H μεταποιητική δραστηριότητα στην Ευρωζώνη παρέμεινε ισχυρή τον Οκτώβριο, αλλά οι στενότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα προβλήματα στην τροφοδοσία εκτίναξαν το κόστος και περιόρισαν την αύξηση της παραγωγής, σύμφωνα με έρευνα της IHS Markit.
Οι συνεχιζόμενες διαταραχές που προκαλούνται από την πανδημία του κορονοϊού και η έλλειψη οδηγών μεγάλων φορτηγών έχουν οδηγήσει σε ελλείψεις προϊόντων και δυσκολεύουν τα εργοστάσια να αποκτήσουν τις πρώτες ύλες που χρειάζονται.
Αν και η οικονομία της Ευρωζώνης συνέχισε να αναπτύσσεται δυναμικά το καλοκαίρι, ο πληθωρισμός ξεπερνά επίσης τις προσδοκίες.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Κριστίν Λαγκάρντ, παραδέχθηκε την περασμένη Πέμπτη ότι ο πληθωρισμός θα διατηρηθεί υψηλός για μεγαλύτερο διάστημα, αλλά απέρριψε τα στοιχήματα της αγοράς ότι οι αυξήσεις των τιμών θα προκαλέσουν αύξηση των επιτοκίων της ΕΚΤ το επόμενο έτος.
Ο τελικός δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) για τη μεταποίηση της IHS Markit μειώθηκε σε χαμηλό επίπεδο 8μήνου στις 58,3 μονάδες από 58,6 τον Σεπτέμβριο, αλλά είναι πολύ υψηλότερος από το όριο των 50 μονάδων που χωρίζει την αύξηση από τη συρρίκνωση της δραστηριότητας.
Ο δείκτης για τη μεταποιητική παραγωγή υποχώρησε περισσότερο, στις 53,3 μονάδες από 55,6 τον Σεπτέμβριο, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2020.
«Οι μεταποιητικές επιχειρήσεις της Ευρωζώνης ανέφεραν ότι επιδεινώθηκε τον Οκτώβριο η κατάσταση αναφορικά με την εφοδιαστική αλυσίδα, κάτι που περιόρισε σημαντικά την αύξηση της παραγωγής στη διάρκεια του μήνα», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της IHS Markit, Κρις Γουίλιαμσον.
«Οι μέσοι χρόνοι παράδοσης για τις πρώτες ύλες επιμηκύνθηκαν με έναν ρυθμό που ήταν ο τρίτος υψηλότερος σε σχεδόν ένα τέταρτο αιώνα καθώς οι εταιρείες ανέφεραν ότι η ζήτηση ήταν και πάλι μεγαλύτερη από την προσφορά για μία μεγάλη σειρά εισροών και εξαρτημάτων», πρόσθεσε.
Οι ελλείψεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα την εκτίναξη του δείκτη τιμών εισροών στις 89,5 από 86,9 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της έρευνας στα μέσα του 1997.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης
Δίκαιη μεταχείριση των αμερικανικών εταιρειών ζητά από την Κίνα ο Μπλίνκεν
ΗΠΑ και Κίνα έχουν ολοένα και διαφορετική προσέγγιση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αμερικανικών εταιρειών στην Κίνα, τις κινεζικές εξαγωγές και την κινεζική βιομηχανία
Στα σκαριά το μεγαλύτερο deal στα ορυχεία από το 2013
Κυοφορείται συμφωνία ΒΗΡ και Anglo American που έχουν το 10% της παγκόσμιας παραγωγής χαλκού
Πάνω από τις εκτιμήσεις τα κέρδη της BNP Paribas
Η BNPP ανέφερε ότι ήταν περισσότερο εκτεθειμένη στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (EMEA)
Σε υψηλό 11 ετών τα κέρδη της Deutsche Bank
Πρόκειται για το 15ο συνεχόμενο κερδοφόρο τρίμηνο της τράπεζας
Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα κέρδη της Barclays
Η τράπεζα δεσμεύτηκε να επιστρέψει 10 δισεκατομμύρια λίρες στους μετόχους μεταξύ 2024 και 2026