
Μειώθηκαν κατά 12,3% οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο 2021, καθώς η έλλειψη μικροτσίπ επηρέασε αρνητικά τους όγκους πωλήσεων σε όλα τα τμήματα και σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ.
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα (‐26,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (‐18,2%), τη Γαλλία (-16,1%) και την Ιταλία (‐10,4%).
Ωστόσο, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμεινε θετική (+19,1%), φτάνοντας συνολικά τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες. Λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του 2020, καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψε ανάπτυξη μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (+29,7%), Γαλλία (+16,8%), Ισπανία (+10,4%) και Γερμανία (+8,5%).
Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 13,6% σε ολόκληρη την ΕΕ σε 118.903 μονάδες, σημειώνοντας τον τρίτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Το συνολικό αποτέλεσμα της ευρωπαϊκής αγοραίας επηρεάστηκε από τις επιδόσεις των τεσσάρων μεγάλων αγορών της, οι οποίες σημείωσαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-29,8%), Γερμανία (-17,8%), Γαλλία (-16,6%) και Ιταλία (-13,8%) ).
Οι βασικές αγορές
Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να αυξάνονται κατά 18,7%, σε σχεδόν 1,2 εκατομμύρια μονάδες, λόγω των σημαντικών κερδών που καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι τέσσερις βασικές αγορές αντανακλούν την ίδια τάση, με τη σωρευτική ανάπτυξη να παραμένει σε θετικό έδαφος παρά τις μειώσεις που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες: Ιταλία (+29,6%), Γαλλία (+17,4%), Ισπανία (+9,8%) και Γερμανία (+8,1%) ).
Μετά από επτά μήνες συνεχούς ανάπτυξης, η ζήτηση της ΕΕ για βαρέα φορτηγά υπέστη ελαφρά επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο (-1,8%). Μόνο η Ιταλία (+19,4%) κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, ενώ η Ισπανία (-12,2%), η Γαλλία (-10,8%) και η Γερμανία (-9,8%) κατέγραψαν όλες πτώση.
Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 180.000 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξημένα κατά 28,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-9,2%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν ανάπτυξη μέχρι στιγμής το 2021, συμπεριλαμβανομένου τα τέσσερα κύρια.
Τον Σεπτέμβριο του 2021, η ζήτηση της ΕΕ για νέα φορτηγά συρρικνώθηκε για πρώτη φορά μετά από οκτώ μήνες. Η Πολωνία συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις, σημειώνοντας αύξηση 34,7% τον περασμένο μήνα, όπως και η Ιταλία (+13,7%). Ωστόσο, η ασθενής απόδοση των άλλων βασικών αγορών μείωσε το συνολικό αποτέλεσμα της περιοχής κατά 5,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020.
Μέχρι στιγμής φέτος, οι πωλήσεις νέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 23,4%, μετρώντας 217.000 μονάδες σε όλη την περιοχή. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια κέρδη κατά τη διάρκεια αυτού του εννεάμηνου: Ιταλία (+32,6%), Ισπανία (+16,7%), Γερμανία (+11,1%) και Γαλλία (+11,0%).
Οι εγγραφές του Σεπτεμβρίου στην κατηγορία των λεωφορείων μειώθηκαν κατά 3,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 2.377 μονάδες. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, τα αποτελέσματα ήταν μικτά. Η ζήτηση συρρικνώθηκε ιδιαίτερα στη Γαλλία (-2,1%) και στη Γερμανία (-26,3%), ενώ η Ιταλία (+63,0%) και η Ισπανία (+53,3%) παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα.
Εννέα μήνες μετά το 2021, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,3%, κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του περασμένου έτους. Η Γαλλία, η κορυφαία αγορά σε αυτή την κατηγορία με 5.103 ταξινομημένα λεωφορεία, σημείωσε αύξηση 18,4% μέχρι στιγμής φέτος, και η Ιταλία ακολούθησε με παρόμοια ανάπτυξη (+18,2%). Αντίθετα, η ζήτηση στην Ισπανία (-6,3%) και τη Γερμανία (-5,0%) μειώθηκε την ίδια περίοδο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Ρωσία: Αυτά είναι τα έσοδα που αναμένει φέτος από εξαγωγές υδρογονανθράκων
Η Ρωσία εισπράττει ποσά ρεκόρ από τις εξαγωγές υδρογονανθράκων, κυρίως επειδή οι τιμές έχουν εκτοξευτεί.

Πώς 1.200 εργάτες στην Ταϊλάνδη απέσπασαν 8,36 εκατ. δολάρια από την Victoria's Secret
Για τον μεγαλύτερο οικονομικό συμβιβασμό μεταξύ μεγάλης, δυτικής φίρμας ενδυμάτων και εργατών στον αναπτυσσόμενο κόσμο κάνουν λόγο διεθνείς οργανώσεις

Η συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν σε σταυροδρόμι
Η διαπραγμάτευση για την επανεκκίνηση της συμφωνίας για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο - Γιατί το Ιράν θέλει τη συμφωνία - Η εμπλοκή γύρω από τους «Φρουρούς της Επανάστασης»

Σχέδιο ένταξης στην Ευρωζώνη την 1η Ιανουαρίου 2024 από την Βουλγαρία
Η περσινή πολιτική αβεβαιότητα είχε καθυστερήσει τη διαδικασία, αλλά η Σόφια επιβεβαίωσε την πρόθεση της να εγκαταλείψει το λεβ για το ευρώ

Απρόσμενη μεγάλη πτώση στο εμπορικό έλλειμμα των ΗΠΑ
Σημείο κλειδί η χαλάρωση της τάσης για την αύξηση των αποθεμάτων από χονδρέμπορους και λιανέμπορους

Κοντά στην έγκριση της χρήσης crypto για διεθνείς πληρωμές βρίσκεται η Ρωσία
Δημοσίευμα υποστηρίζει ότι το ΥΠΟΙΚ επεξεργάζεται σχέδιο νόμου. Το θέμα είναι υπό συζήτηση παραδέχεται ανώτατος αξιωματούχος στη Μόσχα

Τάσεις αποκλιμάκωσης της πληθωριστικής πίεσης στις ΗΠΑ
Πρόκειται για τον κυριότερο πληθωριστικό δείκτη που παρακολουθεί στενά και λαμβάνει υπόψη της η Federal Reserve

Σε συμφωνία έως την Κυριακή για το πετρελαϊκό εμπάργκο στοχεύει η Ε.Ε.
Το νέο σχέδιο εξαιρεί από τα μέτρα το ρωσικό αργό που μεταφέρεται μέσω αγωγών, για να αρθούν οι ενστάσεις της Ουγγαρίας

Η G7 κλιμακώνει την πίεση προς τον ΟΠΕΚ
Νέοι στόχοι για την απολιγνιτοποίηση

Συμφωνία G7 για εξάλειψη του άνθρακα από την παραγωγή ενέργειας
Η Ομάδα των Επτά κατέληξε σε συμφωνίες για την εξάλειψη του άνθρακα από την παραγωγή ενέργειας, λέει η γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Λέμκε