Μειώθηκαν κατά 12,3% οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο 2021, καθώς η έλλειψη μικροτσίπ επηρέασε αρνητικά τους όγκους πωλήσεων σε όλα τα τμήματα και σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ.
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα (‐26,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (‐18,2%), τη Γαλλία (-16,1%) και την Ιταλία (‐10,4%).
Ωστόσο, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμεινε θετική (+19,1%), φτάνοντας συνολικά τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες. Λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του 2020, καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψε ανάπτυξη μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (+29,7%), Γαλλία (+16,8%), Ισπανία (+10,4%) και Γερμανία (+8,5%).
Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 13,6% σε ολόκληρη την ΕΕ σε 118.903 μονάδες, σημειώνοντας τον τρίτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Το συνολικό αποτέλεσμα της ευρωπαϊκής αγοραίας επηρεάστηκε από τις επιδόσεις των τεσσάρων μεγάλων αγορών της, οι οποίες σημείωσαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-29,8%), Γερμανία (-17,8%), Γαλλία (-16,6%) και Ιταλία (-13,8%) ).
Οι βασικές αγορές
Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να αυξάνονται κατά 18,7%, σε σχεδόν 1,2 εκατομμύρια μονάδες, λόγω των σημαντικών κερδών που καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι τέσσερις βασικές αγορές αντανακλούν την ίδια τάση, με τη σωρευτική ανάπτυξη να παραμένει σε θετικό έδαφος παρά τις μειώσεις που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες: Ιταλία (+29,6%), Γαλλία (+17,4%), Ισπανία (+9,8%) και Γερμανία (+8,1%) ).
Μετά από επτά μήνες συνεχούς ανάπτυξης, η ζήτηση της ΕΕ για βαρέα φορτηγά υπέστη ελαφρά επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο (-1,8%). Μόνο η Ιταλία (+19,4%) κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, ενώ η Ισπανία (-12,2%), η Γαλλία (-10,8%) και η Γερμανία (-9,8%) κατέγραψαν όλες πτώση.
Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 180.000 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξημένα κατά 28,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-9,2%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν ανάπτυξη μέχρι στιγμής το 2021, συμπεριλαμβανομένου τα τέσσερα κύρια.
Τον Σεπτέμβριο του 2021, η ζήτηση της ΕΕ για νέα φορτηγά συρρικνώθηκε για πρώτη φορά μετά από οκτώ μήνες. Η Πολωνία συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις, σημειώνοντας αύξηση 34,7% τον περασμένο μήνα, όπως και η Ιταλία (+13,7%). Ωστόσο, η ασθενής απόδοση των άλλων βασικών αγορών μείωσε το συνολικό αποτέλεσμα της περιοχής κατά 5,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020.
Μέχρι στιγμής φέτος, οι πωλήσεις νέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 23,4%, μετρώντας 217.000 μονάδες σε όλη την περιοχή. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια κέρδη κατά τη διάρκεια αυτού του εννεάμηνου: Ιταλία (+32,6%), Ισπανία (+16,7%), Γερμανία (+11,1%) και Γαλλία (+11,0%).
Οι εγγραφές του Σεπτεμβρίου στην κατηγορία των λεωφορείων μειώθηκαν κατά 3,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 2.377 μονάδες. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, τα αποτελέσματα ήταν μικτά. Η ζήτηση συρρικνώθηκε ιδιαίτερα στη Γαλλία (-2,1%) και στη Γερμανία (-26,3%), ενώ η Ιταλία (+63,0%) και η Ισπανία (+53,3%) παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα.
Εννέα μήνες μετά το 2021, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,3%, κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του περασμένου έτους. Η Γαλλία, η κορυφαία αγορά σε αυτή την κατηγορία με 5.103 ταξινομημένα λεωφορεία, σημείωσε αύξηση 18,4% μέχρι στιγμής φέτος, και η Ιταλία ακολούθησε με παρόμοια ανάπτυξη (+18,2%). Αντίθετα, η ζήτηση στην Ισπανία (-6,3%) και τη Γερμανία (-5,0%) μειώθηκε την ίδια περίοδο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Άλλα είπε, άλλα κάνει - Πού θα κινηθούν οι αυξήσεις μισθών στην Starbucks
Επαναπροσάρμοσε... προς τα κάτω η Starbucks τις αυξήσεις που προορίζονται για τους baristas μετά από μια δύσκολη χρονιά
Οι τόκοι «γονατίζουν» τις αναπτυσσόμενες οικονομίες - Στα 29. τρισ. το χρέος τους
Οι αναπτυσσόμενες χώρες συναντούν σημαντικά εμπόδια στην οικονομική τους ανόρθωση και στρέφονται στο ΔΝΤ
Δύο τόνους... δολαρίων έστειλε στη Μόσχα ο Άσαντ - 250 εκατ. σε 100δόλαρα
«Το καθεστώς έπρεπε να φέρει χρήματα στο εξωτερικό σε ένα ασφαλές καταφύγιο για να μπορέσει να εξασφαλίσει την ωραία ζωή»
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;