Η τέταρτη συμπληρωματική σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε στη Βουλή. «Πρέπει να τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ενημερώνοντας τα μέλη της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, καλώντας τους Θεσσαλονικείς να σκεφτούν ποιον τελικά ωφελούν οι συνεχείς προσφυγές.
Ειδικότερα, σημείωσε ότι η σημερινή κυβέρνηση βρήκε ένα έργο εγκλωβισμένο, καθώς η προηγούμενη Κυβέρνηση προτίμησε, αντί να βρει λύση για τον σταθμό Βενιζέλου, να εγκαινιάζει μουσαμάδες και να υπόσχεται τη λειτουργία του Μετρό, χωρίς φορέα λειτουργίας και χωρίς να υπάρχουν ράγες στο μεγαλύτερο μέρος του έργου.
Σημείωσε, μάλιστα, ότι τον Μάιο του 2019, δηλαδή μόλις δύο μήνες πριν τις εκλογές, η τότε Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε την εντολή στον ανάδοχο να ξεκινήσει τις μελέτες, που θα αποδείκνυαν εάν θα μπορούσε να κατασκευαστεί ή όχι ο σταθμός Βενιζέλου με την in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων. Στον αντίποδα, όπως είπε, η θέση της σημερινής κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν εξαρχής ξεκάθαρη: «Και Μετρό και αρχαία». Και τόνισε ότι σε αυτή την κατεύθυνση έχει δουλέψει εντατικά το Υπουργείο.
«Ποιους τελικά συμφέρουν οι προσφυγές;»
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε όμως ότι με τις προσφυγές και τις καθυστερήσεις ο ανάδοχος πηγαίνει σε διαιτησία και εκεί αποζημιώνεται πλουσιοπάροχα. «Καλό είναι λοιπόν να σκεφτούν οι Θεσσαλονικείς, ποιους τελικά συμφέρουν αυτές οι προσφυγές. Και επειδή εδώ βρισκόμαστε στο σημείο, όπου κάθε διοικητική πράξη έρχονται και την προσβάλλουν ακόμη και σήμερα διάφοροι άνθρωποι και διάφορα συμφέροντα, καλό είναι να αναρωτηθούμε εάν αυτό δουλεύει τελικά υπέρ του ελληνικού Δημοσίου», σημείωσε.
Υπογράμμισε άλλωστε ότι το επίμαχο θέμα των ευρημάτων κρίθηκε οριστικά σε κάθε επίπεδο και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και από το ΣτΕ. Και υπενθύμισε ότι αρχαιότητες, αντίστοιχης αξίας με αυτές στο Σταθμό Βενιζέλου, είχαν αποσπαστεί επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, στο σταθμό Αγίας Σοφίας. Κατέθεσε μάλιστα στο τέλος της διαδικασίας στα πρακτικά φωτογραφίες, που δείχνουν πώς είχε γίνει η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Αγίας Σοφίας επί ΣΥΡΙΖΑ και πώς γίνεται στο σταθμό Βενιζέλου σήμερα.
Κλείνοντας, προκάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει επίκαιρη ερώτηση για την πρόοδο των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Επισήμανε ότι το 2019 η πρόοδος του έργου ήταν στο 40% και σήμερα είναι στο 92%. Σημείωσε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυριζόταν ότι θα ήταν έτοιμο το Μετρό στην Καλαμαριά και είχε κατασκευαστεί το 0% της επιδομής, ενώ σήμερα είμαστε στο 75%. «Το ζήτημα δεν ήταν πότε θα γινόταν το Μετρό, αλλά εάν θα γινόταν το Μετρό», υπογράμμισε καταγγέλλοντας εκ νέου την απραξία της προηγούμενης Κυβέρνησης.
«Έλεος με την υποκρισία! Έλεος με το ψέμα!», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας ότι επί ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν ως αποζημίωση στους εργολάβους 200 εκατομμύρια ευρώ.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και σημείωσε ότι: «Δυστυχώς κάποιοι στη Θεσσαλονίκη έχουν επιλέξει να υποκινούν ανθρώπους για να δημιουργήσουν αυτές τις συνθήκες, κάτι το οποίο τελικά οι πολίτες το πληρώνουν. Δεν πληρώνει αυτή την κατάσταση κανένας Υπουργός, καμία Κοινοβουλευτική Ομάδα και κανένα κόμμα, αλλά οι πολίτες που ταλαιπωρούνται τόσα χρόνια».
Σχολίασε μάλιστα ότι κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν την αίσθηση ότι το 2019 ήμασταν έτοιμοι να βγάλουμε εισιτήριο και να μπούμε στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, κάτι που βέβαια δεν ήταν αλήθεια, εκτιμώντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προφανώς σκέπτεται πως όσο μεγαλύτερο το ψέμα και όσο περισσότερο επαναλαμβάνεται, τόσο πιο πιστευτό γίνεται.
Η 4η συμπληρωματική σύμβαση
Η 4η συμπληρωματική σύμβαση για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ύψους 45,3 εκατ. ευρώ, αφορά:
· Στις υπολειπόμενες αρχαιολογικές ανασκαφικές εργασίες του Σταθμού «Βενιζέλου», καθώς και τις εργασίες ανάδειξης των αρχαιοτήτων,
· Στις μελέτες κι εργασίες για την ανάδειξη των υπό διατήρηση κατά χώραν αρχαιοτήτων στην περιοχή της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Αγία Σοφία»,
· Στις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον Σταθμό «Αγία Σοφία», π.χ. την επανατοποθέτηση μεγάλου τμήματος του Κρηναίου, μιας «πλατείας», ενός ψηφιδωτού εντός του σταθμού, κ.λ.π.
· Στη διαμόρφωση νέου χώρου στη «Διασταύρωση Σιντριβάνι» και τις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον νέο αυτό χώρο.
Ο χώρος αυτός, συνολικής επιφάνειας 5 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, θα αποτελείται από 3 υπόγεια επίπεδα, και θα βρίσκεται νότια της Βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και μεταξύ των οδών Εγνατίας – ΑΧΕΠΑ & της οδού Πανεπιστημίου.
· Και στην εκπόνηση των μελετών εφαρμογής αναστήλωσης του Μνημείου Χαμζά Μπέη (Αλκαζάρ), που αποτελεί ένα από τα πρώτα τζαμιά που χτίστηκαν μετά την Άλωση και θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της οθωμανικής αρχιτεκτονικής.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου