Με τα «μονά-ζυγά» να παραμένουν η κλασική σταθερά, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών οχημάτων που θα κινούνται ελεύθερα, και με «παράθυρο» να υπάρξουν κι άλλες εξαιρέσεις, επιστρέφει ο Καθαρός Δακτύλιος από τη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021. Σε ευρεία σύσκεψη που έχει ορισθεί για μεθαύριο, Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, αναμένεται να αποφασιστούν οι λεπτομέρειες, κυρίως δε το εύρος των οχημάτων που θα εξαιρούνται από τον περιορισμό στην κυκλοφορία εντός των ορίων του Δακτυλίου.
Ερωτώμενος σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του σχεδίου νόμου με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», παρέμεινε φειδωλός, καθώς οι ανακοινώσεις για τις προδιαγραφές του Καθαρού Δακτυλίου θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα. Όπως εξήγησε, ο τύπος των οχημάτων που σίγουρα θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, ενώ θα παραμείνει το σύστημα των «μονών – ζυγών».
Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε πει ο κ. Καραμανλής, ο Καθαρός Δακτύλιος, που μπήκε στον πάγο λόγω της ανάγκης κοινωνικής αποστασιοποίησης που επέβαλε η πανδημία, είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος, που ονομάζεται «Ανάσα για την Αθήνα».
Ουσιαστικά, η κυβέρνηση αναζητά μια λύση στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που καθημερινά γιγαντώνεται στους δρόμους της πόλης. Η αποχή των πολιτών από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η κίνηση των οποίων παραμένει μειωμένη κατά τουλάχιστον 30%, έχει φέρει κυκλοφοριακό κομφούζιο που η πόλη είχε να ζήσει από τη δεκαετία του 2000.
Στην καθοριστική σύσκεψη της Παρασκευής, υπό τον υπουργό Επικρατείας, κ. Γιώργο Γεραπετρίτη, τα ζητήματα που θα τεθούν επί τάπητος σχετικά με τον τρόπο που θα επανέλθει ο Δακτύλιος στο κέντρο της πόλης έχουν να κάνουν με τα όρια αυτού, τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό εξαιρέσεων και «παραθύρων» για οχήματα που ρυπαίνουν, καθώς και το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων του κέντρου.
Με το υφιστάμενο καθεστώς, ο πράσινος δακτύλιος προσδιορίζεται στα όρια του λεγόμενου μικρού δακτυλίου, δίνοντας τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας και σε υβριδικά ή και συμβατικά οχήματα με συγκεκριμένα όμως όρια εκπομπών CO2. Μάλιστα, η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 30.03.2021, αλλά φαίνεται πως θα ανατραπεί, όριζε ότι επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
- των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
- των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
- των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.
Latest News
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»