Στη δημόσια εγγραφή της Volvo Cars αποφάσισε να προχωρήσει η ιδιοκτήτρια κινεζική Geely προκειμένου να εκμεταλλευτεί την αύξηση στις πωλήσεις premium οχημάτων αλλά και την αναπτυξιακή τροχιά του ηλεκτρικού brand της Polestar.

Το θέμα έχει αναφερθεί ήδη στις αρχές του καλοκαιριού από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volvo, όμως τώρα κρίθηκε πως οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, το Nasdaq Stockholm.

Η αποτίμηση της Volvo Cars εκτιμάται στα 30 δισ. δολάρια, από τα οποία τα 10 δισ. περίπου αποδίδονται στο ύψους 50% μερίδιο που κατέχει η εταιρεία στην Polestar, η οποία με τη σειρά της ετοιμάζεται να προχωρήσει από μόνη της σε δημόσια εγγραφή (μέσω SPAC του fund Guggenheim Capital) με αποτίμηση στα 20 δισ. δολάρια.

Αυτό αφήνει την υπόλοιπη επιχείρηση της Volvo Cars, η οποία το 2019 πούλησε 700.000 οχήματα, να εκτιμάται γύρω στα 20 δισ. δολάρια, ήτοι δηλαδή στα επίπεδα των ανταγωνιστών της στην αγορά των premium οχημάτων, όπως η BMW και η Daimler.

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία θα αφήσει απόλυτα κερδισμένη την κινεζική Geely, η οποία αγόρασε την εταιρεία από τη Ford, το 2010, έναντι 1,8 δισ. δολαρίων και δρομολόγησε ένα ευρύ σχέδιο για την αναμόρφωση και ανανέωση της. Μάλιστα, λόγω της ανοδικής πορείας της εταιρείας έκτοτε, η Geely είχε ενδιαφερθεί να προχωρήσει σε δημόσια εγγραφή της Volvo και το 2018, ωστόσο εγκατέλειψε τα σχέδια της ανησυχώντας πως η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας αλλά και Ευρώπης θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στη διαδικασία.

Με την αλλαγή σκυτάλης στο Λευκό Οίκο, οι σχέσεις με την Ευρώπη έχουν βελτιωθεί αισθητά παρά το γεγονός πως σε σχέση με την Κίνα είναι πλέον σαφές πως ο Τζο Μπάιντεν δεν σκοπεύει να αλλάξει στρατηγική ή να χαλαρώσει την πίεση. Όμως, σε συνδυασμό και με την ανάκαμψη των αγορών μετά την άρση των σκληρών περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, η διοίκηση έκρινε πως οι συνθήκες είναι πιο ευνοϊκές.

Μάλιστα κατά το πρώτο μισό του έτους, η Volvo κατέγραψε τα καλύτερα εταιρικά αποτελέσματα εξαμήνου στην ιστορία της, αν και το παγκόσμιο πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών θα φρενάρουν τον κλάδο το δεύτερο εξάμηνο. Ποντάρει, ωστόσο, πολλά στην άνθιση της ηλεκτροκίνησης, με την εταιρεία να έχει ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια επικέντρωσης στον κλάδο στοχεύοντας να πουλά αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030.

Στο ίδιο σχέδιο εντάσσεται η πρόθεση της να προχωρά σε απευθείας πωλήσεις οχημάτων στους καταναλωτές, αντί μέσω αντιπροσωπειών, προκειμένου να προσφέρει χαμηλότερες και σταθερότερες τιμές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή