Με τα «μονά-ζυγά» να παραμένουν η κλασική σταθερά, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών οχημάτων που θα κινούνται ελεύθερα, και με «παράθυρο» να υπάρξουν κι άλλες εξαιρέσεις, επιστρέφει ο Καθαρός Δακτύλιος από τη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021. Σε ευρεία σύσκεψη που έχει ορισθεί για μεθαύριο, Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, αναμένεται να αποφασιστούν οι λεπτομέρειες, κυρίως δε το εύρος των οχημάτων που θα εξαιρούνται από τον περιορισμό στην κυκλοφορία εντός των ορίων του Δακτυλίου.

Ερωτώμενος σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του σχεδίου νόμου με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», παρέμεινε φειδωλός, καθώς οι ανακοινώσεις για τις προδιαγραφές του Καθαρού Δακτυλίου θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα. Όπως εξήγησε, ο τύπος των οχημάτων που σίγουρα θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, ενώ θα παραμείνει το σύστημα των «μονών – ζυγών».

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε πει ο κ. Καραμανλής, ο Καθαρός Δακτύλιος, που μπήκε στον πάγο λόγω της ανάγκης κοινωνικής αποστασιοποίησης που επέβαλε η πανδημία, είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος, που ονομάζεται «Ανάσα για την Αθήνα».

Ουσιαστικά, η κυβέρνηση αναζητά μια λύση στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που καθημερινά γιγαντώνεται στους δρόμους της πόλης. Η αποχή των πολιτών από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η κίνηση των οποίων παραμένει μειωμένη κατά τουλάχιστον 30%, έχει φέρει κυκλοφοριακό κομφούζιο που η πόλη είχε να ζήσει από τη δεκαετία του 2000.

Στην καθοριστική σύσκεψη της Παρασκευής, υπό τον υπουργό Επικρατείας, κ. Γιώργο Γεραπετρίτη, τα ζητήματα που θα τεθούν επί τάπητος σχετικά με τον τρόπο που θα επανέλθει ο Δακτύλιος στο κέντρο της πόλης έχουν να κάνουν με τα όρια αυτού, τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό εξαιρέσεων και «παραθύρων» για οχήματα που ρυπαίνουν, καθώς και το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων του κέντρου.

Με το υφιστάμενο καθεστώς, ο πράσινος δακτύλιος προσδιορίζεται στα όρια του λεγόμενου μικρού δακτυλίου, δίνοντας τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας και σε υβριδικά ή και συμβατικά οχήματα με συγκεκριμένα όμως όρια εκπομπών CO2. Μάλιστα, η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 30.03.2021, αλλά φαίνεται πως θα ανατραπεί, όριζε ότι επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

  1. των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
  2. των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
  3. των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Ηλεκτρικά οχήματα – Επενδύσεις πολλών δισ. δολ. για νέα εργοστάσια – Τα πλάνα μεγάλων εταιρειών
Green |

Ηλεκτρικά οχήματα: Επενδύσεις πολλών δισ. δολ. για νέα εργοστάσια - Τα πλάνα μεγάλων εταιρειών

Από την Toyota κα την Ford έως τη Stellantis και την General Motors, εξαγγέλλονται νέα εργοστάσια και επενδυτικά πλάνα πολλών δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ και αλλού για παραγωγή μπαταριών και ηλεκτρικών κινητήρων

Έρευνα – Κλειδί για την παγκόσμια ανάκαμψη οι επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια
Green |

Κλειδί για την παγκόσμια ανάκαμψη οι επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια

Οι πράσινες επενδύσεις μπορεί να είναι σημαντικό κομμάτι των πακέτων ανάκαμψης, να οδηγήσουν σε δημιουργία θέσεων εργασίας και θετικά οικονομικά αποτελέσματα και να βοηθήσουν να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή, αναφέρουν ερευνητές

Κλιματική αλλαγή – Η Ασία δυσκολεύεται να ξεπεράσει την εξάρτησή της από τον άνθρακα
Green |

Η Ασία δυσκολεύεται να ξεπεράσει την εξάρτησή της από τον άνθρακα

Στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού αντιστοιχούν τα τρία τέταρτα της παγκόσμιας κατανάλωσης άνθρακα, την ίδια ώρα η περιοχή εκτίθεται ιδιαίτερα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, με φονικά επίπεδα μόλυνσης στην Ινδία ή κύματα ακραίου καύσωνα και πυρκαγιές στα δάση της Αυστραλίας

Πάρος – Αποκαρδιωτικές εικόνες μετά τον καθαρισμό βυθού – Γέμισε η ακτή σκουπίδια
Green |

Γέμισε η ακτή σκουπίδια από τον καθαρισμό βυθού στην Πάρο [Εικόνες]

Τα ευρήματα της εθελοντικής δράσης για τον καθαρισμό του βυθού στην περιοχή Βίντζι της Παροικιάς στην Πάρο είναι ανησυχητικά: από λάστιχα μέχρι αναψυκτικά και από πατάκια, καφάσια και χαλιά μέχρι ποτήρια και γυάλινα μπουκάλια από μπύρες