Οι μεγάλες πιέσεις που έχει αρχίσει να δέχονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί από τις σημαντικές ανατιμήσεις σε ενεργειακά προϊόντα και καύσιμα άρχισαν να αποτυπώνονται στις αποδείξεις του σούπερ μάρκετ.
Αν και στο δεκάμηνο η αγορά των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) καταγράφει ρυθμό αύξησης εσόδων 2%, τον Νοέμβριο οι πωλήσεις σημειώνουν μείωση, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen ΙQ.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen ΙQ, η βδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14/11 εμφανίζει υποχώρηση 6,6% σε αξία σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια πέρυσι τέτοιες μέρες εκτός από τα καταστήματα τροφίμων η υπόλοιπη αγορά ήταν σε lockdown.
Να σημειωθεί πάντως πως η πτωτική τάση είχε αρχίσει να φαίνεται ήδη από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου.
Πληθωρισμός με χρονοκαθυστέρηση
Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο CEO της NielsenIQ κ. Βάιος Δημοράγκας, στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) «o πληθωρισμός στα FMCGs είναι συγκρατημένος μέχρι τον Οκτώβριο κατά συνέπεια δεν έχει επηρεάσει αυτός καθαυτός την κατανάλωση σημαντικά. Ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% τον Οκτώβριο φαίνεται ότι είναι αυτός που έχει επηρεάσει σε ένα βαθμό την αγορά των σούπερ μάρκετ».
Τον Οκτώβριο οι τιμές στα προϊόντα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν με ρυθμό 1%, ένα ποσοστό το οποίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μεγάλος πληθωρισμός, ανέφερε ο κ. Δημοράγκας. «Μπορούμε να πιθανολογήσουμε ότι ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% επηρέασε και τις αγορές των ταχυκίνητων με τον καταναλωτή να περιορίζει τις δαπάνες του προκειμένου να διαχειριστεί τα αυξημένα έξοδα στους λογαριασμούς και στη βενζίνη» αναφέρει ο κ. Δημοράγκας.
Η λίστα της ακρίβειας
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με την Nielsen IQ, εντοπίζονται στις μέσες τιμές των σπορέλαιων (+34,2%), των ελαιολάδων (+16,3%), των προϊόντων σάλτσας (+9,4%), των έτοιμων παιδικών τροφών (+7,7%), των κάψουλων καφέ (+6,3%), των κατεψυγμένων λαχανικών (+7,1%), των πιτών (+3,1%), των παγωτών (+3,7%) και των κρασιών (+6,3%).
Αντίθετα, η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, η οποία το 2020 γνώρισε σημαντική ανάπτυξη, τον Οκτώβριο υποχώρησε, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους για τα συγκεκριμένα προϊόντα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Η μείωση σε όγκο κυμάνθηκε στο 4,4%, σε αξία η πτώση ήταν στο 2,2% όταν η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 2,3%.
Αρνητικό πρόσημο εμφανίζουν και τα είδη οικιακής χρήσης στο -2,6%.
Latest News
Σπάνε οι παραδόσεις στον ΣΕΒ: Δύο υποψήφιοι για τη θέση του προέδρου
Για πρώτη φορά στα 117 χρόνια της ιστορίας του ΣΕΒ στήνονται κάλπες με τουλάχιστον δύο υποψηφίους για την προεδρία
Η startup που άλλαξε το τοπίο στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Η εταιρεία αυτοματοποίησε τη διαδικασία αποστολών courier σε όλες τις πλατφόρμες e-commerce
Κληρώνει για τα μερίσματα των τραπεζών στη Φρανκφούρτη
Ο SSM αναμένεται να απαντήσει μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού στα αιτήματα των ελληνικών τραπεζών,
Γιατί προσέφυγαν στο ΣτΕ οι εταιρείες για το πλαφόν στο βρεφικό γάλα
Τους λόγους που τους οδήγησαν να ζητήσει την κατάργηση του μέτρου αναλύουν στον ΟΤ πηγές του ΣΕΠΤΕΔΕ
Δεν θα διεκδικήσει τρίτη θητεία ο πρόεδρος του ΣΕΒ
Την ίδια πρόθεση εξέφρασε και ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ, Ευθύμιος Βιδάλης.
Καινοτόμος «πράσινη» τεχνολογία της ΤΙΤΑΝ θα επιχορηγηθεί στις ΗΠΑ
Το εργοστάσιο παραγωγής τσιμέντου Roanoke του Τιτάνα στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ θα λάβει επιχορήγηση ύψους έως και 61,7 εκατ. δολαρίων
Αύξηση 39% στα EBITDA της Real Consulting το 2023
Η κύρια πηγή εσόδων της Real Consulting το 2023 προήλθε από τις Υπηρεσίες
KPMG: Πόσο ψυχολογικά ασφαλείς αισθάνονται οι Έλληνες στο εργασιακό τους περιβάλλον
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την ψυχολογική ασφάλεια των εργαζόμενων - Σε ποιους κλάδους αισθάνονται πιο χαρούμενοι
COSMOTE: Για πρώτη φορά ταχύτητες έως και 10Gbps στο δίκτυο COSMOTE Fiber
Πιλοτικό έργο σε Χαλάνδρι, Μαρούσι, Νέο Ψυχικό, Παλαιό Ψυχικό, Φιλοθέη, Χολαργό και Παπάγου - Συνεχής επέκταση του FTTH σε όλη την Ελλάδα
Τα 12+1 «κλειδιά» για πιο ισχυρή και ανταγωνιστική βιομηχανία
Τι δείχνει η κοινή έρευνα του ΣΕΒ με την Ernst and Young