Σιδηροδρομικά έργα άνω των 4 δισ. ευρώ προχωρούν με το καινοτόμο μοντέλο Building Information Modelling (ΒΙΜ). Πρωτοπορώντας μεταξύ των ΔΕΚΟ, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με την υιοθέτηση της καινοτόμου εφαρμογής στα έξι εμβληματικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα προκηρυχθούν το επόμενο διάστημα μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και κάνει πράξη επί της ουσίας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κατασκευής των έργων. Συγχρόνως, εισάγει το μοντέλο ΒΙΜ και στα ήδη δημοπρατημένα έργα της τελευταίας διετίας.
Σε αυτό το νέο, πολύτιμο εργαλείο για τις κατασκευές αναφέρθηκε στην ομιλία του στο The BIM Conference, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εξεχόντων στελεχών του κλάδου των κατασκευών και της αρχιτεκτονικής, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.
Τεχνολογικό εργαλείο
Το BIM είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο, η εισαγωγή του οποίου στην κατασκευή έργων, επιτρέπει τη δημιουργία προσομοιώσεων ψηφιακού σχεδιασμού. Δημιουργείται δηλαδή μια ψηφιακή αναπαράσταση ενός έργου και αναπτύσσεται παράλληλα με το πραγματικό έργο κατά το πλήρες χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή κατά το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη χρήση του.
Η χρήση αυτής της τεχνολογίας στα νέα έργα της ΕΡΓΟΣΕ θα επιτρέψει τον ακριβή σχεδιασμό τους με την εισαγωγή ενός ενιαίου ψηφιακού μοντέλου, πάνω στο οποίο μπορούν να εργαστούν όλοι οι συμμετέχοντας του έργου (αρχιτέκτονες, μηχανικοί, κατασκευαστές, προμηθευτές, επιβλέποντες εργοταξίου κ.α.).
Μείωση συνολικού κόστους
Η εφαρμογή του ΒΙΜ στα νέα σιδηροδρομικά έργα, θα επιτρέψει στην ΕΡΓΟΣΕ πέρα από την ακρίβεια στις μελέτες, να μειώσει το συνολικό κόστος, καθώς η χρήση του αποτρέπει λάθη, υπερβάσεις κόστους και χρονοδιαγράμματος, δίνει μια σαφή εικόνα της ποιότητας του κατασκευασμένου στοιχείου εκ των προτέρων και καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευαστικής δραστηριότητας.
Επιπλέον, η εφαρμογή της νέας αυτής τεχνολογίας κάνει πιο “πράσινα” τα έργα καθώς θα μειώνει κατά το δυνατόν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, τα οποία είναι πολύπλοκα και με πολλαπλές τεχνικές απαιτήσεις, με το ΒΙΜ στοχεύουμε στην μείωση του μη παραγωγικού χρόνου μεταξύ των απαραίτητων διαδικασιών της νομοθεσίας δημοσίων έργων, καθώς, με την ακρίβεια στους υπολογισμούς του BIM ένα έργο μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται πολύ πριν από την πραγματική έναρξή του στο εργοτάξιο. Μπορεί ακόμη να επεκταθεί η χρήση προκατασκευασμένων στοιχείων και άλλων τεχνολογιών κατασκευής εκτός εργοταξίου.
Η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με την ΠΕΔΜΕΔΕ έχει ήδη προχωρήσει στη διεξαγωγή σεμιναρίων και διαθέτει ήδη πιστοποιημένα στελέχη στην εφαρμογή ΒΙΜ. Επίσης, στις Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ στην παρακολούθηση των εν εξελίξει εργολαβιών που προετοιμάζεται προς δημοπράτηση, υπάρχει η πρόβλεψη για συμμετοχή εξειδικευμένων στελεχών στο ΒΙΜ για την περαιτέρω εμβάθυνση της κουλτούρας του ΒΙΜ στην ΕΡΓΟΣΕ.
«Η χρήση του BIM θα επιφέρει μια τεράστια αλλαγή για το σχεδιασμό και την κατασκευή των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της χώρας. Κρίνουμε πως μπορεί να εκτινάξει την παραγωγικότητα και να βελτιώσει όλα τα στάδια της μελέτης, κατασκευής και λειτουργίας των έργων. Αυτό είναι απολύτως εφικτό, αν γίνουν τα απαραίτητα βήματα και οι αναγκαίοι μετασχηματισμοί. Σε όλα τα έργα που δημοπρατούμε τα τελευταία δύο χρόνια που αναλάβαμε την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχει η απαίτηση του ΒΙΜ από τους αναδόχους. Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας BIM μπορούμε να έχουμε περισσότερα έργα, υψηλότερης ποιότητας και με μικρότερο κόστος και σε πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα» δήλωσε ο κ. Βίνης.
Latest News
Στο ΕΣΠΑ η ενεργειακή αναβάθμιση του Ζαππείου Μεγάρου
Το έργο, συνολικής δημόσιας δαπάνης 8,1 εκατ. ευρώ, αφορά στην ενεργειακή αναβάθμιση και απόδοση του εμβληματικού κτιρίου, από την κατηγορία Ε΄ στην κατηγορία Β΄
Κατασκευαστικές: Το κενό των 30 δισ. ευρώ, oι «άφαντοι» εργαζόμενοι και το Ταμείο Ανάκαμψης
Ο κλάδος καλείται να πλησιάσει τις επιδόσεις του 2006 μέσα σε ένα αβέβαιο περιβάλλον που κρύβει όμως ευκαιρίες
Πόρους 52 δισ. κινητοποιούν οι κατασκευές την 3ετία 2024-2026 - Μελέτη του ΙΟΒΕ
Μελέτη υποστηρίζει ότι οι επενδύσεις στις υποδομές θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα οφέλη σε όμιλο και μετόχους από τον ΒΟΑΚ
Προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σύμφωνα με απάντηση στην ΕΚ
5 βραβεία για τη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό στα Green Brand Awards
Ποια είναι τα επιτεύγματα για τα οποία βραβεύτηκαν
Aπομακρυσμένους ψηφιακούς πύργους ελέγχου σε 12 περιφερειακά αεροδρόμια προαναγγέλει η Αλεξοπούλου
Η υφυπουργός μεταφορών αναφέρθηκε και στον διορισμό 35 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, βάσει παλαιότερου διαγωνισμού ΑΣΕΠ
Και επίσημα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσωρινός ανάδοχος στον ΒΟΑΚ
Εγκρίθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινός ανάδοχος του έργου με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Το καλοκαίρι οι ανάδοχοι στα εργοτάξια της Θεσσαλίας
Ο υφυπουργός Υποδομών επισκέφθηκε τις πληγείσες περιοχές
Πώς θα μεταμορφωθούν τα κτίρια των δημόσιων υπηρεσιών σε όλη τη χώρα
Το σύνολο των έργων που υλοποιούνται από τις Κτιριακές Υποδομές μαζί με αυτά που προγραμματίζονται για την περίοδο 2024 – 2027, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ
ΤΕΡΝΑ - RENCO κατασκευάζουν το πρώτο Data Center της Microsoft
Η σύμβαση είναι αξίας 100 εκατ. ευρώ