Στα τέλη του 2024 θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος. Με το ένα βήμα να γίνεται μετά το άλλο για την τελική έγκριση του έργου από την Κομισιόν, επιταχύνονται οι διαδικασίες προκειμένου να πάρει μπροστά η εκκίνηση του έργου που επιστρέφει στα χέρια της Ολυμπίας Οδού. Ο πρώτος σταθμός θα είναι η αποστολή το συντομότερο του φακέλου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς η τελική γνωστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται στο επόμενο δίμηνο.
Χαρτογραφώντας, μάλιστα, τον σχεδιασμό ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Olympia Forum II, είπε πως «η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και το έργοθα ξεκινήσει στις αρχές του 2022. Θα είναι έτοιμο περίπου στα τέλη 2024». Ουσιαστικά, το νερό κύλησε στο αυλάκι με την αποδοχή της προγνωστοποίησης (prenotification) κρατικής ενίσχυσης από την DG Comp, που αποτελεί μια σφραγίδα για τη τελική έγκριση του έργου.
Εκτιμάται δε ότι το πρώτο τμήμα του δρόμου, Αχαΐα – Πύργος, θα έχει παραδοθεί τέλη του 2023 και το υπόλοιπο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2024.
Σημειώνεται ότι το έργο, προκειμένου να επανενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, χρειάζεται μια δέσμη τριών εγκρίσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι πρώτες δύο έχουν ήδη ληφθεί. Ιδιαίτερα σημαντικό ήταν το «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO) για τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από τις πιστώσεις του ΕΣΠΑ και μετά την 31η/12/2023.
Επίσης, έλαβε τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα δικαίου δημοσίων συμβάσεων (Procurement).
Εντωμεταξύ, προχωρούν οι διαδικασίες για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 30 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν το 2022. Στόχος των έργων είναι η δραστική μείωση των ατυχημάτων μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.
Εξάλλου, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, «πρόκειται για έναν δρόμο που ήταν καρμανιόλα κι είχαμε θρηνήσει πολλές ζωές. Αυτό δεν είναι μόνο μία πολύ μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης ή του Υπουργείου, αλλά τελικά είναι και μία πολύ μεγάλη ανάσα για μία περιοχή η οποία πραγματικά είχε ανάγκη αυτό το αναπτυξιακό έργο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου