Στην τελική ευθεία για να βγουν στον αέρα βρίσκονται τέσσερα οδικά έργα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Οι διαδικασίες για την ωρίμανση των έργων προχωρούν ώστε να έχουμε προκηρύξεις ως το τέλος του 2021 για το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» του ΒΟΑΚ, την επέκταση της Αττικής Οδού στη λεωφόρο Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας και το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα.
Ειδικά για τον ΒΟΑΚ η κλεψύδρα μετρά αντίστροφα βάσει των ιδιαίτερα σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων που επιβάλλει η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο και θα εισφέρει 427 εκατ. ευρώ. Όπως προβλέπεται, ως το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί όλο το ανατολικό τμήμα του έργου. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστικές εργασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν εντός του 2022.
Έτσι, ως το τέλος του έτους, αναμένεται η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο του άξονα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», μήκους 15 χλμ. και προϋπολογισμού περί τα 140 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, στο κομμάτι του οδικού ΣΔΙΤ που συμπληρώνει το παζλ του αυτοκινητόδρομου από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., για το οποίο έχουν εκφράσει ενδιαφέρον μεγάλοι εγχώριοι, αλλά και διεθνείς παίκτες, γίνεται αγώνας δρόμου ώστε να αναδειχθεί ο ανάδοχος ως το τέλος του 2021. Ο προϋπολογισμός φτάνει στα 360 εκατ. ευρώ. Στη Β’ φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ΑΒΑΞ με το γνωστό fund MARGUERITE και η κοινοπραξία Μυτιληναίος-INTERTOLL.
Οι διαδικασίες ωρίμανσης τρέχουν επίσης για τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, που εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί μία μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής οδού, με τα έργα να υπολογίζεται ότι μπορούν να ξεκινήσουν το 2023.
Το έργο έχει προϋπολογισμό περί τα 430 εκατ. ευρώ και δεν θα έχει διόδια, παρά τη σύνδεσή του με τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού. Αναμένεται δε να αποσυμφορήσει πολλές περιοχές της πόλης από το Γαλάτσι και τη Νέα Ιωνία έως το Ηράκλειο, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση και το Μαρούσι, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά και την έξοδο της Αττικής Οδού προς Λαμία.
Επίσης, προχωρά η ωρίμανση της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ένα έργο που ζητά εδώ και πολλά χρόνια η Εύβοια. Έρχεται μάλιστα σε μια περίοδο που το νησί έχει υποστεί μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές μετά τις πυρκαγιές του φετινού καλοκαιριού.
Το έργο είναι ύψους 150 εκατ. ευρώ και θα βελτιώσει τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, αλλά και την κυκλοφορία εντός του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών.
Αντίστοιχα, αναμένεται ως το τέλος του έτους η δημοπράτηση και του έργου «Μπράλος – Άμφισσα» του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής.
Στο μεταξύ, μετρούν αντίστροφα ως το τέλος του 2021 για την ανάδειξη αναδόχου τα ΣΔΙΤ του FlyOverτης Θεσσαλονίκης, του ΒΟΑΚ, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, αλλά και του τμήματος «Καλαμάτα – Ριζόμυλος».
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου