Σε 10ήμερο μαραθώνιο αντί για 24ωρο σπριντ εξελίσσεται η Black Friday στην εγχώρια λιανεμπορική αγορά. Ήδη όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών μετράνε αντίστροφα ξεκινώντας από σήμερα το βράδυ εκπτώσεις και προσφορές, ενώ «μαύρα» deals διαφημίζουν εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών, ένδυσης και υπόδησης, ειδών σπιτιού, επίπλων, χριστουγεννιάτικων στολιδιών ακόμη και σούπερ μάρκετ και ταξιδιωτικά γραφεία.
Σε μια αγορά που η αξία της υπολογίζεται περί τα 2,5 – 3 δισ. ευρώ, οι καμπάνιες των εμπορικών εταιρειών έχουν αρχίσει να «τρέχουν» από τώρα, μία εβδομάδα πριν τη «μαύρη» Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου και όλοι ελπίζουν πως δεν θα υπάρξουν αυστηρότερα μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας του κορωνοϊού σε ότι αφορά την πρόσβαση στα φυσικά καταστήματα.
Η ψυχρολουσία των πρόσφατων ενδιάμεσων εκπτώσεων που συνέπεσαν με την ανακοίνωση των περιοριστικών μέτρων για τους μη εμβολιασμένους έχει κινητοποιήσει το λιανεμπόριο στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ψηφιακού καναλιού. Άλλωστε Black Friday και ηλεκτρονικές πωλήσεις πάνε… σετάκι και στην ελληνική αγορά αφού λόγω του περσινού lockdown οι e-αγορές πήραν μεγάλο μερίδιο από τα φυσικά καταστήματα.
Με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) πέρυσι οι πωλήσεις της εβδομάδας της Black Friday σημείωσαν αύξηση 73,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα της προηγούμενης χρονιάς. Μόνο την Black Friday του 2020 καταγράφηκε στο ηλεκτρονικό κανάλι 43,6% μεγαλύτερος τζίρος σε σύγκριση με την Black Friday του 2019.
Ο πονοκέφαλος των ελλείψεων
Δεδομένου ότι στα δημοφιλή ηλεκτρονικά είδη, όπως smartphone, φορητούς υπολογιστές, τηλεοράσεις και κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών έχουν αρχίσει ήδη να παρουσιάζονται ελλείψεις, εξαιτίας των λίγων ημιαγωγών (τσιπάκια), το στοίχημα εφέτος είναι μεγάλο για τους λιανέμπορους, αλλά και για τους καταναλωτές.
«Οι καταναλωτές θα πρέπει να περιμένουν ότι φέτος οι εκπτώσεις στα smartphones θα είναι λιγότερο επιθετικές κατά τις παραδοσιακές εκπτωτικές περιόδους», αναφέρει χαρακτηριστικά η Canalys, κυρίαρχη εταιρεία ερευνών παγκοσμίως.
Έξι στους δέκα θα ψωνίσουν
Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές (59%) σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με σχετική έρευνα (Holiday Shopping Trends 2021) της Sitecore.
Διαβάστε επίσης: Έρευνα Sitecore – Πάνω από τους μισούς Έλληνες σκοπεύουν να κάνουν αγορές την Black Friday
Μεταξύ αυτών που δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ψωνίσουν, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%).
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Η έρευνα αγοράς είναι το παν. Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σίγουροι για τη διαφορά μεταξύ της αρχικής και της τελικής τιμής. Μία λύση είναι η αναζήτηση στο διαδίκτυο της τιμής του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
Οι βιαστικές αγορές κοστίζουν ακριβά. Οι καταναλωτικές οργανώσεις συστήνουν να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για τις αγορές οι χαμηλές τιμές αλλά να ελέγχεται και η ποιότητα του προϊόντος και του καταστήματος, αξιοποιώντας αξιολογήσεις που αναρτώνται διαδικτυακά.
Σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κάθε κατάστημα.
Επίσης, οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί ένδειξη απάτης.
Τέλος θα πρέπει να ενημερώνονται για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις