Η ανάγκη για περιορισμό των ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα και οι προσπάθειες των ευρωπαϊκών κρατών να στραφούν οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων στα οικολογικά μοντέλα, απέδωσαν καρπούς.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, το τρίτο τρίμηνο του 2021, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων επεκτάθηκε περαιτέρω στην ΕΕ, αποσπώντας μερίδιο στις πωλήσεις από τα μοντέλα που εξοπλίζονται μόνο με κινητήρα βενζίνης και ντίζελ. Τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και τα υβριδικά plug-in σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιό τους κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης τρίμηνης περιόδου, αντιπροσωπεύοντας το 9,8% και το 9,1%, αντίστοιχα, της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων κατέλαβαν το 20,7% της συνολικής αγοράς της ΕΕ κατά το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας το ντίζελ. Για πρώτη φορά, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021, τα συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 35,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, φτάνοντας τις 855.476 μονάδες. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ δυσκολεύτηκε ακόμη περισσότερο, καθώς το μερίδιο στην αγορά μειώθηκε κατά περισσότερες από 10 ποσοστιαίες μονάδες, από 27,8% σε 17,6%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από το μισό σε ολόκληρη την ΕΕ, από 769.922 μονάδες που πωλήθηκαν πέρσι σε 381.473 το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 56,7%, φτάνοντας συνολικά τις 212.582 μονάδες. Αξίζει να τονισθεί ότι αυτή η αύξηση ήρθε παρά τη συνολική μείωση των ταξινομήσεων των νέων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η ανάπτυξη τους ενισχύθηκε από τα κίνητρα που δόθηκαν σε μερικά κράτη για να τονωθούν οι πωλήσεις τους. Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιες ή και τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις: Ιταλία (+122,0%), Γερμανία (+62,7%), Γαλλία (+34,6%) και Ισπανία (+21,8%).
Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) διεύρυναν επίσης το μερίδιό τους στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 42,6% στις 197.300 μονάδες. Η Ιταλία σημείωσε την ισχυρότερη ανάπτυξη από τις τέσσερις βασικές αγορές, με τις πωλήσεις PHEV να αυξάνονται κατά 130,6% κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, ακολουθούμενη από την Ισπανία (+87,5%), τη Γαλλία (+49,5%) και τη Γερμανία (+37,5%).
Η ζήτηση για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσε ισχυρή αύξηση τους τελευταίους τρεις μήνες (+31,5%) και, με σχεδόν μισό εκατομμύριο πωλήσεις, παραμένουν το πιο δημοφιλές εναλλακτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης από την άποψη του όγκου των πωλήσεων. Αυτή η ανάπτυξη έλαβε επιπλέον ώθηση από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, όπου η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 69,3% από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021.
Οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν σημαντική πτώση κατά το τρίτο τρίμηνο (-48,8%), κυρίως λόγω της μείωσης της ζήτησης στην Ιταλία (-39,0%), η οποία είναι παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 28,1% φτάνοντας τις 62.574 μονάδες, με τις ισχυρές γαλλικές επιδόσεις (+103,2%) να αντισταθμίζουν την πτώση στην Ιταλία (-4,7%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος