Αυξημένες τιμές αλλά και ελλείψεις στα μικρά, φθηνά μοντέλα από «δεύτερο χέρι» συνθέτουν την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, τη στιγμή που οι πολύμηνες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων μοντέλων – λόγω της έλλειψης στα τσιπ – έχει δυσχεράνει τις ανταλλαγές αυτοκινήτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές των μεταχειρισμένων να παρουσιάζουν αύξηση από 10 – 20% ανάλογα με το μοντέλο, την ηλικία και τον κυβισμό του μεταχειρισμένου.
«Σήμερα, εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στις παραγγελίες των καινούργιων ΙΧ έχει επηρεαστεί σημαντικά και η αγορά του μεταχειρισμένου, αφού έχουν ελαττωθεί αισθητά οι ανταλλαγές αυτοκινήτων από δεύτερο χέρι, στις αντιπροσωπείες» αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), Κώστας Κυράτσος. Κάτι που έχει επηρεάσει τις τιμές τους.
Ο ίδιος αναφέρει πως από την έναρξη της πανδημίας και έως και σήμερα παρατηρείται μεγάλη στροφή στα μικρά – φθηνά ΙΧ, επειδή, όπως αναφέρουν οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θέλουν να χρησιμοποιούν για υγειονομικούς λόγους τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα μικρά, μεταχειρισμένα να είναι πλέον ανάρπαστα και οι τιμές τους να έχουν πιάσει… ταβάνι. «Οντως, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί. Η αύξηση αυτή εξαρτάται από κατηγορία σε κατηγορία αλλά τη μεγαλύτερη αύξηση τη βλέπουμε στα μικρά, που έχουν μεγάλη ζήτηση», σημειώνει με έμφαση.
Μένουν στο… ράφι
Σήμερα, το μεγαλύτερο τμήμα των αγοραστών που στρέφονται στα μεταχειρισμένα αγοράζουν ένα μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο, ενώ σχεδόν μηδενικό είναι το ενδιαφέρον για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που μένουν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα απούλητα. Ιδιαίτερα τα μοντέλα άνω των 1.800 και 2.000 κ.εκ. απασχολούν το 2% των ενδιαφερομένων. Παρά τις αυξημένες τιμές, η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων σημειώνει σημαντική αύξηση.
Συγκεκριμένα, από τις αρχές της χρονιάς και έως τον Οκτώβριο οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έχουν αγγίξει τις 53.000 μονάδες – πέρσι, το αντίστοιχο διάστημα ήταν 45.800 μονάδες – ενώ οι μεταβιβάσεις το δεκάμηνο του 2021 έχουν φθάσει τις 300.000 οχήματα.
Και όλα αυτά τη στιγμή που σήμερα στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται πλέον οι μισές εταιρείες, όπως σημειώνει ο κ. Κυράτσος. «Με την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται πλέον 3.000 επιχειρήσεις, όταν πριν από την κρίση υπήρχαν 6.000 εταιρείες».
Τα μέλη του ΣΤΕΕΑΕ τονίζουν ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων εισαγωγής παραμένουν αυξημένες εξαιτίας και του άδικου τρόπου φορολόγησης που συντελείται στην Ελλάδα, παρόλο που η Κομισιόν έχει προειδοποιήσει τη χώρα μας ότι πρέπει να εναρμονίσει τους φόρους των μεταχειρισμένων με αυτές που ισχύουν και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, διαφορετικά θα επιβληθούν βαριά πρόστιμα.
Latest News
Γερμανικά ΜΜΕ εξαίρουν τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας
Την επίτευξη ρυθμών ανάπτυξης στην Ελλάδα υψηλότερων από ό,τι στη Γερμανία επισημαίνουν Zeit και δίκτυο RND με δημοσιεύματά τους
Παραμένει το χάσμα στην παραγωγικότητα σε Ελλάδα και ευρωζώνη - Έκθεση ΚΕΠΕ
Παρουσίαση από το ΚΕΠΕ της Ετήσιας Έκθεσης του Εθνικού Συμβουλίου για την παραγωγικότητα στην Ελλάδα
Δήμας για προϋπολογισμό: Τα 12+1 σημεία που δείχνουν τη βελτίωση της οικονομίας
Κατά την ομιλία του για τον προϋπολογισμό, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τόνισε πως «η Ελλάδα του 2025 είναι πολύ καλύτερη από την Ελλάδα του 2019»
«Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας: Αυτό που δεν περίμενε κανείς» - Άρθρο της ZEIT
Επισημαίνεται το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση μειώνει το χρέος της πιο γρήγορα από ό,τι είχε προγραμματιστεί - Άρθρο και από το RND για την ελληνική οικονομία
ΤΕΕ για το «φρένο» του ΣτΕ στον ΝΟΚ - «Σεβαστές οι αποφάσεις, όχι a priori σωστές»
Στη δήλωσή του ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, θέτει τέσσερα ερωτήματα που τίθενται μετά την απόφαση του ΣτΕ για την αντισυνταγματικότητα του ΝΟΚ
Τάκης Θεοδωρικάκος: Παραγωγικές επενδύσεις 3 δισ. ευρώ από το Υπουργείο Ανάπτυξης
«Πιο παραγωγική Ελλάδα, λιγότεροι φόροι, καλύτερα εισοδήματα», δήλωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά την διάρκεια της συζήτησης ψήφισης του προϋπολογισμού
ΤΑΙΠΕΔ: Επαναπιστοποιήσεις από την TUV AUSTRIA Hellas – Σε τι αφορούν
Η επαναπιστοποίηση του Ταμείου αφορά στο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ISO 9001:2015), το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών (ISO 27001:2022) και τη Διαχείριση Κατά Της Δωροδοκίας (ISO 37001:2016)
Φυλακές Κορυδαλλού: Πιο κοντά στον Ασπρόπυργο με Προεδρικό Διάταγμα
Τι προβλέπει το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο που συνέταξε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Πώς κινούνται οι τιμές στα εμπορικά ακίνητα - Οι hot περιοχές [πίνακες]
Σύμφωνα με την έρευνα της Spitogatos, νέες περιοχές όπως το Περιστέρι και η Καλλιθέα κινήθηκαν ανοδικά στην αναζήτηση για ακίνητα
Νέα διοικητική επιτροπή στο ΒΕΑ
Μετά την πρώτη συνεδρίασή της, η Διοικητική Επιτροπή συγκροτήθηκε σε σώμα και έγινε η εκλογή των μελών της, στα αξιώματα