Η αεροπορική εταιρία Lufthansa αποπλήρωσε – και μάλιστα νωρίτερα από το προγραμματισμένο – την οικονομική βοήθεια που έλαβε από το γερμανικό κράτος προκειμένου να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πανδημίας.
Σήμερα η εταιρία ανακοίνωσε ότι ένα δισεκατομμύριο ευρώ κατατέθηκε στο Ταμείο Οικονομικής Σταθεροποίησης (WSF) που είχε δημιουργήσει η κυβέρνηση, ενώ κεφάλαια που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί ακυρώθηκαν. Το κράτος εξακολουθεί πάντως να κατέχει μερίδιο 14% της εταιρίας.
Η Lufthansa είχε κατά τη διάρκεια της κρίσης διαπραγματευτεί πακέτο διάσωσης συνολικής αξίας 9 δισεκατομμυρίων ευρώ – 3 δισεκατομμύρια ως δάνειο από την κρατική Τράπεζα Ανάπτυξης KfW και 6 δισεκατομμύρια ευρώ από το ταμείο WSF. Το Ταμείο σκοπεύει να πουλήσει τις μετοχές του το νωρίτερο σε πέντε μήνες, αλλά όχι αργότερα από τον Οκτώβριο του 2023. Ο όμιλος της Lufthansa είχε ήδη εξαγοράσει τα υπόλοιπα δύο δισεκατομμύρια από το δάνειο της KfW ήδη στις αρχές Φεβρουαρίου.
Η ταχεία αποπληρωμή κατέστη εφικτή κυρίως «χάρη στην αυξανόμενη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, στην γρήγορη αναδιάρθρωση και τον μετασχηματισμό της λειτουργίας της εταιρίας, αλλά και στην εμπιστοσύνη των αγορών», ανέφερε η Lufthansa, η οποία από τον Νοέμβριο του 2020 έχει εκδώσει αρκετά ομόλογα, δανειζόμενη χρήματα από επενδυτές. Τον Οκτώβριο η αεροπορική εταιρία εξέδωσε επίσης νέες μετοχές και εισέπραξε 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μιλώντας στην εφημερίδα Handelsblatt, ο επικεφαλής του ομίλου Κάρστεν Σπορ ευχαρίστησε εκ μέρους των εργαζομένων την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τους φορολογούμενους, οι οποίοι «στη χειρότερη κρίση στην ιστορία της εταιρίας, μας έδωσαν προοπτική για το μέλλον». Ως αποτέλεσμα, τόνισε ο κ. Σπορ, «καταφέραμε να διασώσουμε περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας».
Στην ίδια συνέντευξη ο Κάρστεν Σπορ εκφράζει την εκτίμηση ότι η Lufthansa είναι πλέον θωρακισμένη, παρά την αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού που διαπιστώνεται σε πολλές χώρες. «Θεωρώ ότι οι κυβερνήσεις αντί για περιοριστικά μέτρα όπως αυτά των προηγούμενων 19 μηνών θα εφαρμόσουν κανόνες όπως αυτοί των 2G (για πρόσβαση σε χώρους και δραστηριότητες μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες) και 3G (για πρόσβαση επιπλέον και σε όσους προσκομίζουν αρνητικό διαγνωστικό τεστ)», σημειώνει ο επικεφαλής της Lufthansa και διαβεβαιώνει ότι, αν επιστρέψει η κρίση, ο όμιλος είναι θωρακισμένος οικονομικά, με τρεις φορές μεγαλύτερη ρευστότητα από ό,τι πριν από την κρίση, ακόμη και μετά την αποπληρωμή των δανείων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Το στοίχημα του Παρισιού ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων - Γιατί πιέζονται οι τιμές σε σπίτια και ξενοδοχεία
Μόνο το 1/3 των διαθέσιμων ενοικιαζόμενων Airbnb για την περιοχή του Παρισιού έχουν κρατηθεί μέχρι στιγμής
Τα συνδικάτα επιστρέφουν - Η ιστορική νίκη του UAW στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Τενεσί
Η νίκη στο εργοστάσιο του Τενεσί βοηθά το συνδικάτο στην επίτευξη του στόχου της να κάνει μέλη εργάτες που δουλεύουν σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες
Παγκόσμια οικονομία: Η σφραγίδα της Fed και η κρίση στη Μέση Ανατολή
Οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, τη γεωπολιτική και τις αγορές την εβδομάδα που πέρασε
Πόσο πωλείται θρυλικό νησί των πειρατών ανοιχτά της Φλόριντα
Το Black's Island, το οποίο βρίσκεται στο Port St. Joe's Bay στα ανοικτά των ακτών της Φλόριντα, είναι ένα θέρετρο τεσσάρων αστέρων με 26 παραθαλάσσια μπανγκαλόου
Ιταλία: Επιβίωσε από την αξιολόγηση της S&P Global Ratings
Η χώρα εξακολουθεί να αξιολογείται στο BBB
Επενδυτές σε… απόγνωση δοκιμάζονται από τα σκαμπανεβάσματα των αγορών
Οι διαχειριστές κεφαλαίων πρέπει τώρα να αποφασίσουν εάν η τελευταία πτώση των μετοχών των τεχνολογκών κολοσσών είναι κάτι που πρέπει να φοβούνται ή απλώς ένα χτύπημα
Τα γερμανικά ΙΧ είναι τα καλύτερα στον κόσμο - Δεν πρέπει να φοβούνται τα κινέζικα
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΕV στην Κίνα και την Ευρώπη, καθώς και στις ΗΠΑ, έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες
Συνωστισμός στα ενεχυροδανειστήρια του Μπρούκλιν για πουλήσουν χρυσό
Για ποιο λόγο πουλάνε χρυσό - Γιατί αγοράζουν χρυσό στην Κίνα
Πώς είναι πραγματικά η τετραήμερη εργασία
Η πανδημία, άλλαξε την νοοτροπία της εργασίας καθώς οι άνθρωποι ένιωθαν τόσο ταλαιπωρημένοι, αγχωμένοι και εξαντλημένοι
Τι ψάχνει η Campari στην Ασία - Το επιθετικό πλάνο του νέου CEO
Τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια η Ασία θα αντιπροσωπεύει το 15% έως 20% των παγκόσμιων πωλήσεών