλάχιστον για τα επόμενα δύο τρίμηνα και ως εκ τούτου πολλοί σπεύδουν να αποκτήσουν χωρητικότητα για να αξιοποιήσουν τη χρονική συγκυρία. Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει επίσης αυξημένο ενδιαφέρον καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις συμφέρει η αγορά ενός πλοίου αντί της ναύλωσής του
Στις δύο αυτές κατηγορίες πλοίων, χύδην φορτίου και containerships, καταγράφηκαν και περιπτώσεις ναυτιλιακών εταιρειών που προχώρησαν φέτος σε μαζικές αγορές. Ενδεικτικά στα containerships είναι η περίπτωση της MSC με έδρα την Ελβετία, που λέγεται ότι από πέρυσι τον Αύγουστο μέχρι φέτος έχει αποκτήσει περίπου 100 πλοία, ενώ στα bulkers ξεχωρίζει η ελληνικών συμφερόντων Costamare, που μπήκε δυναμικά στον κλάδο αγοράζοντας σε λίγους μήνες 37 πλοία.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda