Πρόκειται για το «παιχνίδι» που παίζουν τα μισά παιδιά στις ΗΠΑ και εκατομμύρια ανά τον κόσμο και έχει περισσότερους παίκτες ακόμα κι από το άκρως επιτυχημένο Fortnite (σε αυτό πολεμούν ζόμπι και άλλα τέρατα).

Και στην Ελλάδα, χιλιάδες ανήλικα παιδιά αφιερώνουν πολύ χρόνο συνδεδεμένα στο Roblox, συνήθεια που «απογειώθηκε» με αφορμή την πανδημία του κορωνοϊού και τα lockdown που τα «κρατούσαν» εντός σπιτιού επί σειρά εβδομάδων.

Αναφερόμαστε σε αυτό ως «παιχνίδι», εντός εισαγωγικών, καθότι πλέον δεν πρόκειται για ένα μόνο, αλλά ουσιαστικά για μια πλατφόρμα – «ομπρέλα» διαδικτυακών παιχνιδιών για πολλούς παίκτες. Αρχικά, όταν δημιουργήθηκε ήταν ένα παιχνίδι παρόμοιο με το Fortnite.

Διαβάστε επίσης: Εκτός App Store το Fortnite μέχρι την επίλυση της δικαστικής διαμάχης

Στο Roblox λοιπόν δίνεται η δυνατότητα σε οποιονδήποτε να σχεδιάσει ένα διαδικτυακό παιχνίδι πολλαπλών χρηστών (ονόματι «place») και να το δημοσιεύσει μέσω της εφαρμογής Roblox Suite, παρέχοντάς το στους υπόλοιπους.

Τα παιχνίδια

Η γκάμα των παιχνιδιών στο Roblοx περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία ανάλογα με το είδος, με κοινό όλων τους τα ίδια στοιχεία διεπαφής και κοινά μοντέλα αναπαραγωγής.

Υπάρχουν στις λίστες του, ενδεικτικά παιχνίδια:

– κοινωνικής συνομιλίας

– εικονικών κατοικίδιων

– δράσης-RPG

– αγώνων

– τρόμου

– επιβίωσης

Επί παραδείγματι, ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια του ονομάζεται Jailbreak και έχει να κάνει με αστυνομικούς ή ληστές που κυνηγούν ο ένας τον άλλον.

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, τα δύο τρίτα των παιδιών στην Αμερική ηλικίας 9 έως 12 ετών έπαιζαν το παιχνίδι στις αρχές του 2020.

Στις 10 Μαρτίου 2021, η Roblox Corporation μπήκε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και κέρδισε αμέσως μια αποτίμηση 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Έκτοτε η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται και ολοένα να μεγαλώνει.

Τι είναι το metaverse και γιατί το Roblox αυτοπροσδιορίζεται ως ο «προάγγελός του»

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Roblox David Baszucki, προ ημερών σε συνέντευξή του στο CNBC δήλωσε ότι ήδη, πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρέιας προέβλεπε την άνοδο του metaverse.

Ο όρος, όπως αναφέρει το ertnews.gr, έχει γίνει σημείο αναφοράς τις τελευταίες εβδομάδες, με αφορμή την μετονομασία της μητρικής του Facebook σε “Meta“. «Η εταιρεία μας είναι πραγματικά επικεντρωμένη στην καινοτομία για να οδηγήσει και να υποστηρίξει το όραμα αυτού που πολλοί αποκαλούν “μετασύμπαν” (ή «ανθρώπινη συνεμπειρία») προς τα εμπρός», είπε μεταξύ άλλων ο Baszucki.

Το Metaverse αναφέρεται σε διαμοιρασμένα περιβάλλοντα εικονικών κόσμων στα οποία αποκτά κανείς πρόσβαση μέσω του Διαδικτύου. Ο όρος μπορεί να αναφέρεται σε ψηφιακούς χώρους που γίνονται περισσότερο «ζωντανοί» με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας (VR) ή της επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Μερικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν επίσης τη λέξη metaverse για να περιγράψουν τους κόσμους των παιχνιδιών, στους οποίους οι χρήστες έχουν έναν χαρακτήρα που μπορεί να αλληλεπιδράσει με άλλους παίκτες.

Η απάντηση στο γιατί ο όρος απογειώνεται ξαφνικά είναι το ότι οι λάτρεις του το βλέπουν ως το επόμενο στάδιο στην ανάπτυξη του διαδικτύου. Προς το παρόν, οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους διαδικτυακά σε ιστότοπους όπως πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ή σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.

Στο metaverse θα υπάρχουν διαδικτυακοί χώροι στους οποίους οι αλληλεπιδράσεις των ανθρώπων θα είναι πολυδιάστατες και οι χρήστες θα μπορούν να «βυθίζονται» στο ψηφιακό περιεχόμενο αντί απλά να το παρακολουθούν σαν θεατές. Το ενδιαφέρον που συνεχώς αυξάνεται για το metaverse εκτιμάται και ως ένα αποτέλεσμα της πανδημίας του κορονοϊού.

Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρχίσει να επιδίδονται σε τηλεργασία και να πηγαίνουν στο σχολείο εξ αποστάσεως, έχει αυξηθεί η ζήτηση για τρόπους που θα κάνουν τη διαδικτυακή αλληλεπίδραση πιο ζωντανή.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία