Το χάος που επικρατεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα πιθανότατα θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους, εκτιμά ο Τζιμ Σνέιμπ, πρόεδρος του γερμανικού ομίλου Siemens και της δανικής ναυτιλιακής εταιρείας Maersk.

Οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν επί του παρόντος μεγάλες καθυστερήσεις σε προϊόντα και υλικά λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Μιλώντας στο CNBC, ο Σνέιμπ τόνισε πως «αυτή τη στιγμή, έχουμε συμφόρηση κυρίως στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, όπου τα λιμάνια είναι γεμάτα κοντέινερ».

Ενώ πολλές χώρες έχουν κλείσει για τους ταξιδιώτες σε διάφορες περιόδους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, οι αλυσίδες εφοδιασμού και οι θαλάσσιες οδοί μεταφοράς εμπορευμάτων έχουν παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ανοιχτές.

Γιατί αυξήθηκε το εμπόριο αγαθών στην πανδημία

«Το εμπόριο αγαθών στην πραγματικότητα αυξήθηκε, δεν μειώθηκε», εξήγησε. «Υπήρξε μια σύντομη περίοδος που έκλεισαν τα εργοστάσια όταν μειώθηκαν οι όγκοι παραγωγής, αλλά από τα μέσα του 2020, η ζήτηση για φυσικά προϊόντα έχει αυξηθεί δραματικά».

Εξηγώντας γιατί το εμπόριο αγαθών στην πραγματικότητα αυξήθηκε, ο Σνέιμπ τόνισε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξοδεύουν τόσα πολλά πια για υπηρεσίες. «Δεν πηγαίνουμε τόσο πολύ σε εστιατόρια, δεν πηγαίνουμε σινεμά, δεν ταξιδεύουμε. Οι άνθρωποι είναι σπίτι και θέλουν να βελτιώσουν τα σπίτια τους».

Ένα από τα κύρια ζητήματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Siemens, είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί φορτηγών για να παραλάβουν εμπορευματοκιβώτια από τα λιμάνια.

Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, η Maersk είχε 84 πλοία να περιμένουν κατά μέσο όρο 18 ημέρες για εκφόρτωση στα λιμάνια. «Αυτό αφαιρεί χωρητικότητα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία αφού τα πλοία βρίσκονται εκεί σε αδράνεια», τόνισε ο Σνέιμπ.

«Υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και χαμηλότερη χωρητικότητα, όχι επειδή δεν έχουμε αρκετά πλοία, αλλά επειδή δεν πλέουν τα πλοία μας λόγω συμφόρησης», πρόσθεσε. «Πρέπει να το εξισορροπήσουμε. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβεί κάπου στα μέσα του επόμενου έτους, αλλά ίσως όχι πριν», όπως εκτίμησε.

Σύμφωνα με τον Σνέιμπ, τα σημαντικά αντικείμενα που χρησιμοποιούνται σε τομείς όπως η υγειονομική περίθαλψη, μπορούν συχνά να εξυπηρετηθούν πιο γρήγορα όταν κριθεί πως αυτό είναι απαραίτητο. Αλλα προϊόντα, όπως οι ημιαγωγοί, γνωρίζουν ιδιαίτερη έλλειψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα ορισμένες  αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν εξαρτήματα από τα οχήματά τους, τα οποία εξαρτώνται από τους ημιαγωγούς, ενώ μεγάλες καθυστερήσεις σημειώνονται και σε προϊόντα του κλάδου τεχνολογίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ινδία: Το «10λεπτο» στο delivery τροφίμων και οι φόβοι των διανομέων
Διεθνή |

Ινδία: Το «10λεπτο» στο delivery τροφίμων και οι φόβοι των διανομέων

Οι ινδικές startup στον κλάδο των ειδών παντοπωλείου προσελκύουν πελάτες με γνώσεις τεχνολογίας καθώς τους υπόσχονται παραδόσεις εντός 10 λεπτών, πυροδοτώντας με αυτό τον τρόπο μια έκρηξη στο «γρήγορο εμπόριο»

Τουρκία: Ζητείται από τις εμπορικές τράπεζες να μην μοιράσουν μέρισμα για να κρατήσουν την ρευστότητα τους
Διεθνή |

Τουρκία: Ζητείται από τις εμπορικές τράπεζες να μην μοιράσουν μέρισμα

Την αποκάλυψη έκανε το πρακτορείο Bloomberg, αναφέροντας πως η εποπτική αρχή της BDDK μετέφερε τις προτάσεις(;) της προς τις τράπεζες μέσω της Ένωσης Τουρκικών Τραπεζών, αποφεύγοντας δηλαδή εσκεμμένα να εκδώσει ρητή, γραπτή εντολή

Ουκρανικό: Πώς οι Αμερικανοί βοηθούν την Ευρώπη να αμυνθεί στον ενεργειακό εκβιασμό του Κρεμλίνου
Διεθνή |

Το μυστικό σχέδιο των Αμερικανών για να καλύψουν ενεργειακά την Ευρώπη σε περίπτωση σύρραξης στην Ουκρανία

Η Ουάσιγκτον κινητοποιεί τις εγχώριες αμερικανικές εταιρείες LNG, αλλά κυρίως ενεργοποιεί τις συμμαχίες της στη Μέση Ανατολή, ζητώντας κυρίως από το Κατάρ να καλύψει τυχόν ρωσικό κενό