Το χάος που επικρατεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα πιθανότατα θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους, εκτιμά ο Τζιμ Σνέιμπ, πρόεδρος του γερμανικού ομίλου Siemens και της δανικής ναυτιλιακής εταιρείας Maersk.
Οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν επί του παρόντος μεγάλες καθυστερήσεις σε προϊόντα και υλικά λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Μιλώντας στο CNBC, ο Σνέιμπ τόνισε πως «αυτή τη στιγμή, έχουμε συμφόρηση κυρίως στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, όπου τα λιμάνια είναι γεμάτα κοντέινερ».
Ενώ πολλές χώρες έχουν κλείσει για τους ταξιδιώτες σε διάφορες περιόδους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, οι αλυσίδες εφοδιασμού και οι θαλάσσιες οδοί μεταφοράς εμπορευμάτων έχουν παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ανοιχτές.
Γιατί αυξήθηκε το εμπόριο αγαθών στην πανδημία
«Το εμπόριο αγαθών στην πραγματικότητα αυξήθηκε, δεν μειώθηκε», εξήγησε. «Υπήρξε μια σύντομη περίοδος που έκλεισαν τα εργοστάσια όταν μειώθηκαν οι όγκοι παραγωγής, αλλά από τα μέσα του 2020, η ζήτηση για φυσικά προϊόντα έχει αυξηθεί δραματικά».
Εξηγώντας γιατί το εμπόριο αγαθών στην πραγματικότητα αυξήθηκε, ο Σνέιμπ τόνισε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξοδεύουν τόσα πολλά πια για υπηρεσίες. «Δεν πηγαίνουμε τόσο πολύ σε εστιατόρια, δεν πηγαίνουμε σινεμά, δεν ταξιδεύουμε. Οι άνθρωποι είναι σπίτι και θέλουν να βελτιώσουν τα σπίτια τους».
Ένα από τα κύρια ζητήματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Siemens, είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί φορτηγών για να παραλάβουν εμπορευματοκιβώτια από τα λιμάνια.
Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, η Maersk είχε 84 πλοία να περιμένουν κατά μέσο όρο 18 ημέρες για εκφόρτωση στα λιμάνια. «Αυτό αφαιρεί χωρητικότητα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία αφού τα πλοία βρίσκονται εκεί σε αδράνεια», τόνισε ο Σνέιμπ.
«Υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και χαμηλότερη χωρητικότητα, όχι επειδή δεν έχουμε αρκετά πλοία, αλλά επειδή δεν πλέουν τα πλοία μας λόγω συμφόρησης», πρόσθεσε. «Πρέπει να το εξισορροπήσουμε. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβεί κάπου στα μέσα του επόμενου έτους, αλλά ίσως όχι πριν», όπως εκτίμησε.
Σύμφωνα με τον Σνέιμπ, τα σημαντικά αντικείμενα που χρησιμοποιούνται σε τομείς όπως η υγειονομική περίθαλψη, μπορούν συχνά να εξυπηρετηθούν πιο γρήγορα όταν κριθεί πως αυτό είναι απαραίτητο. Αλλα προϊόντα, όπως οι ημιαγωγοί, γνωρίζουν ιδιαίτερη έλλειψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν εξαρτήματα από τα οχήματά τους, τα οποία εξαρτώνται από τους ημιαγωγούς, ενώ μεγάλες καθυστερήσεις σημειώνονται και σε προϊόντα του κλάδου τεχνολογίας.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ