Η κατακόρυφη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ελληνική αγορά έχει αρχίσει να «κοκκινίζει» τον ανταγωνισμό και στις ολοκληρωμένες ψηφιακές πλατφόρμες αγορών (marketplaces).
Το μικρό κομμάτι της «πίτας» που διεκδικούν Public και Skroutz, καθώς (και) στην εγχώρια αγορά κυριαρχούν οι διεθνείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Αmazon, το eBay, η AliExrpress, το Facebook Marketplace και η Wish με συνολικό μερίδιο άνω του 70%, ενδεχομένως να δεχτεί περεταίρω ανταγωνιστικές πιέσεις όταν τους επόμενους μήνες δραστηριοποιηθεί εμπορικά στην χώρα μας το marketplace e-mag, που ελέγχει το 50% της ρουμανικής αγοράς.
Η διοίκηση της εταιρείας ήρθε σε επαφή με το γραφείο Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βουκουρέστι με σκοπό την κοινοποίηση της πληροφόρησης στους επιχειρηματικούς συνδέσμους και φορείς, σε αρχική φάση Αττικής και Θεσσαλονίκης, για την ανεύρεση ενδιαφερομένων ελληνικών επιχειρήσεων.
Hub στη Θεσσαλονίκη
Η αρχική γεωγραφική στόχευση της E-Mag είναι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις από Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, ενώ μέσα στο επόμενο εξάμηνο σχεδιάζεται εμπορική επέκταση σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Όπως γνωστοποίησε στα στελέχη του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Βουκουρέστι ο International Marketplace Director της εταιρείας Δ. Σιδερίδης, η e-mag ενδιαφέρεται για την συνεργασία με εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις για να μεταφέρει τα προϊόντα τους στη Ρουμανία και να τα πουλάει μέσω της πλατφόρμας της. Στην κατεύθυνση αυτή θα χρησιμοποιηθεί η θυγατρική της εταιρεία Same day Courier, η οποία ξεκίνησε επίσης να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω συνεργασιών με ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών. Το αρχικό hub συλλογής θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε ακόμη: Online Super Market – Αύξηση 60% στο γ’ τρίμηνο
Ποια είναι η e-mag
H e-mag δραστηριοποιείται μέχρι στιγμής σε Ρουμανία (50% της αγοράς, 36.000 επιχειρήσεις, 12 εκατ. κωδικούς προϊόντων), Βουλγαρία (market leader με 25% της αγοράς) και Ουγγαρία (επίσης market leader με 25% της αγοράς) και επεκτείνεται σε Ελλάδα, Γερμανία και Πολωνία.
Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων στην πλατφόρμα είναι ηλεκτρονικά είδη (Η/Υ, Τηλέφωνα κ.α.), ηλεκτρικά είδη (ψυγεία, πλυντήρια κ.α.), βιντεοπαιχνίδια, παιχνίδια, τυποποιημένα τρόφιμα, είδη ένδυσης, αθλητικά είδη, καλλυντικά, είδη σπιτιού και είδη αυτοκινήτου.
H e-mag ανήκει στον ολλανδικών συμφερόντων όμιλο Prosus N.V., ο οποίος με τη σειρά του ανήκει στον νοτιοαφρικανικών συμφερόντων όμιλο Naspers και είναι ο μεγαλύτερος όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και από τους μεγαλύτερους παγκόσμια και συγκεκριμένα τρίτος μετά την Amazon και την Alibaba.
Σημειώνεται παράλληλα ότι μέσω της γερμανικής εταιρείας Delivery Hero επίσης συμφερόντων του ομίλου Prosus N.V., που κατέχει άνω του 25% των μετοχών της, του ανήκουν επίσης και οι ελληνικές εταιρείες «efood» και «deliveras.gr» καθώς και η start-up «Instashop», ενώ παράλληλα του ανήκει και η διεθνής εταιρεία e-shop και delivery «Wolt», η οποία επίσης δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
Έτσι εκτός από το quick commerce, όπου η Delivery Hero εκτός από την efood και την InstaShop πρόσφατα απέκτησε και 4 εταιρείες του ομίλου Μούχαλη (τα καταστήματα Kiosky’s, την πλατφόρμα delivery.gr, τη χονδρική πώληση ζαχαρωδών και ποτών σε καταστήματα ψιλικών και την πλατφόρμα e-table), η γερμανική εταιρεία μπαίνει δυναμικά και στον κλάδο των marketplaces.
Η εκτόξευση των marketplaces
Το 2020, την πρώτη χρονιά της πανδημίας, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω των marketplaces διεθνώς υπολογίζονται σε 1,1 τρισ. δολάρια, αποτελώντας το 41% των συνολικών ηλεκτρονικών πωλήσεων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor International.
Στην Ελλάδα ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι έφθασε 10,7 δισ. ευρώ το 2020, έναντι 7,5 περίπου δισ. ευρώ το 2019, με την πανδημία να έχει διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο σε αυτή την αλματώδη αύξηση.
Σύμφωνα με την έκθεση της Ecommerce Europe και της Εurocommerce, το ποσοστό των διαδικτυακών χρηστών στην χώρα μας αναμένεται να διαμορφωθεί φέτος στο 82% του πληθυσμού από 79% το 2020, ενώ το ποσοστό όσων κάνουν online αγορές αναμένεται να φτάσει το 63% από 59% πέρσι.
Latest News
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις
Attica Bank: Πρώτη τιτλοποίηση ενήμερων δανείων 220 εκατ.
Η Attica Bank ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης της Συνθετικής Τιτλοποίησης χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ΜΜΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων (Project Perseus)
Στον Παπαλέκα για 7,7 εκατ. περνά το Αθηνών Αρένα - Μετατρέπεται σε γραφεία
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων