Σε 10ήμερο μαραθώνιο αντί για 24ωρο σπριντ εξελίσσεται η Black Friday στην εγχώρια λιανεμπορική αγορά. Ήδη όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών μετράνε αντίστροφα ξεκινώντας από σήμερα το βράδυ εκπτώσεις και προσφορές, ενώ «μαύρα» deals διαφημίζουν εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών, ένδυσης και υπόδησης, ειδών σπιτιού, επίπλων, χριστουγεννιάτικων στολιδιών ακόμη και σούπερ μάρκετ και ταξιδιωτικά γραφεία.
Σε μια αγορά που η αξία της υπολογίζεται περί τα 2,5 – 3 δισ. ευρώ, οι καμπάνιες των εμπορικών εταιρειών έχουν αρχίσει να «τρέχουν» από τώρα, μία εβδομάδα πριν τη «μαύρη» Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου και όλοι ελπίζουν πως δεν θα υπάρξουν αυστηρότερα μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας του κορωνοϊού σε ότι αφορά την πρόσβαση στα φυσικά καταστήματα.
Η ψυχρολουσία των πρόσφατων ενδιάμεσων εκπτώσεων που συνέπεσαν με την ανακοίνωση των περιοριστικών μέτρων για τους μη εμβολιασμένους έχει κινητοποιήσει το λιανεμπόριο στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ψηφιακού καναλιού. Άλλωστε Black Friday και ηλεκτρονικές πωλήσεις πάνε… σετάκι και στην ελληνική αγορά αφού λόγω του περσινού lockdown οι e-αγορές πήραν μεγάλο μερίδιο από τα φυσικά καταστήματα.
Με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) πέρυσι οι πωλήσεις της εβδομάδας της Black Friday σημείωσαν αύξηση 73,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα της προηγούμενης χρονιάς. Μόνο την Black Friday του 2020 καταγράφηκε στο ηλεκτρονικό κανάλι 43,6% μεγαλύτερος τζίρος σε σύγκριση με την Black Friday του 2019.
Ο πονοκέφαλος των ελλείψεων
Δεδομένου ότι στα δημοφιλή ηλεκτρονικά είδη, όπως smartphone, φορητούς υπολογιστές, τηλεοράσεις και κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών έχουν αρχίσει ήδη να παρουσιάζονται ελλείψεις, εξαιτίας των λίγων ημιαγωγών (τσιπάκια), το στοίχημα εφέτος είναι μεγάλο για τους λιανέμπορους, αλλά και για τους καταναλωτές.
«Οι καταναλωτές θα πρέπει να περιμένουν ότι φέτος οι εκπτώσεις στα smartphones θα είναι λιγότερο επιθετικές κατά τις παραδοσιακές εκπτωτικές περιόδους», αναφέρει χαρακτηριστικά η Canalys, κυρίαρχη εταιρεία ερευνών παγκοσμίως.
Έξι στους δέκα θα ψωνίσουν
Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές (59%) σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με σχετική έρευνα (Holiday Shopping Trends 2021) της Sitecore.
Διαβάστε επίσης: Έρευνα Sitecore – Πάνω από τους μισούς Έλληνες σκοπεύουν να κάνουν αγορές την Black Friday
Μεταξύ αυτών που δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ψωνίσουν, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%).
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Η έρευνα αγοράς είναι το παν. Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σίγουροι για τη διαφορά μεταξύ της αρχικής και της τελικής τιμής. Μία λύση είναι η αναζήτηση στο διαδίκτυο της τιμής του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
Οι βιαστικές αγορές κοστίζουν ακριβά. Οι καταναλωτικές οργανώσεις συστήνουν να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για τις αγορές οι χαμηλές τιμές αλλά να ελέγχεται και η ποιότητα του προϊόντος και του καταστήματος, αξιοποιώντας αξιολογήσεις που αναρτώνται διαδικτυακά.
Σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κάθε κατάστημα.
Επίσης, οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί ένδειξη απάτης.
Τέλος θα πρέπει να ενημερώνονται για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
Latest News
Συνεχίζει να επιβραβεύει τους συνεπείς δανειολήπτες στεγαστικών η Attica Bank
Οι ιδιώτες πελάτες που πληρούν τα κριτήρια θα ενταχθούν αυτόματα στο Πρόγραμμα Ανταμοιβής
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Τι είπαν Orcel – Ψάλτης για την επόμενη ημέρα της Alpha Bank – Τα σχέδια για Ρουμανία
Τι δήλωσαν οι δυο τραπεζίτες σε κοινή συνέντευξη που έδωσαν στο Bloomberg μετά από τη συνεδρίαση της διευθύνουσας επιτροπής στο Μιλάνο
Τι ζητούν οι μικρομεσαίοι από τους υποψήφιους ευρωβουλευτές - Ανοιχτή επιστολή του ΕΒΕΠ
Το δικαίωμα της ψήφου μας, είναι η επιλογή μας, είναι η φωνή μας, είναι η δύναμή μας και θα την χρησιμοποιήσουμε στην ευρωκάλπη ανάλογα, τονίζεται στην ανοιχτή επιστολή
Με το.... αριστερό ξεκίνησε η νέα χρονιά για την Παπουτσάνης - Γιατί αναμένει rebound το β' εξάμηνο
Για το σύνολο του έτους, εκτιμάται ενίσχυση του κύκλου εργασιών σε σχέση με το 2023
Συνεργασία Mytilineos-Powerledger για «έξυπνη» προμήθεια ενέργειας
Τι προβλέπει η συμφωνία που υπέγραψαν οι δυο εταιρείες και πως θα αξιοποιείται η τεχνολογία για την παρακολούθηση της ενέργειας
Πρόοδο με αστερίσκους στα «κόκκινα δάνεια» στην Ελλάδα, «βλέπει» η DBRS
Ο μέσος δείκτης μη εξυπηρετούμενων δανείων για το δείγμα των ευρωπαϊκών τραπεζών ήταν 2,9% στο τέλος του 2023
Εκτόξευση καθαρών κερδών στα €32,27 εκατ. για την Κρι-Κρι - Πρόταση για μέρισμα €0,35
Ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 34,4% για τις εξαγωγές της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, υπερβαίνοντας τα 97,5 εκατ. ευρώ
Σε ανοιχτή γραμμή με Family Offices η Prodea – Σχέδια και για placement μέσα στο 2024
Συνεχίζεται η προσπάθεια διάθεσης μετοχών και διεύρυνσης του free float σε επίπεδα πολύ πάνω από το 20%
Ανεβάζει τον πήχη για τις ελληνικές τράπεζες η Goldman Sachs - Οι νέες τιμές στόχοι [πίνακες]
Αυξάνεται η τοποθέτηση των επενδυτών GEM στις ελληνικές τράπεζες