Σιδηροδρομικά έργα άνω των 4 δισ. ευρώ προχωρούν με το καινοτόμο μοντέλο Building Information Modelling (ΒΙΜ). Πρωτοπορώντας μεταξύ των ΔΕΚΟ, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με την υιοθέτηση της καινοτόμου εφαρμογής στα έξι εμβληματικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα προκηρυχθούν το επόμενο διάστημα μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και κάνει πράξη επί της ουσίας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κατασκευής των έργων. Συγχρόνως, εισάγει το μοντέλο ΒΙΜ και στα ήδη δημοπρατημένα έργα της τελευταίας διετίας.
Σε αυτό το νέο, πολύτιμο εργαλείο για τις κατασκευές αναφέρθηκε στην ομιλία του στο The BIM Conference, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εξεχόντων στελεχών του κλάδου των κατασκευών και της αρχιτεκτονικής, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.
Τεχνολογικό εργαλείο
Το BIM είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο, η εισαγωγή του οποίου στην κατασκευή έργων, επιτρέπει τη δημιουργία προσομοιώσεων ψηφιακού σχεδιασμού. Δημιουργείται δηλαδή μια ψηφιακή αναπαράσταση ενός έργου και αναπτύσσεται παράλληλα με το πραγματικό έργο κατά το πλήρες χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή κατά το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη χρήση του.
Η χρήση αυτής της τεχνολογίας στα νέα έργα της ΕΡΓΟΣΕ θα επιτρέψει τον ακριβή σχεδιασμό τους με την εισαγωγή ενός ενιαίου ψηφιακού μοντέλου, πάνω στο οποίο μπορούν να εργαστούν όλοι οι συμμετέχοντας του έργου (αρχιτέκτονες, μηχανικοί, κατασκευαστές, προμηθευτές, επιβλέποντες εργοταξίου κ.α.).
Μείωση συνολικού κόστους
Η εφαρμογή του ΒΙΜ στα νέα σιδηροδρομικά έργα, θα επιτρέψει στην ΕΡΓΟΣΕ πέρα από την ακρίβεια στις μελέτες, να μειώσει το συνολικό κόστος, καθώς η χρήση του αποτρέπει λάθη, υπερβάσεις κόστους και χρονοδιαγράμματος, δίνει μια σαφή εικόνα της ποιότητας του κατασκευασμένου στοιχείου εκ των προτέρων και καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευαστικής δραστηριότητας.
Επιπλέον, η εφαρμογή της νέας αυτής τεχνολογίας κάνει πιο “πράσινα” τα έργα καθώς θα μειώνει κατά το δυνατόν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, τα οποία είναι πολύπλοκα και με πολλαπλές τεχνικές απαιτήσεις, με το ΒΙΜ στοχεύουμε στην μείωση του μη παραγωγικού χρόνου μεταξύ των απαραίτητων διαδικασιών της νομοθεσίας δημοσίων έργων, καθώς, με την ακρίβεια στους υπολογισμούς του BIM ένα έργο μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται πολύ πριν από την πραγματική έναρξή του στο εργοτάξιο. Μπορεί ακόμη να επεκταθεί η χρήση προκατασκευασμένων στοιχείων και άλλων τεχνολογιών κατασκευής εκτός εργοταξίου.
Η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με την ΠΕΔΜΕΔΕ έχει ήδη προχωρήσει στη διεξαγωγή σεμιναρίων και διαθέτει ήδη πιστοποιημένα στελέχη στην εφαρμογή ΒΙΜ. Επίσης, στις Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ στην παρακολούθηση των εν εξελίξει εργολαβιών που προετοιμάζεται προς δημοπράτηση, υπάρχει η πρόβλεψη για συμμετοχή εξειδικευμένων στελεχών στο ΒΙΜ για την περαιτέρω εμβάθυνση της κουλτούρας του ΒΙΜ στην ΕΡΓΟΣΕ.
«Η χρήση του BIM θα επιφέρει μια τεράστια αλλαγή για το σχεδιασμό και την κατασκευή των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της χώρας. Κρίνουμε πως μπορεί να εκτινάξει την παραγωγικότητα και να βελτιώσει όλα τα στάδια της μελέτης, κατασκευής και λειτουργίας των έργων. Αυτό είναι απολύτως εφικτό, αν γίνουν τα απαραίτητα βήματα και οι αναγκαίοι μετασχηματισμοί. Σε όλα τα έργα που δημοπρατούμε τα τελευταία δύο χρόνια που αναλάβαμε την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχει η απαίτηση του ΒΙΜ από τους αναδόχους. Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας BIM μπορούμε να έχουμε περισσότερα έργα, υψηλότερης ποιότητας και με μικρότερο κόστος και σε πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα» δήλωσε ο κ. Βίνης.
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα