Για «επικείμενη κατάρρευση της αλυσίδας εφοδιασμού» της αγοράς προειδοποιούν οι μεταφορικές εταιρίες στην Γερμανία και επισημαίνουν ότι η έγκαιρη προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών «δεν είναι πλέον ασφαλής».
Σύμφωνα με την Handelsblatt, σε επιστολή τους προς τον (υπηρεσιακό) υπουργό Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ, η Ομοσπονδιακή Ένωση Εμπορευματικών Μεταφορών και Logistics (BGL) και η Ομοσπονδιακή Ένωση Επιχειρηματιών Omnibus εξηγούν την κατάσταση, την οποία αποδίδουν στη μεγάλη αύξηση της τιμής του καθαριστικού καυσαερίων AdBlue που χρησιμοποιείται στα φορτηγά, η οποία με τη σειρά της οφείλεται στην έκρηξη των τιμών της ενέργειας. Ενδεικτικά, ένα λίτρο AdBlue κοστίζει τώρα 69 λεπτά έναντι 19 λεπτών που κόστιζε παλαιότερα.
Στην επιστολή τους οι επιχειρήσεις μεταφορών αναφέρουν ακόμη ότι «πολλές εταιρίες σταματούν ήδη τις παραδόσεις» και επισημαίνουν ότι ενδεχόμενη ανεπάρκεια του διαλύματος το οποίο φροντίζει για τον περιορισμό των εκλυόμενων ρύπων θα επηρέαζε το 90% των μεταφορών με φορτηγά. «Η αλυσίδα εφοδιασμού θα κινδύνευε σοβαρά και η προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών στον πληθυσμό δεν θα ήταν πλέον ασφαλής», επισημαίνεται στην ίδια επιστολή.
Πώς επηρεάζει το adBlue
Φορτηγά και λεωφορεία με κινητήρες Euro 6 εξαρτώνται ιδιαίτερα από το βοηθητικό αυτό υλικό. Σε πολλά οχήματα μάλιστα, ο κινητήρας δεν επιτρέπει την επανεκκίνηση, εάν το δοχείο AdBlue είναι άδειο, οπότε το όχημα μένει ακινητοποιημένο. Η παραγωγή του AdBlue σχετίζεται άμεσα με το μεθάνιο, η εκτίναξη της τιμής του οποίου έχει οδηγήσει πολλές εταιρίες να διακόψουν την παραγωγή τους. Οι κατασκευαστές πρέπει κατόπιν να αποκτήσουν πιστοποιητικό CO2. Η τιμή του AdBlue αυξάνεται αφενός επειδή ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών και αφετέρου επειδή πολλοί κατασκευαστές, λόγω των πιστοποιητικών CO2, περιόρισαν την παραγωγή τους. Επιπλέον, οι «αγορές πανικού» επιδεινώνουν την κατάσταση.
Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ δήλωσε σήμερα ότι λαμβάνει «πολύ σοβαρά» υπ’ όψιν την προειδοποίηση του κλάδου των μεταφορών και τόνισε ότι κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η σειρά του Ζάκερμπεργκ - Δωρίζει 1 εκατ. για την ορκωμοσία του Ντόναλντ Τραμπ
Οι εντάσεις ανάμεσα στον ιδρυτή του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ και του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ανήκουν στο παρελθόν
Φρένο στον πληθωρισμό της Ινδίας μετά από υψηλό 14 μηνών, αυξάνουν οι ελπίδες για μείωση επιτοκίων
Η κεντρική τράπεζα στην Ινδία διατήρησε τα επιτόκια στο 6,5% κατά την τελευταία της συνεδρίαση για τη νομισματική πολιτική της χώρας
Με μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β αποχαιρετά το 2024 η ΕΚΤ
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε ως ήταν αναμενόμενο την τέταρτη για το 2024 μείωση των επιτοκίων - Αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.