Η τέταρτη συμπληρωματική σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε στη Βουλή. «Πρέπει να τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ενημερώνοντας τα μέλη της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, καλώντας τους Θεσσαλονικείς να σκεφτούν ποιον τελικά ωφελούν οι συνεχείς προσφυγές.

Ειδικότερα, σημείωσε ότι η σημερινή κυβέρνηση βρήκε ένα έργο εγκλωβισμένο, καθώς η προηγούμενη Κυβέρνηση προτίμησε, αντί να βρει λύση για τον σταθμό Βενιζέλου, να εγκαινιάζει μουσαμάδες και να υπόσχεται τη λειτουργία του Μετρό, χωρίς φορέα λειτουργίας και χωρίς να υπάρχουν ράγες στο μεγαλύτερο μέρος του έργου.

Σημείωσε, μάλιστα, ότι τον Μάιο του 2019, δηλαδή μόλις δύο μήνες πριν τις εκλογές, η τότε Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε την εντολή στον ανάδοχο να ξεκινήσει τις μελέτες, που θα αποδείκνυαν εάν θα μπορούσε να κατασκευαστεί ή όχι ο σταθμός Βενιζέλου με την in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων. Στον αντίποδα, όπως είπε, η θέση της σημερινής κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν εξαρχής ξεκάθαρη: «Και Μετρό και αρχαία». Και τόνισε ότι σε αυτή την κατεύθυνση έχει δουλέψει εντατικά το Υπουργείο.

«Ποιους τελικά συμφέρουν οι προσφυγές;»

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε όμως ότι με τις προσφυγές και τις καθυστερήσεις ο ανάδοχος πηγαίνει σε διαιτησία και εκεί αποζημιώνεται πλουσιοπάροχα. «Καλό είναι λοιπόν να σκεφτούν οι Θεσσαλονικείς, ποιους τελικά συμφέρουν αυτές οι προσφυγές. Και επειδή εδώ βρισκόμαστε στο σημείο, όπου κάθε διοικητική πράξη έρχονται και την προσβάλλουν ακόμη και σήμερα διάφοροι άνθρωποι και διάφορα συμφέροντα, καλό είναι να αναρωτηθούμε εάν αυτό δουλεύει τελικά υπέρ του ελληνικού Δημοσίου», σημείωσε.

Υπογράμμισε άλλωστε ότι το επίμαχο θέμα των ευρημάτων κρίθηκε οριστικά σε κάθε επίπεδο και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και από το ΣτΕ. Και υπενθύμισε ότι αρχαιότητες, αντίστοιχης αξίας με αυτές στο Σταθμό Βενιζέλου, είχαν αποσπαστεί επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, στο σταθμό Αγίας Σοφίας. Κατέθεσε μάλιστα στο τέλος της διαδικασίας στα πρακτικά φωτογραφίες, που δείχνουν πώς είχε γίνει η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Αγίας Σοφίας επί ΣΥΡΙΖΑ και πώς γίνεται στο σταθμό Βενιζέλου σήμερα.

Κλείνοντας, προκάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει επίκαιρη ερώτηση για την πρόοδο των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Επισήμανε ότι το 2019 η πρόοδος του έργου ήταν στο 40% και σήμερα είναι στο 92%. Σημείωσε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυριζόταν ότι θα ήταν έτοιμο το Μετρό στην Καλαμαριά και είχε κατασκευαστεί το 0% της επιδομής, ενώ σήμερα είμαστε στο 75%. «Το ζήτημα δεν ήταν πότε θα γινόταν το Μετρό, αλλά εάν θα γινόταν το Μετρό», υπογράμμισε καταγγέλλοντας εκ νέου την απραξία της προηγούμενης Κυβέρνησης.

«Έλεος με την υποκρισία! Έλεος με το ψέμα!», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας ότι επί ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν ως αποζημίωση στους εργολάβους 200 εκατομμύρια ευρώ.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και σημείωσε ότι: «Δυστυχώς κάποιοι στη Θεσσαλονίκη έχουν επιλέξει να υποκινούν ανθρώπους για να δημιουργήσουν αυτές τις συνθήκες, κάτι το οποίο τελικά οι πολίτες το πληρώνουν. Δεν πληρώνει αυτή την κατάσταση κανένας Υπουργός, καμία Κοινοβουλευτική Ομάδα και κανένα κόμμα, αλλά οι πολίτες που ταλαιπωρούνται τόσα χρόνια».

Σχολίασε μάλιστα ότι κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν την αίσθηση ότι το 2019 ήμασταν έτοιμοι να βγάλουμε εισιτήριο και να μπούμε στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, κάτι που βέβαια δεν ήταν αλήθεια, εκτιμώντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προφανώς σκέπτεται πως όσο μεγαλύτερο το ψέμα και όσο περισσότερο επαναλαμβάνεται, τόσο πιο πιστευτό γίνεται.

Η 4η συμπληρωματική σύμβαση

Η 4η συμπληρωματική σύμβαση για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ύψους 45,3 εκατ. ευρώ, αφορά:

· Στις υπολειπόμενες αρχαιολογικές ανασκαφικές εργασίες του Σταθμού «Βενιζέλου», καθώς και τις εργασίες ανάδειξης των αρχαιοτήτων,

· Στις μελέτες κι εργασίες για την ανάδειξη των υπό διατήρηση κατά χώραν αρχαιοτήτων στην περιοχή της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Αγία Σοφία»,

· Στις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον Σταθμό «Αγία Σοφία», π.χ. την επανατοποθέτηση μεγάλου τμήματος του Κρηναίου, μιας «πλατείας», ενός ψηφιδωτού εντός του σταθμού, κ.λ.π.

· Στη διαμόρφωση νέου χώρου στη «Διασταύρωση Σιντριβάνι» και τις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον νέο αυτό χώρο.

Ο χώρος αυτός, συνολικής επιφάνειας 5 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, θα αποτελείται από 3 υπόγεια επίπεδα, και θα βρίσκεται νότια της Βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και μεταξύ των οδών Εγνατίας – ΑΧΕΠΑ & της οδού Πανεπιστημίου.

· Και στην εκπόνηση των μελετών εφαρμογής αναστήλωσης του Μνημείου Χαμζά Μπέη (Αλκαζάρ), που αποτελεί ένα από τα πρώτα τζαμιά που χτίστηκαν μετά την Άλωση και θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της οθωμανικής αρχιτεκτονικής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου