
Το ψηφιακό μέλλον του υπουργείου Εργασίας είναι εδώ… Η παροχή υπηρεσιών σε ασφαλισμένους, συνταξιούχους και εργαζόμενους, μέσω των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα.
Η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης, η παρακολούθηση του αιτήματος μέσω του site του e – ΕΦΚΑ, η τηλεδιάσκεψη ασφαλισμένου με τον υπάλληλο του ασφαλιστικού ταμείου, το κλείσιμο ραντεβού μέσω του Gov.gr.
Και πρόσφατα: η λειτουργία ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου – ενός αριθμού του 1555 – με απαντήσεις σε όλα τα θέματα – εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, προνοιακά.
Όπως και η νέα υπηρεσία του ΟΑΕΔ – «myOAEDραντεβού» – μέσω της οποίας δίδεται η δυνατότητα προγραμματισμού – ψηφιακά – των επισκέψεων των πολιτών σε υπηρεσίες του Οργανισμού
Οι νέες αυτές υπηρεσίες – μετά από 1,5 έτη πανδημίας και αποκλεισμού των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες – αποτελούν κυριολεκτικά «νέα σελίδα» στη σχέση πολιτών και υπηρεσιών του υπουργείου. Ενός υπουργείου που εξυπηρετεί και επηρεάζει μακράν τους περισσότερους πολίτες της χώρας, σε σχέση με τις υπόλοιπες κυβερνητικές υπηρεσίες.
Η νέα γραμμή 1555
Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ, και η εξυπηρέτηση πολλών πολιτών μέσω των νέων υπηρεσιών – χωρίς προσωπική παρουσία –, αλλά και η δημιουργία ενιαίας τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης των πολιτών, δηλαδή του 1555, αποτελούν ένα έργο μετάβασης του υπουργείου Εργασίας στο 21ο αιώνα.
Ο υπουργός Εργασίας κ. Κωστής Χατζηδάκης χαρακτηρίζει την νέα υπηρεσία ως «μια τομή, στην εξυπηρέτηση του πολίτη» και υπογραμμίζει ότι «από το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, περνάμε σε μια νέα εποχή προσωποποιημένης εξυπηρέτησης».
Η νέα γραμμή επικοινωνίας των πολιτών – τις πρώτες 100 ημέρες της λειτουργίας της – έχει δεχθεί 399.775 κλήσεις και έχει απαντήσει το 96,2% αυτών με θέματα ασφαλιστικά, εργασιακά και κοινωνικά.
Η νέα γραμμή πρόκειται να αντικαταστήσει – πλήρως – επτά διαφορετικά τηλεφωνικά κέντρα, και να αναλάβει το σύνολο των επικοινωνιών του πολίτη με τις υπηρεσίες του υπουργείου και των εποπτευόμενων Οργανισμών.
Το 1555 είναι δωρεάν – δεν επιβαρύνεται ο πολίτης – και λειτουργεί 24 ώρες επτά ημέρες την εβδομάδα. Στόχος του υπουργείου είναι να προχωρήσει σε ειδική εφαρμογή για τα κινητά, επικοινωνία μέσω chatroom στην ιστοσελίδα του 1555, αλλά και εξυπηρέτηση των πολιτών με τη δημιουργία επιπλέον ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Ο μεγαλύτερος αριθμός των κλήσεων αφορά στα θέματα του ΕΦΚΑ ζητήματα συντάξεων και θέματα συνταξιοδότησης και ακολουθούν τα θέματα του ΟΑΕΔ. Οι κλήσεις που γίνονται στο συγκεκριμένο κέντρο με ερωτήματα – αιτήματα, είτε απαντώνται άμεσα από τον τηλεφωνητή, είτε σε δεύτερο χρόνο από τους υπαλλήλους του υπουργείου. Ο χρόνος αναμονής είναι ελάχιστος (15 δευτερόλεπτα), ενώ τα πιο σύνθετα ερωτήματα καταγράφονται με το όνομα του ερωτώντος και απαντώνται σε δεύτερο χρόνο. Κάθε αίτημα χρεώνεται σε αντίστοιχο υπάλληλο και ελέγχεται ο χρόνος αναμονής και η τελική επίλυση του προβλήματος του πολίτη.
Η νέα αυτή υπηρεσία υποστηρίζεται από τρείς ιδιωτικές εταιρείες με εξειδίκευση σε θέματα επικοινωνιών. Σε αυτή απασχολούνται 990 υπάλληλοι, από τους οποίους οι 70 στην τεχνική υποστήριξη, 220 είναι οι τηλεφωνητές που υποδέχονται τις κλήσεις, 100 είναι στο δεύτερο επίπεδο επεξεργασίας των απαντήσεων (Back Office) και 600 είναι εξειδικευμένοι υπάλληλοι των Οργανισμών του υπουργείου που επεξεργάζονται ποιο σύνθετα ερωτήματα γύρω από τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά ζητήματα.
Ο ΟΑΕΔ
Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία με την ονομασία «myOAEDραντεβού», δημιούργησε και ο ΟΑΕΔ, δίνοντας – μέσω αυτής – τη δυνατότητα στους πολίτες που επιθυμούν να προγραμματίζουν ψηφιακά τις επισκέψεις τους στις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Πρόκειται για μια δυνατότητα που δίδεται μόνον για όσες υπηρεσίες δεν παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά από το gov.gr και το www.oaed.gr. Η διαδικασία για το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται μέσω του rantevouoaed.gov.gr, είτε μέσα από το gov.gr, επιλέγοντας την υπηρεσία «Ηλεκτρονικό αίτημα ραντεβού σε υπηρεσίες του ΟΑΕΔ» και χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet.
Το «myOAEDραντεβού» καλύπτει και τα 117 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2), καθώς και τα 6 Γραφεία Εργασίας Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων (ΓΕ ΕΚΟ) του Οργανισμού. Οι υπηρεσίες για τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα ορισμού ραντεβού είναι οι εξής:
Αιτήσεις παρόχων που δεν διατίθενται ηλεκτρονικά – προσκόμιση δικαιολογητικών. Βεβαίωση λήψης Τακτικής Επιδότησης Ανεργίας (εκτός του τρέχοντος έτους).Υποβολή ενστάσεων για τις παροχές ασφάλισης πλην των κοινωνικών παροχών. Υπηρεσία εξυπηρέτησης οικιστών εργατικών κατοικιών/ δανειοληπτών τέως ΟΕΚ. Αίτηση καταβολής αποδοχών σε μαθητές – σπουδαστές – φοιτητές που απέχουν από την εργασίας τους για συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις. Υποβολή αιτήσεων για καταβολή επιχορήγησης από εργοδότες/προσκόμιση δικαιολογητικών. Υποβολή ενστάσεων από εργοδότες για προγράμματα απασχόλησης. Αίτηση επιχορήγησης από εργοδότες για πρακτική άσκηση σπουδαστών ΑΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ. Υποβολή αίτησης αναγνώρισης χρόνου ανεργίας λόγω περιστασιακής απασχόλησης. Διορθώσεις Στοιχείων Μητρώου/προσκόμιση δικαιολογητικών. Έκδοση κλειδαρίθμου (όπου απαιτείται). Συμβουλευτική ανέργων. Συμβουλευτική εργοδοτών. Συμβουλευτική ανέργων Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων.


Latest News

Πιο απλή η διακοπή εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις - Η ανακοίνωση της ΑΑΔΕ
Ήδη μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 36.000 αιτήματα διακοπής εργασιών εκ των οποίων περίπου 34.000 πλήρως αυτοματοποιημένα, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ

Ολοκληρώθηκε η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων - Αφορά 835.766 φυσικά πρόσωπα
Η υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2024 συνεχίζεται απρόσκοπτα και μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί συνολικά 2.802.134 δηλώσεις

Ξεκινά η λειτουργία νέας δομής ΚΕ.Π.Α. στο Γαλάτσι
Νέες υποδομές, καλύτερη εξυπηρέτηση για τους πολίτες

Σήμερα η αυτόματη υποβολή προσυμπληρωμένων φορολογικών δηλώσεων - Οι εκπτώσεις φόρου
Τι έκπτωση φόρου δικαιούνται οι φορολογούμενοι εφόσον ο φόρος που θα προκύψει εξοφληθεί έως τις 31/7

Η εφορία πατάει το κουμπί για τις δηλώσεις - Ποιοι κωδικοί πρέπει να ελεγχθούν
Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι για τις προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

Αναδρομικά: Δύο νέα πακέτα έως 8.500 ευρώ σε 82.000 συνταξιούχους
Τα πακέτα με τα αναδρομικά αφορούν «επιστροφή» κρατήσεων προς 42.000 απόστρατους των Ενόπλων Δυνάμεων και 40.000 ασφαλισμένους 49 ταμείων από επανυπολογισμούς

Αυξήθηκαν κατά 14,4 δισ. ευρώ τα εισοδήματα το 2024 - Ποιοι πέφτουν στην παγίδα των τεκμηρίων
Σε ιστορικό υψηλό τα εισοδήματα που δήλωσαν οι φορολογούμενοι το 2024 - ‘Εφτασαν τα 106 δισ. ευρώ

Την Παρασκευή η αυτόματη υποβολή των προσυμπληρωμένων δηλώσεων - Πώς θα πετύχετε την έκπτωση
Οι φορολογούμενοι καλούνται να ελέγξουν την πληρότητα και την ορθότητα των προσυμπληρωμένων στοιχείων

Αντίστροφη μέτρηση για την αυτόματη υποβολή των δηλώσεων - Τι πρέπει να προσέξετε
Προσυμπληρωμένες από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι οι φορολογικές δηλώσεις

Η ακτινογραφία της αγοράς εργασίας - Οι νέες προσλήψεις, τα ποσοστά της ανεργίας [πίνακας]
Τι αναφέρεται στην έκθεση του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής για την αγορά εργασίας