Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που υπάρχουν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση. Δηλαδή, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει γρήγορο ταχυφορτιστή με χωρητικότητα άνω των 22 kW. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης διαθέτουν ταχυφορτιστές με χωρητικότητα ίση ή και μικρότερη των 22 kW.

Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει και η Ελλάδα, η οποία -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που διαθέτει η Ένωση Ευρωπαϊων Κατασκευαστών (ACEA)- από τους 252 δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ήταν καταγεγραμμένοι το 2020 μόνο οι 22 είναι άνω των 22KWh. Φυσικά, σε κάποια σημεία στο εθνικό οδικό δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές μεγαλύτεροι, έτσι ώστε οι κάτοχοι των ηλεκτρικών οχημάτων να μπορούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να ανακτήσουν τη χαμένη ηλεκτρική ενέργεια.

Διαβάστε επίσης: «Κόκκινο» στα ρυπογόνα ΙΧ – Η πράσινη ατζέντα στην καθημερινότητα των πολιτών

Η ταχύτητα φόρτισης είναι σημαντική για τον οδηγό που κάνει ταξίδια, καθώς δεν θέλει να χάσει πολύτιμο χρόνο περιμένοντας τη φόρτιση της μπαταρίας.

«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να πάνε ηλεκτρικά, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δηλώνει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema και προσθέτει: «Οι άνθρωποι πρέπει να συναντούν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό περιβάλλον τους και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση για να αποφασίσουν τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και να μη βλέπουν μεγάλες ουρές». Έτσι, με επιστολή, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ενισχύσει σημαντικά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων επαρκών αριθμών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ έως το 2030.

Οι χώρες

Η Γερμανία, για παράδειγμα, από τους 37.213 φορτιστές που διέθετε το 2020, γρήγοροι είναι μόλις οι 7.325.

Στην Ολλανδία από τους 1008 γρήγοροι είναι οι 283, στην Ισλανδία από τους 736 γρήγοροι είναι οι 254, στην Ιταλία από τους 11.842 γρήγοροι είναι οι 1.231, στην Πολωνία από τους 1.039 γρήγοροι είναι οι 652, στην Πορτογαλία από τους 1.976 γρήγοροι είναι οι 494, στην Ισπανία από τους 5.279 γρήγοροι είναι οι 2.128 και στη Σουηδία από τους 8.804 γρήγοροι είναι οι 1.566.

Αυτό που θα πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ενώ αρχικά οι εταιρείες στην Ελλάδα που τοποθέτησαν ταχυφορτιστές είχαν υψηλή χρέωση στην κιλοβατώρα, η οποία σε πολλές περιπτώσεις έφθανε τα 0,50 ευρώ ανά KWh, ο ανταγωνισμός κατάφερε να μειώσει τη τιμή της φθάνοντας μέχρι και το ποσό των 0,30 έως 0,35 ευρώ.

Αυτές οι τιμές αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το επόμενο διάστημα, όταν θα υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός ή όταν μπουν πιο έντονα στην ηλεκτροκίνηση οι δήμοι και οι περιφέρειες που ενδεχομένως να παραχωρούν τη φόρτιση σε τιμές κόστους ή και σε μερικές περιπτώσεις δωρεάν.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη