«10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε, 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε». Αυτό είναι το σύνθημα – και ταυτόχρονα η υπόσχεση – της Carrefour για το νέο κατάστημά της Flash 10/10, που άνοιξε πιλοτικά την περασμένη Πέμπτη στο 11ο Διαμέρισμα του Παρισιού. Πρόκειται για ένα κατάστημα όπου τα πάντα είναι αυτοματοποιημένα σε βαθμό υπερθετικό, αφού οι πελάτες δεν χρειάζεται ούτε καν να σκανάρουν τα προϊόντα που ψωνίζουν από τα ράφια.

«Την στιγμή ακριβώς που ένας πελάτης εμφανίζεται μπροστά στην ταμπλέτα πληρωμής, το καλάθι του σκανάρεται αυτόματα. Τα προϊόντα που περιέχει καταγράφονται και αρκεί να πλησιάσει στην οθόνη την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα ώστε να πληρώσει ανέπαφα ή στην πλέον… χρονοβόρα εκδοχή, να πληκτρολογήσει τον κωδικό του στην οθόνη, εφόσον ζητηθεί», εξηγεί η Ελοντί Περτουιζό, εκτελεστική διευθύντρια ηλεκτρονικού εμπορίου της Carrefour.

Καλιφορνέζικη start-up

Έναν ολόκληρο χρόνο δοκίμαζε η Carrefour τη νέα υπερ-αυτοματοποιημένη τεχνολογία αγορών Flash 10/10 σε ένα κατάστημα που προορίζεται για τους ίδιους τους υπαλλήλους της στο Massy, στα περίχωρα του Παρισιού. Εξωτερικά το κατάστημα στο 11ο Διαμέρισμα της γαλλικής πρωτεύουσας δεν διαφέρει από τα άλλα που λειτουργούν στη Γαλλία και περισσότερες από 30 άλλες χώρες (όχι όμως πλέον στην Ελλάδα, μετά την εξαγορά του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη). Πρόκειται συγκεκριμένα για ένα μικρό σε εμβαδόν κατάστημα 50 τετραγωνικών μέτρων, πρώην Carrefour Express, που προσφέρει περίπου 900 προϊόντα πρώτης ανάγκης.

Διαβάστε επίσης: Almi Foods – Συμφωνία με ιαπωνικό σούπερ μάρκετ για διανομή ελληνικής ελιάς

Για να καταφέρει να εφαρμόσει αυτή την πρωτοποριακή καινοτομία η γαλλική εταιρεία λιανικών πωλήσεων εκμεταλλεύθηκε τις υπηρεσίες της καλιφορνέζικης νεοπαγούς εταιρείας Aifi. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα καταστήματα της Amazon Go, της Auchan Go ή στα Black Box της επίσης γαλλικής Casino, που επίσης προσφέρουν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες, ο πελάτης στο Carrefour Flash 10/10 δεν χρειάζεται να δηλώσει την ταυτότητά του για να εισέλθει. Αλλά μόλις περάσει το κατώφλι του καταστήματος 60 κάμερες παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την πορεία και τις κινήσεις του για να γεμίσει το καλάθι.

96% αξιοπιστία

«Εκείνο που κάνει τη διαφορά και δίνει αξία στη συγκεκριμένη τεχνολογία είναι η συνδυαστική λειτουργία των καμερών με τα 250 ράφια, εφοδιασμένα με ζυγαριές, στα οποία τοποθετεί τα προϊόντα ο καταναλωτής», εξηγεί στην εφημερίδα «Le Figaro» ο Μιγκέλ Ανχέλ Γκονζαλές Ζισμπέρ, διευθυντής τεχνολογίας και δεδομένων του ομίλου Carrefour. Και συμπληρώνει ότι η καταμέτρηση των προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών είναι αξιόπιστη σε ποσοστό 96%.

Σημειωτέον ότι μια άλλη σημαντική διαφορά για τον καταναλωτή στο Carrefour Flash 10/10 συγκριτικά με τα άλλα «αυτόνομα» καταστήματα λιανικών πωλήσεων, είναι ότι μπορεί να πληρώσει δίχως καν να βγάλει την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα από το πορτοφόλι του.

«Στο κατάστημά μας ο πελάτης πληρώνει κατά κάποιον τρόπο εκ των προτέρων. Και διαπιστώσαμε από ερεύνες που κάναμε ότι είναι… ερεθιστικό γι’ αυτόν να βγαίνει από το κατάστημα δίχως να γνωρίζει επακριβώς πόσο έχει χρεωθεί», σημείωσε η Ελοντί Περουιζό!

«Ρευστή εμπειρία»

Ακούγεται όντως περίεργο να βγαίνει κανείς από ένα σούπερ μάρκετ δίχως να ξέρει πόσα ακριβώς πληρώνει, όταν γνωρίζει μάλιστα ότι υπάρχει πιθανότητα 4% ο λογαριασμός να μην υπολογιστεί γίνει σωστά (ακόμα κι αν το λάθος είναι προς όφελός του). Ακούγεται περίεργο ειδικά αν πρόκειται για Γάλλους ή τέλος πάντων για βορειοευρωπαίους καταναλωτές, που είναι γνωστό τοις πάσι ότι δεν είναι τόσο «λαρτζ» όσο οι Έλληνες, απεχθάνονται δηλαδή τις «στρογγυλοποιήσεις» και μετρούν ένα-ένα και το τελευταίο σεντ του ευρώ.

Όπως σημειώνει ωστόσο η Μαρί Μπαρτνίκ του «Figaro», στόχος της τεχνολογίας αυτής, που εξάλλου την καθιστά ενδιαφέρουσα και από απόψεως καταναλωτικής συμπεριφοράς, είναι να «ρευστοποιήσει την εμπειρία μιας αγοράς, επιτρέποντας στον πελάτη να κερδίσει χρόνο».

Η ρεπόρτερ της εφημερίδας εξηγεί ότι στόχος της διοίκησης του ομίλου Carrefour είναι με τα καταστήματα Flash 10/10 να μειωθεί θεαματικά ο χρόνος παραμονής του πελάτη στο κατάστημα. Και ως εκ τούτου τα συγκεκριμένα σούπερ μάρκετ να υποδέχονται και να εξυπηρετούν ταυτόχρονα έως 20 πελάτες σε ένα χώρο μόλις 50 τετραγωνικών μέτρων.

Δαπανηρή υπηρεσία

Ευλόγως θα υπέθετε κανείς ότι η υπηρεσία Flash 10/10, εφόσον επεκταθεί, θα αποφέρει οικονομικά οφέλη στην

Carrefour. Και όμως, ο όμιλος δεν σκέφτεται να κάνει οικονομίες με τη συγκεκριμένη τεχνολογία αυτοματοποιημένων ταχυ-αγορών. Για την ακρίβεια πρόκειται για μια δαπανηρή υπηρεσία αφού ούτε το λειτουργικό κόστος του καταστήματος δεν μειώνει, καθώς η απουσία υπαλλήλων στα ταμεία δεν σημαίνει ότι γίνεται η δουλειά με λιγότερους υπαλλήλους. Επίσης, η τεχνολογία Aifi δεν επιτρέπει στην επιχείρηση ούτε καν να επεκτείνει το ωράριο λειτουργίας του καταστήματος.

Έτσι στο Carrefour Flash 10/10 του 11ου Διαμερίσματος του Παρισιού εξακολουθούν να απασχολούνται 4 μισθωτοί, όσοι απασχολούνταν και όταν λειτουργούσε το κατάστημα ως Carrefour Express. Δεν κάθονται πλέον στα ταμεία οι υπάλληλοι, αλλά βοηθούν τους πελάτες να αγοράσουν μια φιάλη κρασιού, διορθώνουν τα λάθη που γίνονται στα ταμεία (εφόσον τα αντιληφθούν οι βιαστικοί πελάτες βέβαια) και επανατοποθετούν στα σωστά ράφια τα παρατημένα εδώ κι εκεί προϊόντα.

15.000 προσλήψεις

Η Ελοντί Περτουιζό σημειώνει ότι στόχος του ομίλου Carrefour είναι να προσφέρει στους καταναλωτές συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως τη δυνατότητα ακύρωσης μιας ηλεκτρονικής παραγγελίας για παράδοση κατ’ οίκον, τη δυνατότητα περισυλλογής των καλαθιών Potager city (πρόκειται για καλάθια μεταφοράς φρέσκων λαχανικών που παίρνει στο σπίτι του ο πελάτης που ξέχασε την τσάντα πολλαπλών χρήσεων, μια και οι πλαστικές σακούλες μιας χρήσης έχουν εξαφανιστεί από τα γαλλικά σούπερ μάρκετ) και επίσης τη διανομή των παραγγελιών μέσω της UberEats και της Deliveroo.

«Οι υπηρεσίες αυτές απαιτούν προσωπικό για να εφαρμοστούν», τονίζει η γαλλίδα μάνατζερ και υπενθύμισε την πρόσφατη εξαγγελία του διευθύνοντος συμβούλου του

ομίλου, Αλεξάντρ Μπομπάρ, ότι η Carrefour θα προχωρήσει σε 15.000 νέες προσλήψεις υπαλλήλων με καθεστώς μαθητείας αλλά και με συμβάσεις αορίστου χρόνου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Αμερικανικές τράπεζες: Η ανάκαμψη επανέφερε τα μπόνους και τις αποζημιώσεις, όμως το 2022 μπήκε με… μικρό καλάθι
Διεθνή |

Aμερικανικές τράπεζες: Η επιστροφή των μπόνους και οι προκλήσεις του 2022

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, οι πέντε κορυφαίες αμερικανικές τράπεζες «μοίρασαν» 142 δισ. δολάρια σε αποζημιώσεις την περσινή χρονιά, ήτοι δηλαδή 18 δισ. δολάρια παραπάνω από το 2020