Διπλάσιος αριθμός πλοίων άλλαξε χέρια από την αρχή του χρόνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, επιβεβαιώνοντας το σημαντικό ενδιαφέρον για επενδύσεις κυρίως στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δευτερευόντως στα containerships και στα δεξαμενόπλοια. Πρωταγωνιστές σε αυτόν τον φρενήρη αριθμό αγορών second hand (μεταχειρισμένων) πλοίων, οι έλληνες πλοιοκτήτες που έσπασαν το φράγμα των 5 δισ. δολαρίων σε αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, μέχρι τώρα μεταβιβάστηκαν 1.450 πλοία, έναντι 750 την ίδια περίοδο πέρυσι, εκ των οποίων 715 bulkers, 363 δεξαμενόπλοια, 244 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 19 πλοία μεταφοράς αερίων. Η συνολική αξία των αγοραπωλησιών υπολογίζεται σε 22,08 δισ. δολάρια, όταν πέρυσι όλη τη χρόνια η αξία των αγοραπωλησιών είχε διαμορφωθεί σε 16,5 δισ. δολάρια.
Οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν ένα στα πέντε πλοία που ενεπλάκησαν σε κάποια συναλλαγή, ενώ σε αξία οι ελληνικές επενδύσεις ανήλθαν σε 5,08 δισ. δολάρια και αποτελούν το 23,5% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν μέχρι στιγμής σε second hand πλοία. Ειδικότερα, οι έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν, μεταξύ άλλων, 184 bulkers αξίας 3,06 δισ. δολαρίων, 68 δεξαμενόπλοια αξίας 1,34 δισ. δολαρίων και 28 containerships αξίας 0,39 δισ. δολαρίων.
Στη λίστα των αγοραστών, στη δεύτερη θέση πίσω από τους Ελληνες, βρίσκονται οι Κινέζοι με αγορές 257 πλοίων αξίας 3,14 δισ. δολαρίων.
Άνοδος της αξίας
Η μεγάλη αξία των πλοίων δεν εξηγείται μόνο από το ότι πουλήθηκαν πολλά πλοία, αλλά και από την άνοδο της αξίας τους το τρέχον έτος. Για παράδειγμα, η τιμή ενός Capesize ηλικίας πέντε ετών έχει ανέβει μέσα σε έναν χρόνο κατά 60% και φτάνει τώρα στα 57,5 εκατ. δολάρια.
Πλοιοκτήτες και αναλυτές αναμένουν ότι η ανοδική κίνηση στους ναύλους των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου θα συνεχιστεί τουλάχιστον για τα επόμενα δύο τρίμηνα και ως εκ τούτου πολλοί σπεύδουν να αποκτήσουν χωρητικότητα για να αξιοποιήσουν τη χρονική συγκυρία. Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει επίσης αυξημένο ενδιαφέρον καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις συμφέρει η αγορά ενός πλοίου αντί της ναύλωσής του
Στις δύο αυτές κατηγορίες πλοίων, χύδην φορτίου και containerships, καταγράφηκαν και περιπτώσεις ναυτιλιακών εταιρειών που προχώρησαν φέτος σε μαζικές αγορές. Ενδεικτικά στα containerships είναι η περίπτωση της MSC με έδρα την Ελβετία, που λέγεται ότι από πέρυσι τον Αύγουστο μέχρι φέτος έχει αποκτήσει περίπου 100 πλοία, ενώ στα bulkers ξεχωρίζει η ελληνικών συμφερόντων Costamare, που μπήκε δυναμικά στον κλάδο αγοράζοντας σε λίγους μήνες 37 πλοία.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών