Πρόκειται για το «παιχνίδι» που παίζουν τα μισά παιδιά στις ΗΠΑ και εκατομμύρια ανά τον κόσμο και έχει περισσότερους παίκτες ακόμα κι από το άκρως επιτυχημένο Fortnite (σε αυτό πολεμούν ζόμπι και άλλα τέρατα).
Και στην Ελλάδα, χιλιάδες ανήλικα παιδιά αφιερώνουν πολύ χρόνο συνδεδεμένα στο Roblox, συνήθεια που «απογειώθηκε» με αφορμή την πανδημία του κορωνοϊού και τα lockdown που τα «κρατούσαν» εντός σπιτιού επί σειρά εβδομάδων.
Αναφερόμαστε σε αυτό ως «παιχνίδι», εντός εισαγωγικών, καθότι πλέον δεν πρόκειται για ένα μόνο, αλλά ουσιαστικά για μια πλατφόρμα – «ομπρέλα» διαδικτυακών παιχνιδιών για πολλούς παίκτες. Αρχικά, όταν δημιουργήθηκε ήταν ένα παιχνίδι παρόμοιο με το Fortnite.
Διαβάστε επίσης: Εκτός App Store το Fortnite μέχρι την επίλυση της δικαστικής διαμάχης
Στο Roblox λοιπόν δίνεται η δυνατότητα σε οποιονδήποτε να σχεδιάσει ένα διαδικτυακό παιχνίδι πολλαπλών χρηστών (ονόματι «place») και να το δημοσιεύσει μέσω της εφαρμογής Roblox Suite, παρέχοντάς το στους υπόλοιπους.
Τα παιχνίδια
Η γκάμα των παιχνιδιών στο Roblοx περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία ανάλογα με το είδος, με κοινό όλων τους τα ίδια στοιχεία διεπαφής και κοινά μοντέλα αναπαραγωγής.
Υπάρχουν στις λίστες του, ενδεικτικά παιχνίδια:
– κοινωνικής συνομιλίας
– εικονικών κατοικίδιων
– δράσης-RPG
– αγώνων
– τρόμου
– επιβίωσης
Επί παραδείγματι, ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια του ονομάζεται Jailbreak και έχει να κάνει με αστυνομικούς ή ληστές που κυνηγούν ο ένας τον άλλον.
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, τα δύο τρίτα των παιδιών στην Αμερική ηλικίας 9 έως 12 ετών έπαιζαν το παιχνίδι στις αρχές του 2020.
Στις 10 Μαρτίου 2021, η Roblox Corporation μπήκε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και κέρδισε αμέσως μια αποτίμηση 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Έκτοτε η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται και ολοένα να μεγαλώνει.
Τι είναι το metaverse και γιατί το Roblox αυτοπροσδιορίζεται ως ο «προάγγελός του»
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Roblox David Baszucki, προ ημερών σε συνέντευξή του στο CNBC δήλωσε ότι ήδη, πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρέιας προέβλεπε την άνοδο του metaverse.
Ο όρος, όπως αναφέρει το ertnews.gr, έχει γίνει σημείο αναφοράς τις τελευταίες εβδομάδες, με αφορμή την μετονομασία της μητρικής του Facebook σε “Meta“. «Η εταιρεία μας είναι πραγματικά επικεντρωμένη στην καινοτομία για να οδηγήσει και να υποστηρίξει το όραμα αυτού που πολλοί αποκαλούν “μετασύμπαν” (ή «ανθρώπινη συνεμπειρία») προς τα εμπρός», είπε μεταξύ άλλων ο Baszucki.
Το Metaverse αναφέρεται σε διαμοιρασμένα περιβάλλοντα εικονικών κόσμων στα οποία αποκτά κανείς πρόσβαση μέσω του Διαδικτύου. Ο όρος μπορεί να αναφέρεται σε ψηφιακούς χώρους που γίνονται περισσότερο «ζωντανοί» με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας (VR) ή της επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Μερικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν επίσης τη λέξη metaverse για να περιγράψουν τους κόσμους των παιχνιδιών, στους οποίους οι χρήστες έχουν έναν χαρακτήρα που μπορεί να αλληλεπιδράσει με άλλους παίκτες.
Η απάντηση στο γιατί ο όρος απογειώνεται ξαφνικά είναι το ότι οι λάτρεις του το βλέπουν ως το επόμενο στάδιο στην ανάπτυξη του διαδικτύου. Προς το παρόν, οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους διαδικτυακά σε ιστότοπους όπως πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ή σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.
Στο metaverse θα υπάρχουν διαδικτυακοί χώροι στους οποίους οι αλληλεπιδράσεις των ανθρώπων θα είναι πολυδιάστατες και οι χρήστες θα μπορούν να «βυθίζονται» στο ψηφιακό περιεχόμενο αντί απλά να το παρακολουθούν σαν θεατές. Το ενδιαφέρον που συνεχώς αυξάνεται για το metaverse εκτιμάται και ως ένα αποτέλεσμα της πανδημίας του κορονοϊού.
Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρχίσει να επιδίδονται σε τηλεργασία και να πηγαίνουν στο σχολείο εξ αποστάσεως, έχει αυξηθεί η ζήτηση για τρόπους που θα κάνουν τη διαδικτυακή αλληλεπίδραση πιο ζωντανή.
Latest News
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες