
Προχωράει ολοταχώς η ωρίμανση της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού. Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό, μέσω μιας αστικής σήραγγας άνω των 2 χλμ., θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά μεγάλα τμήματα της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού. Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η δημοπράτηση να γίνει ως το τέλος του 2021, ώστε τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2023.
Αυτή την περίοδο, οι μηχανές είναι στο φουλ για τη μελετητική ωρίμανση του έργου, που είναι ενταγμένο στον γενικότερο σχεδιασμό των κύριων οδικών αξόνων του Λεκανοπεδίου. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, προχωρά η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει την εκπόνηση ανάλυσης κόστους – οφέλους και την κυκλοφοριακή μελέτη για την επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών δεδομένων της επέκτασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο.
Υπενθυμίζεται ότι στον σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργείου περιλαμβάνονται συνολικά τρεις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, με πιο ώριμη αυτήν της Λεωφόρου Κύμης. Οι άλλες δύο αφορούν στην επέκταση ως το λιμάνι της Ραφήνας και στην αστική σήραγγα Ηλιούπολης. Οι αποφάσεις πάντως για την τύχη αυτών των επεκτάσεων αναμένονται εντός του 2022, καθώς η υφιστάμενη παραχώρηση της Αττικής Οδού έχει περάσει στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ.
Η επέκταση της υφιστάμενης Λεωφόρου Κύμης, συνολικού μήκους 3,8 χλμ. και προϋπολογισμού περί τα 430 εκατ. ευρώ, είχε σχεδιαστεί από την κατασκευή ακόμα της Αττικής Οδού, με την οποία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Το έργο διαθέτει μεν Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) με ισχύ ως τις 5-8-2024, στην οποία και περιλαμβάνονται όλες οι επιπλέον κατηγορίες και στάδια μελετών που θα καταστήσουν το έργο ολοκληρωμένο, όμως υπάρχουν σημεία που χρήζουν επικαιροποίησης, προκειμένου αυτό να είναι έτοιμο για δημοπράτηση.
Αυτό σημαίνει ότι οι απαραίτητες μελέτες θα πρέπει, μετά την προώθηση προς ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, να εκπονηθούν πολύ σύντομα. Όμως λόγω του ότι από την αρχική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του πρότζεκτ έχουν μεσολαβήσει περί τα 20 χρόνια, τίθενται ζητήματα τεκμηρίωσης για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό στον παρόντα χρόνο, τα οποία και θα κριθεί κατά πόσο επηρεάζουν τις λοιπές υπό έγκριση μελέτες (οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, στατικά, κλπ.).
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα στοιχεία του κυκλοφοριακού σχεδιασμού, όπως κυκλοφοριακοί φόρτοι, ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία κλπ., βασίστηκαν στη σχετική μελέτη της Αττικό Μετρό και περιλαμβάνονται στην αρχική περιβαλλοντική αδειοδότηση του 2001, ενώ οι προβολές για τα μελλοντικά σενάρια εξέλιξης της ζήτησης φτάνουν ως το 2025.
Σημειώνεται ότι, σήμερα, σειρά κυκλοφοριακών μελετών δείχνουν ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027, θα υπάρχουν σημαντικοί πυρήνες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων τμημάτων της Λεωφόρου Κηφισού και της Αττικής Οδού. Αυτά θα αποσυμφορήσει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
Η επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Κύμης και εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας ως τον κόμβο Καλυφτάκη αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της εθνικής οδού βόρεια της Κηφισιάς.
Η αξία της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου, εκτιμώμενης διάρκειας ενός έτους, θα ανέλθει κατά μέγιστον στις 60.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το έργο «Ολοκλήρωση μελέτης Λεωφόρου Κύμης από Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού-Α/Δ Σπάτων (Αττική Οδός) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) με Ε.Ο.Νο1», προωθείται προς ένταξη στο ΕΣΠΑ και πρέπει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου το έργο να καταστεί ώριμο για δημοπράτηση, να εκπονηθούν όλες οι προς τούτο απαιτούμενες μελέτες.


Latest News

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού