Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών κόστισε στη Volkswagen και στη Stellantis συνολικά απώλειες 1,4 εκατομμυρίων οχημάτων το τρίτο τρίμηνο, όπως ανακοίνωσαν οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης. Το καλό νέο είναι ότι και οι δύο εταιρείες έκαναν λόγο για κάποια πρώτα σημάδια βελτίωσης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έκλεισαν εργοστάσια στη διάρκεια της πανδημίας, βρέθηκαν να ανταγωνίζονται την τεράστια βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης για το ποιος θα πρωτοπάρει τσιπ.

Η έλλειψη τσιπ, που χρησιμοποιούνται από αισθητήρες φρένων μέχρι υδραυλικό τιμόνι και συστήματα ψυχαγωγίας, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να μειώσουν ή να αναστείλουν την παραγωγή, αυξάνοντας τις τιμές των οχημάτων.

Volkswagen

Η Volkswagen, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και νούμερο 2 στον κόσμο, υποβάθμισε τις προοπτικές της για παραδόσεις και πωλήσεις και προειδοποίησε για περικοπές κόστους καθώς ανακοίνωσε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη.

Η γερμανική εταιρεία κατασκεύασε 800.000 λιγότερα αυτοκίνητα ήτοι ποσοστό 35% λιγότερο σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

«Η συμφόρηση στη διακίνηση ημιαγωγών το τρίτο τρίμηνο κατέστησε σαφές ότι δεν είμαστε ακόμη αρκετά ανθεκτικοί στις διακυμάνσεις που παρουσιάζει η παραγωγική ικανότητα», δήλωσε ο οικονομικός επικεφαλής της Volkswagen, Άρνο Άντλιτζ, προσθέτοντας ότι η εταιρεία πρέπει να επικεντρωθεί στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της παραγωγικότητας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, παρόλο που η κατάσταση δεν είναι ακόμα ξεκάθαρη, η εταιρεία προβλέπει ότι αρχίζει να σταθεροποιείται η προσφορά τσιπ και αναμένει βελτίωση των βασικών οικονομικών δεικτών στο τέταρτο τρίμηνο.

Η Volkswagen κατέγραψε λειτουργικά κέρδη τρίτου τριμήνου 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, μειωμένα κατά 12% σε σχέση με πέρυσι και χαμηλότερα από τις προβλέψεις της Refinitiv για 2,99 δισεκατομμύρια. Ωστόσο, η εταιρεία, με στόχο να ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) στον κόσμο μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, επιβεβαίωσε τον στόχο για λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6,0-7,5% για το 2021.

Stellantis

Αντίστοιχα, η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, είχε πτώση 14% στα τριμηνιαία έσοδα σε pro forma επίπεδα. Λόγω της έλλειψης τσιπ μείωσε την προγραμματισμένη τριμηνιαία παραγωγή κατά 30%, ή κατά 600.000 οχήματα σε απόλυτο νούμερο.

Ο οικονομικός διευθυντής της Stellantis, Ρίτσαρντ Πάλμερ, ανέφερε μια «μέτρια» βελτίωση στη διαθεσιμότητα ημιαγωγών τον Οκτώβριο και εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα συνεχιστεί αυτό και στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι τα προβλήματα που διατρέχουν την εφοδιαστική αλυσίδα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για ασφαλείς προβλέψεις.

Η Stellantis, «παιδί» της συγχώνευσης της Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA, επιβεβαίωσε τον στόχο της για προσαρμοσμένο περιθώριο λειτουργικού κέρδους περίπου 10% για όλο το έτος.

Τα αποτελέσματα και άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, μεταξύ των οποίων η General Motors και η Renault, επλήγησαν επίσης από την κρίση στην αγορά των ημιαγωγών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή