Στη δημοσιότητα δόθηκε η ετήσια έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (ECA) για το οικονομικό έτος 2020, η οποία μεταξύ άλλων παρέχει σημαντικές πληροφορίες για τις οικονομικές σχέσεις της ΕΕ με την Βρετανία στην μετά- Brexit εποχή. Και ούτε λίγο ούτε πολύ γνωστοποιεί ότι το Λονδίνο «χρωστά» στην Ευρώπη 47,5 δισ. ευρώ.
Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι από 1ης Φεβρουαρίου 2020, το Ηνωμένο Βασίλειο δεν αποτελεί πλέον κράτος μέλος της ΕΕ.
Τονίζεται δε, ότι κατόπιν της συμφωνίας που συνομολογήθηκε μεταξύ των δύο μερών σχετικά με την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωπαϊκή Κοινότητα Ατομικής Ενέργειας, το Ηνωμένο Βασίλειο δεσμεύθηκε να εκπληρώσει όλες τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις που υπείχε δυνάμει των προηγούμενων πολυετών δημοσιονομικών πλαισίων και οι οποίες απορρέουν από την ιδιότητά του ως μέλους της ΕΕ.
Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, η οποία έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020, το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολούθησε να συνεισφέρει στον προϋπολογισμό της ΕΕ και να ωφελείται από αυτόν, ως εάν ήταν κράτος μέλος.
Με την πάροδο της μεταβατικής περιόδου, περαιτέρω αμοιβαίες υποχρεώσεις που βαρύνουν την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο γεννούν ορισμένες οφειλές και απαιτήσεις για την ΕΕ.
Οι υποχρεώσεις αυτές, σύμφωνα με την έκθεση, πρέπει να ενσωματώνονται στους ετήσιους λογαριασμούς της ΕΕ.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Επιτροπής, την ημερομηνία κλεισίματος του ισολογισμού, το Ηνωμένο Βασίλειο όφειλε στην ΕΕ 49,6 δισεκατομμύρια ευρώ και, αντιστρόφως, η ΕΕ όφειλε στο Ηνωμένο Βασίλειο 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ως εκ τούτου, την ημερομηνία κλεισίματος του ισολογισμού, στους λογαριασμούς της ΕΕ εμφανιζόταν καθαρή απαίτηση έναντι του Ηνωμένου Βασιλείου ύψους 47,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Latest News
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης
Δίκαιη μεταχείριση των αμερικανικών εταιρειών ζητά από την Κίνα ο Μπλίνκεν
ΗΠΑ και Κίνα έχουν ολοένα και διαφορετική προσέγγιση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αμερικανικών εταιρειών στην Κίνα, τις κινεζικές εξαγωγές και την κινεζική βιομηχανία
Στα σκαριά το μεγαλύτερο deal στα ορυχεία από το 2013
Κυοφορείται συμφωνία ΒΗΡ και Anglo American που έχουν το 10% της παγκόσμιας παραγωγής χαλκού
Πάνω από τις εκτιμήσεις τα κέρδη της BNP Paribas
Η BNPP ανέφερε ότι ήταν περισσότερο εκτεθειμένη στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (EMEA)
Σε υψηλό 11 ετών τα κέρδη της Deutsche Bank
Πρόκειται για το 15ο συνεχόμενο κερδοφόρο τρίμηνο της τράπεζας