Η έλλειψη των ημιαγωγών στον τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων έχει αλλάξει τον τρόπο παραγγελιών των αυτοκινητοβιομηχανιών από τους σταθερούς, επί σειρά ετών, προμηθευτές.
Τους τελευταίους μήνες βλέποντας ότι το πρόβλημα παραμένει, με αποτέλεσμα την μείωση της παραγωγής και των ωρών λειτουργιών των εργοστασίων τους, στράφηκαν στην αναζήτηση μικρότερων κατασκευαστών, προκειμένου να μπορέσουν να καλύψουν έστω και ένα μικρό ποσοστό από τις μεγάλες ανάγκες τους.
Έτσι αναγκάζονται είτε να αγοράσουν τσιπ απευθείας από εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, είτε να αναζητήσουν νέους προμηθευτές, κυρίως μικρούς κατασκευαστές, είτε να διαμορφώνουν τα αυτοκίνητα κάνοντας τροποποιήσεις στα λογισμικά τους και τοποθετώντας λιγότερους ημιαγωγούς.
Η Daimler και η Volkswagen επανεξετάζουν τις στρατηγικές παραγωγής, καθώς ανακάλυψαν ότι «οι δύο μεγάλες εταιρείες που μας προμήθευαν με ημιαγωγούς, τα προμηθεύονταν από τον ίδιο κατασκευαστή», σύμφωνα με τις δηλώσεις του συνεργάτη της McKinsey, Αντρέι Μπουρκάσκι που δημοσίευσε το Reuters.
Η πολιτική των παραγγελιών αλλάζει, αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής αγορών της Daimler, Markus Schafer. Πλέον η εταιρεία του έχει δημιουργήσει μια απευθείας γραμμή επικοινωνίας με όλους τους προμηθευτές ημιαγωγών. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του γκρουπ Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις, που αποκάλυψε ότι έχουν ήδη συνάψει συμφωνίες με κατασκευαστές από την Ασία.
Από τη άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν τα λογισμικά, προκειμένου να χρησιμοποιούν λιγότερους ημιαγωγούς. Οι μετατροπές χρειάζονται όμως αρκετό χρόνο. Η εταιρεία που επαναπρογραμμάτισε το λογισμικό εντός τριών μηνών, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν λιγότερα τσιπς ήταν η Tesla, επιτρέποντας στην αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ξεπεράσει ευκολότερα την κρίση και να λειτουργεί καλύτερα στον τομέα παραγωγής αυτοκινήτων.
Η General Motors δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με κατασκευαστές ημιαγωγών όπως οι Qualcomm, STM και Infineon για να δώσει λύση στο μεγάλο θέμα της έλλειψης των ημιαγωγών, ενώ το ίδιο έχουν κάνει και οι υπόλοιπες εταιρείες.
Από την άλλη ορισμένες κατασκευάστριες εταιρείες, όπως είναι η BMW, κατασκευάζουν έναν σημαντικό στόλο και τον έχουν στις αποθήκες τους, αφήνοντας μόνο ημιτελή τα σημεία που χρειάζονται ημιαγωγούς, έτσι ώστε όταν έρθουν αυτοί να ολοκληρωθούν σε ταχύτερη χρονική περίοδο.
Η σημασία των ημιαγωγών είναι μεγάλη, καθώς είναι απαραίτητα στοιχεία των αυτοκινήτων, κυρίως των ηλεκτρικών. Η Volkswagen αναγκάστηκε πρόσφατα να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Zwickau στη Γερμανία, λόγω έλλειψης ημιαγωγών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να προβλέψουν πότε θα λυθεί το πρόβλημα και ο προγραμματισμός της παραγωγής γίνεται αποκλειστικά για το αμέσως επόμενο μικρό διάστημα. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα συνεχιστεί και το νέο έτος. Όμως κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για το πόσο θα διαρκέσει η έλλειψη ημιαγωγών, που ταλαιπωρεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια