Σε μαγνήτη για την αγορά και πολύτιμο εργαλείο για την αναθέρμανση των κατασκευών αναδεικνύονται τα έργα ΣΔΙΤ. Με σημαντικά οδικά ΣΔΙΤ, όπως το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα–Μεθώνη να κυριαρχούν, προσελκύοντας και διεθνή εκπροσώπηση, τα έργα υποδομών νέας γενιάς έχουν άρωμα σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.

Όπως είπε εχθές, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ για τη βιομηχανία των κατασκευών, μέσα στο 2021 θα βρίσκονται συνολικά σε εξέλιξη 20 έργα ΣΔΙΤ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 5 δισ. ευρώ.

Στα δυνατά χαρτιά των ΣΔΙΤ περιλαμβάνονται η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, οι υψηλές προδιαγραφές κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης βάσει των οποίων γίνεται η αποπληρωμή και η συνακόλουθη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. «Μακριά από δογματισμούς και ιδεοληψίες, είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε προς όφελος όλων, την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα σε σημαντικούς τομείς των κατασκευών, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Το πακέτο των έργων

Σημαντικά κατασκευαστικά έργα συν το μεγάλο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας συνθέτουν ένα παζλ έργων που αθροίζει πάνω από 5 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών, βρίσκεται και το έργο με το οποίο έκαναν ντεμπούτο στην Ελλάδα τα οδικά ΣΔΙΤ το 2018. Το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη, προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ, στο οποίο αναμένεται ανάδοχος το 2022.

Σημαντικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν ακόμη το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, που αθροιστικά φτάνουν τα 650 εκατ. ευρώ. Επίσης, πέρα από τα απρόοπτα που δεν μπορούν να αποκλειστούν στα διάφορα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας, και αυτά τα έργα μπορούν να έχουν αναδόχους μέσα στην επόμενη χρονιά.

Αναμένονται ακόμη, πιθανώς εντός φθινοπώρου, οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα- Αμφίπολη, που θα κατασκευαστούν χωρίς διόδια. Στον κατάλογο βρίσκεται και η Παράκαμψη Χαλκίδας, που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως το τέλος του έτους.

Προχωρά ακόμη, ο διαγωνισμός για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, το οποίο θα λύσει το σοβαρό υδρευτικό και αρδευτικό πρόβλημα της περιοχής.

Σημαντική θέση στη δεξαμενή των έργων ΣΔΙΤ καταλαμβάνουν τα κτηριακά έργα, ξεπερνώντας το 1 δισ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται 17 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας, 12 Δικαστικά Μέγαρα σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και το νέο βιοκλιματικό κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Ακόμη, σε εξέλιξη βρίσκονται διαγωνισμοί για αντιπλημμυρικά έργα, ενώ αναμένεται και ο διαγωνισμός για τη συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αττικής.

Μεγάλο στοίχημα η συντήρηση του σιδηροδρόμου

Μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, πρόκειται να προχωρήσει και το τεράστιο πρότζεκτ της συντήρησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ένα εγχείρημα που δεν θα έχει προηγούμενο, καθώς μέχρι σήμερα η όποια συντήρηση είναι αποσπασματική ή και κάποιες φορές αναγκαστική λόγω βλαβών.

Στο τραπέζι βρίσκεται η χρηματοδοτική πρόταση που έχει καταθέσει ο ΟΣΕ στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, σε συζήτηση με δημοσιογράφους στο πλαίσιο της ΔΕΘ, πρόκειται για μια επένδυση, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, με τη διαδικασία του ΣΔΙΤ. Οι διαγωνισμοί θα αφορούν σε τρεις γραμμές: Αθήνα – Ειδομένη και Προμαχώνα, Φλώρινα – Ορμένιο και Αεροδρόμιο Αθηνών – Πάτρα. Η πρόταση θα προωθηθεί στη διυπουργική επιτροπή και στη γενική γραμματεία ΣΔΙΤ, ώστε αν γίνει δεκτή, να εξασφαλίσει έγκριση ως το τέλος του χρόνου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου