
Μεγάλες εταιρείες ρούχων και υποδημάτων μεταφέρουν την παραγωγή τους από την Κίνα και το Βιετνάμ σε χώρες που είναι πιο κοντά στα αμερικάνικα και ευρωπαϊκά καταστήματα, λόγω της πανδημίας που ξανακάνει την εμφάνιση της και οδήγησε στο κλείσιμο των εργοστασίων για πολλές εβδομάδες.
Η εξέλιξη αυτή προστίθεται στην αύξηση του μεταφορικού κόστους αναγκάζοντας τις εταιρείες να επανεξετάσουν τις παγκοσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τους κόμβους παραγωγής χαμηλού κόστους στην Ασία.
Πρόσφατο παράδειγμα είναι η διάσημη ισπανική εταιρεία λιανεμπορίου μόδας Mango, που εξήγησε στο Reuters, ότι επιταχύνει όλες τις απαραίτητες διαδιακασίες ώστε να αυξήσει την παραγωγή των προϊόντων της σε χώρες όπως είναι η Τουρκία, το Μαρόκο και η Πορτογαλία. Το 2019 η παραγωγή των περισσότερων προϊόντων της γινόταν στην Κίνα και στο Βιετνάμ. Η εταιρεία πλέον έχει στόχο το 2022 να επεκτείνει «σημαντικά» την παραγωγή των προϊόντων της στην Ευρώπη.
Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η αμερικανική εταιρεία υποδημάτων Steve Madden, που ανακοίνωσε ότι αποσύρει την παραγωγή της από το Βιετνάμ και μεταφέρει το 50% της παραγωγής από την Κίνα στη Βραζιλία και στο Μεξικό. Το ίδιο και Rubber – η εταιρεία που κατασκευάζει τα Crocs- μεταφέρει την παραγωγή σε χώρες όπως η Ινδονησία,το Μεξικό και η Βοσνία.
Που μετατοπίζεται η παραγωγή
Η Βουλγαρία, η Ουκρανία, η Ρουμανία, η Τσεχική Δημοκρατία, το Μαρόκο και η Τουρκία είναι μερικές από τις χώρες που έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των παραγωγών ενδυμάτων και υποδημάτων, αν και η Κίνα συνεχίζει να παράγει μεγάλο μερίδιο ενδυμάτων για τις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές αλυσίδες ρούχων.
«Βλέπουμε μεγάλη ανάπτυξη στη δραστηριότητα εμπορευματικών μεταφορών στις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες … μεγάλη άνοδο στην Ουγγαρία και τη Ρουμανία», δήλωσε ο Μπάρι Κόνλον, διευθύνων σύμβουλος της Overhaul, εταιρείας διαχείρισης κινδύνου στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Στην Τουρκία, οι εξαγωγές ένδυσης αναμένεται να φτάσουν τα 20 δισ. δολάρια φέτος, στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, λόγω της αύξησης των παραγγελιών από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με στοιχεία του Συμβουλίου Ένδυσης και Ένδυσης Επιμελητηρίων της Τουρκίας. Το 2020, οι εξαγωγές ανήλθαν συνολικά στα 17 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, οι εξαγωγές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, δερμάτων και υποδημάτων ανήλθαν σε 739,56 εκατ. μάρκα (436,65 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το πρώτο εξάμηνο του 2021, ξεπερνώντας ήδη τις συνολικές εξαγωγές του 2020.
«Πολλές εταιρείες από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία είναι ο σημαντικότερος εμπορικός μας εταίρος, αναζητούν νέους προμηθευτές και νέες αλυσίδες εφοδιασμού στην αγορά των Βαλκανίων», δήλωσε ο καθηγητής Muris Pozderac, γραμματέας της ένωσης κλωστοϋφαντουργίας, ένδυσης, δέρματος και υποδημάτων στη Βοσνία. & Ερζεγοβίνη.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW