Επενδύσεις στο δίκτυο και την τεχνολογία υλοποιεί το 2021 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος με στόχο να ισχυροποιήσει την παρουσία της στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής.

Στη δεύτερη θέση από πλευράς τζίρου –μετά την Σκλαβενίτης- η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε το 2020 να «σπάσει» ξανά το όριο των 2 δισ. ευρώ μετά από «διάλειμμα» δύο ετών. Υπενθυμίζεται ότι το 2016 και το 2017, η αλυσίδα, που είναι μέλος του ολλανδοβελγικού ομίλου Ahold Delhaize, είχε ευνοηθεί σημαντικά από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος και είχε βρεθεί στην κορυφή του εγχώριου κλάδου των σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 2,02 δισ. ευρώ το 2020 σε επίπεδο ομίλου (2,018 δισ. ευρώ σε επίπεδο εταιρείας) από Ευρώ 1,94 δισ. το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης 3,76% σε επίπεδο ομίλου και 3,60% σε επίπεδο εταιρείας. Η άνοδος, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση οφείλεται στην αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη λόγω της πανδημίας Covid-19.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ το 2020 σε επίπεδο ομίλου (172,9 εκατ. ευρώ για την εταιρεία) έναντι 170,4 εκατ. το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,33% σε επίπεδο ομίλου και 1,43% σε επίπεδο εταιρείας σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα κέρδη χρήσεως ανήλθαν σε 28 εκατ. ευρώ το 2020 σε επίπεδο ομίλου (27,1 εκατ. για την εταιρεία) έναντι 20 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εταιρείας το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 40,20% για τον όμιλο και 35,45% για την εταιρεία.

Επενδύσεις 54,9 εκατ. ευρώ το 2020

Κατά το 2020, το ύψος των επενδύσεων ανήλθε 54,9 εκατ. ευρώ για την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος και χρηματοδοτήθηκαν από εισροές προερχόμενες από τις λειτουργικές δραστηριότητες.

Στον τομέα της οργανικής επέκτασης, ο όμιλος, που στο τέλος του 2020 απασχολούσε 15.386 εργαζόμενους από 14.550 στην προηγούμενη χρήση, συνέχισε και το 2020 την αναπτυξιακή του  δραστηριότητα αυξάνοντας τόσο τα ιδιόκτητα καταστήματα όσο και αυτά που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης.

Συγκεκριμένα, πέρσι έθεσε σε λειτουργία 8 νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και τριάντα 36 καταστήματα με το σύστημα της  δικαιόχρησης. Στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων του ομίλου αριθμούσε 543 καταστήματα από τα οποία 310 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 219 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Επιπλέον, το 2020 ο όμιλος δημιούργησε το πρώτο AB Home Shop Center, μια επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εξυπηρετήσει αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για την Αττική. Το ΑΒ Ηome Shop Center δημιούργησε άμεσα 260 νέες θέσεις εργασίας. Το AB Home Shop Center διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία 11.000 προϊόντων και συγκεντρώνει κάθε μέρα 2.000 παραγγελίες.

Επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού

Στην ενίσχυση της πολύπλευρης αγοραστικής εμπειρίας (omnichannel) συνεχίζει να επενδύει η ΑΒ Βασιλόπουλος και εφέτος. Έτσι,  επιταχύνει τις τεχνολογικές επενδύσεις που ήταν  ήδη προγραμματισμένες  και οι οποίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση ηλεκτρονικού συστήματος καταμέτρησης πελατών εντός των φυσικών καταστημάτων μας, την υλοποίηση  συστήματος  αναμονής  και  ειδοποίησης  στο  κινητό  για  τα  διάφορα  τμήματα εξυπηρέτησης εντός του καταστήματος (κρεοπωλείο, κ.α.), την υλοποίηση ηλεκτρονικής σηματοδότησης τιμών με σκοπό την αποφυγή συνωστισμού προσωπικού μέσα στο κατάστημα, αλλά  κυρίως  την  υλοποίηση  νέων  εφαρμογών  προσωποποιημένης  πληροφόρησης  και προσφορών.

Οι προκλήσεις για το 2021

Όπως αναφέρεται από τη διοίκηση της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, εκείνο που συνεχίζει να απασχολεί τις αγορές είναι η άνοδος των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, με πληθωριστικές πιέσεις ήδη ορατές, και ταυτόχρονα ο συνεπακόλουθος κίνδυνος μείωσης των παραγγελιών και της ζήτησης. Επομένως στην μετα-πανδημική εποχή, το ζητούμενο είναι να βρεθεί το σημείο ισορροπίας ώστε να αποφευχθούν έντονες διακυμάνσεις και πληθωριστικές πιέσεις, με σκοπό την προστασία της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

Επιπρόσθετοι μακροοικονομικοί κίνδυνοι, τους οποίους ενδεχομένως ο όμιλος θα κληθεί να αντιμετωπίσει, είναι η σταθεροποίηση στα χαμηλά του διαθέσιμου κατά κεφαλήν εισοδήματος, καθώς και η αβεβαιότητα από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Από τις σημαντικότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει το 2021 είναι και η ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων του, που αφορούν την αξία στον πελάτη (customer value), το δίκτυο, την ψηφιοποίηση και τις νέες αγοραστικές συνήθειες, το κομμάτι της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο τομέας του ανθρώπινου δυναμικού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις