Στο ραντάρ του ΟΣΕ μπαίνει η σύνδεση της Αρχαίας Ολυμπίας με την Αθήνα, τα λιμάνια Κατακόλου και Κυλλήνης, το αεροδρόμιο του Αράξου, αλλά και το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο διεθνούς εμβέλειας αρχαιολογικός χώρος βρίσκεται λόγω και του έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος στο επίκεντρο του σχεδιασμού για την αναβάθμιση των υποδομών της Δυτικής Πελοποννήσου.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, η τροχοδρόμηση της ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης από την Πάτρα ως την Αρχαία Ολυμπία και την Αθήνα, εκτιμάται ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα αλλάξουν το τοπίο των μεταφορών. Σε συνδυασμό δε με την αναβάθμιση των λιμένων Κατακόλου και Κυλλήνης, όπου αναμένεται να αναπτυχθεί και υδατοδρόμιο, αλλά και με τον σχεδιασμό για το λιμάνι της Πάτρας και πιθανώς το αεροδρόμιο του Αράξου, η περιοχή αναμένεται να βγει μια ιδιότυπη απομόνωση, αποκτώντας νέα αναπτυξιακή δυναμική.
Όπως είπε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Θανάσης Κοτταράς, στο OlympiaForumII, «η Ηλεία σε 3 χρόνια θα μπορούσε να αποτελεί ένα case study για την εισφορά των υποδομών στην ανάπτυξη της περιοχής». Εξάλλου, τα τελευταία δύο χρόνια, η σύνδεση του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας έχει μπει στην κορυφή του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με «ναυαρχίδα» το μεγάλο σιδηροδρομικό πακέτο των 3,3 δισ. ευρώ που αναμένεται ως το τέλος του έτους.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός για τη Δυτική Πελοπόννησο ξεκινά από την αναβάθμιση της γραμμής Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ εντός του 2022. Πρόκειται για ένα έργο 2,3 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η γραμμή πρόσφατα χαρακτηρίστηκε ως τουριστική, δίνοντας τη δυνατότητα στον Οργανισμό να βάλει τουριστικά δρομολόγια.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, πρόκειται να υπογραφεί μία ακόμα σύμβαση, αυτή τη φορά από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, για την αναβάθμιση και λειτουργική αποκατάσταση του ιστορικού Σιδηροδρομικού Σταθμού του Πύργου, προϋπολογισμού 504.924,22 ευρώ (με ΦΠΑ). Πρόκειται για ένα «μοναδικό μνημείο», όπως είπε ο κ. Κοτταράς, καθώς έχει σχεδιαστεί από τον Ερνέστο Τσίλλερ.
Έχουν, επίσης, ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ οι μελέτες επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα ως τον Πύργο και Αρχαίο Ολυμπία και έχει ήδη κατατεθεί αίτημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ένταξή της στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Παράλληλα, σχεδιάζεται η μελέτη της σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Κυλλήνης και το αεροδρόμιο του Αράξου. «Ο σιδηρόδρομος για να μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας περιοχής θα πρέπει να συνδέεται με τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα αστικά κέντρα, τους τουριστικούς προορισμούς και τις βιομηχανικές περιοχές» σημείωσε ο κ. Κοτταράς.
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης