Υπερθέαμα με περίπου 9.000 καλεσμένους κατοίκους των γειτονικών περιοχών παρουσίασε η Tesla και ο Ίλον Μασκ στο πρώτο μεγάλο εργοστάσιο (Gigafactory) της εταιρείας στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Grünheide που βρίσκεται λίγα μόλις χιλιόμετρα πιο μακριά από το Βερολίνο. Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν για μιάμισι ώρα στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις όπου θα κατασκευάζονται τα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας όπως το Model Y.
Κάθε χρόνο «μπορούμε να παράγουμε εδώ τόσα οχήματα όσα πουλήσαμε συνολικά σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρσι», περίπου 500.000 οχήματα, ενημέρωναν τα στελέχη της Tesla στους επισκέπτες κάθε ηλικίας. Δόθηκαν επίσης υποσχέσεις ότι εκεί θα δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας, ότι το 80% αυτών των θέσεων θα προέλθει από τη Γερμανία και το υπόλοιπο 20% από 50 άλλες χώρες. Επίσης δόθηκαν υποσχέσεις ότι το 80% όλων των εξαρτημάτων που θα χρησιμοποιούνται στο Grünheide θα προέρχεται από ευρωπαίους προμηθευτές.
Η παρουσίαση αυτή από την Tesla όμως δεν ήταν μόνο για να γνωρίσουν οι «γείτονες» το νέο εργοστάσιο. Για να πραγματοποιηθεί το όνειρο το Μασκ και να μπει για τα καλά η Tesla στην αγορά της Ευρώπης, το εργοστάσιο στη Γερμανία θα πρέπει για να πάρει την τελική άδεια λειτουργίας να ξεπεράσει ένα ακόμη τελικό εμπόδιο.
Όσοι αντιτίθενται στην κατασκευή του εργοστασίου έχουν μέχρι τις 14 Οκτωβρίου περιθώριο για να υποβάλλουν επίσημα τις ενστάσεις τους. Στη συνέχεια η αρμόδια υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος θα εξετάσει τις προσφυγές αυτές, από τις οποίες έχουν ήδη κατατεθεί περισσότερο από 800 σύμφωνα με στοιχεία της Wall Street Journal. Αυτές αφορούν σειρά από διαμαρτυρίες, που αφορούν από το κόψιμο δέντρων μέχρι τις επιπτώσεις στην άγρια ζωή και τον υδροφόρο ορίζοντα από την κατασκευή και λειτουργία του εργοστασίου.
Μέχρι τώρα όλα δείχνουν ότι το πράσινο φως για την τεράστια επένδυση θα δοθεί –αλλιώς ο Μασκ θα πρέπει θεωρητικά τουλάχιστον να γκρεμίσει όλα τα κτίρια και να επιστρέψει την έκταση στην αρχική της μορφή. Να πάψει δηλαδή το εργοστάσιο με την επίσημη ονομασία Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg, ή Gigafactory 4, ή Gigafactory Europe να υπάρχει.
Ο Μασκ δήλωσε από το Grünheide, τη συνομοσπονδία έξι χωριών στο αγροτικό Βραδεμβούργο, ότι στόχος είναι να δοθεί η άδεια και να αρχίσει η εταιρεία να κατασκευάζει οχήματα το Νοέμβριο ή το Δεκέμβριο με τις πρώτες παραδόσεις στα τέλη του έτους. «Φυτέψαμε δέντρα. Και χρησιμοποιούμε πολύ λίγο νερό», είπε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της εταιρείας στους παρευρισκομένους που πριν να ξεκινήσει πάρτι που θύμιζε λίγο από Oktoberfest.
Πιάνει σε πωλήσεις BMW, Audi, Mercedes
Το στοίχημα στη Γερμανία είναι μεγάλο όχι μόνο για την Tesla αλλά και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας. Audi, BMW και Mercedes ήδη ανησυχούν καθώς η Tesla αρχίζει να τις φτάνει και σε κάποιες περιπτώσεις να τις ξεπερνά σε πωλήσεις σε συγκεκριμένες ειδικές κατηγορίες, ακόμη και μέσα στη Γερμανία.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Tesla με το Model 3 πέτυχε το Σεπτέμβριο περισσότερες πωλήσεις (6.800 οχήματα) από όλες τις πωλήσεις μαζί των μοντέλων Audi A4, BMW Σειρά 3 και Mercedes C/CLA-Class οι οποίες ανήλθαν σε 6.100 οχήματα σύμφωνα με την Wirtschafts Woche και τον ιστότοπο CleanTechnica. Επιπλέον οι πωλήσεις του Model 3 ήταν πολύ κοντά σε αυτές του δημοφιλούς Volkswagen Gold για το μήνα αυτό. Κι όλα αυτά πριν καν να αρχίσει να λειτουργεί το εργοστάσιο στο Grünheide που αναμένεται να αποτελέσει την πύλη από την οποία η Tesla θα επιχειρήσεις να κάνει απόβαση σε όλη την Ευρώπη.
Latest News
Lazard: Το 2025 «σημείο καμπής» για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της
Οι εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Lazard, Peter Orszag
Ο χορός των τραπεζικών συγχωνεύσεων καλά κρατεί στην Σκανδιναβία - Το νέο deal Nykredit - Spar Nord
Οι τράπεζες συγχωνεύονται και γίνονται πιο ισχυρές στη Δανία - Πώς η Nykredit αποκτά την Spar Nord και γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα
Απεργιακά... Χριστούγεννα στo Harrods - Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
Οργή στους εργαζόμενους του Harrods για το μέρισμα ύψους 180 εκατ. λιρών που μοιράστηκε στους μετόχους παρά την πτώση κερδών
Τσουνάμι ομολόγων απειλεί τις αγορές το 2025 - Η προειδοποίηση της BIS
Το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε κατά πάνω από 12 τρισ. δολάρια το εννεάμηνο του 2024 φτάνοντας το ποσό των 323 τρισ. δολαρίων
Στο 3% ο πληθωρισμός στη Νορβηγία, «έσπασε» το ετήσιο σερί επιβράδυνσης
Μεγάλη άνοδο - έκπληξη κατέγραψαν στη Νορβηγία τα οικιακά αγαθά, όπως τρόφιμα, έπιπλα, ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα οικιακού εξοπλισμού
Απογειώθηκαν τα κέρδη των αεροπορικών - Γιατί είναι «στα κάγκελα» με Boeing - Airbus
Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δει την ανάπτυξή τους να παρεμποδίζεται από προβλήματα στη Boeing και στην Airbus
Οι «χρησμοί» της Schroders για το 2025 - Πού να εστιάσουν οι επενδυτές
Η Schroders έχει μια αισιόδοξη οπτική για το 2025, όμως επισημαίνει πως αυτό μπορεί να αλλάξει λόγω πολιτικών κινδύνων
Φρένο στις εξαγωγές, ψαλίδι στις εισαγωγές στην Κίνα ενόψει δασμών Τραμπ
Απογοητευτικά εμπορικά στοιχεία για την Κίνα που ακολουθούν άλλους δείκτες οι οποίοι δείχνουν αποσπασματική ανάπτυξη τον Νοέμβριο
«Τσίμπησε» ο πληθωρισμός στη Γερμανία τον Νοέμβριο
Η αύξηση των τιμών στις υπηρεσίες επιβάρυνε το σύνολο του πληθωρισμού στη Γερμανία
Κενό εξουσίας στην Ευρώπη «βλέπει» ο Ντράγκι
Ο πρώην επικεφαλής της ΕΚΤ αναφέρθηκε στα πολιτικά δεινά που υπάρχουν σε Γαλλία και Γερμανία