Στη δικαιοσύνη προσέφυγαν η ακτιβίστρια για το περιβάλλον Κλάρα Μάγερ και οι επικεφαλής της Greenpeace Γερμανίας εναντίον της Volkswagen.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η ΜΚΟ, η κατηγορία της προσφυγής συνίσταται στο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία απέτυχε να κάνει το χρέος της για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Οι ενάγοντες είχαν δώσει προθεσμία οκτώ εβδομάδων στη Volkswagen για να εξετάσει τα αιτήματά τους, τα οποία περιελάμβαναν τον τερματισμό της παραγωγής αυτοκινήτων με μηχανή εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030 και τον περιορισμό, μέχρι τότε, των εκπομπών άνθρακα κατά τουλάχιστον 65% από τα επίπεδα του 2018 προτού καταθέσουν την αγωγή.
Διαβάστε επίσης: Κλιματική αλλαγή – Στα δικαστήρια BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen
Η Volkswagen δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα να σχολιάσει.
Η εταιρεία είχε υποστηρίξει ότι δεν θεωρεί πως η προσφυγή στη δικαιοσύνη κατά μεμονωμένων εταιρειών είναι η κατάλληλη λύση για την αντιμετώπιση ενός ζητήματος που αφορά ολόκληρη την κοινωνία.
«Η Volkswagen δεσμεύτηκε το 2018 να ικανοποιήσει τους όρους της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, με την επένδυση 35 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025», είχε δηλώσει ένας εκπρόσωπός της τον Σεπτέμβιο όταν είχε υποβάλει τα αιτήματά της η Greenpeace.
Διαβάστε επίσης: Κλιματική Αλλαγή: Προσφυγή ακτιβιστών κατά της Νορβηγίας για το πετρέλαιο της Αρκτικής
Μια παρόμοια αγωγή είχε κατατεθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου από τους επικεφαλής της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης Deutsche Umwelthilfe εναντίον της BMW και της Daimler, όταν αμφότερες οι εταιρείες είχαν επίσης απορρίψει τα αιτήματα να τερματίσουν την παραγωγή αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2030 και να περιορίσουν μέχρι τότε τις εκπομπές άνθρακα.
Οι αγωγές βασίζονται σε δύο παλαιότερες υποθέσεις που σχετίζονται με το κλίμα: μια απόφαση γερμανικού δικαστηρίου τον Μάιο του 2020 που ανέφερε ότι η χώρα δεν πέτυχε να προστατεύσει τις μελλοντικές γενιές από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και μια απόφαση ολλανδικού δικαστηρίου, τον ίδιο μήνα, που επέβαλε στην ολλανδο-βρετανική πολυεθνική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου, να περιορίσει τις εκπομπές της–η πρώτη φορά που μια ιδιωτική εταιρεία κρίνεται υπεύθυνη για τις επιπτώσεις ενεργειών της στο κλίμα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα